Terugval? Met ad

01-02-2016 09:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Hier even een open vraag van mij.

6 jaar geleden kreeg ik flinke last van angst en paniek, zowel om naar buiten te gaan als de dagelijkse dingen oaI huishouden en de kids.

Ik ben toen gestart met venlafaxine 75 mg verlengde afgifte, dit is goed gegaan, het vergergerennvdvergergervd

Nad ik wel eveneens als droge mond en zweten.

Nu gaat al jaren stabiel en kon ik echt alles doen, die pil nam ik gewoon t hoorde erbij.

Nu heb ik een stressvolle tijd gehad, en ben 10 weken geleden bevallen, uit het niets na een avond uit vorige week, kamp ik weer met angst en paniek, vreselijk, op nd dokter.

Oxa gekregen en hij zei.omhoog met de ad, en nu zit ik sinds 4 dagen op 150 mg,ak vraag me af heeft dit zin na jaren ophoging, en klopt het dan ook weer dat de klachten eerst erger worden?

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik wil alleen maar in bed rusten, soms probeer ik even iets te doen, maar ben het kwijt lijkt wel.. zin is er wel maar t.komt er.Niet uit, blijf hangen in t nare gevoel..
Ik slik geen venlafaxine maar een andere ad, maar bij verhogen of verlagen van de dosis kan dat helaas voorkomen ja...
De bijwerkingen kunnen weer even terugkomen lijkt me. Maar binnen nu en twee weken zou je je weer stabiel moeten voelen volgens de bijsluiter toch?
Ik had dat niet gedacht na al jaren 75 mg te nemen, heeft t na zoveel jaar nog zin om te ophogen...
In de bijsluiter staat alleen bij start vd medicatie....maar ik ben 6 jaar geleden gestart
Overigens zou je ook die oxa preventief kunnen nemen. Dus drie keer per dag een half tabletje nemen. Maar ik weet niet hoe en wat en hoeveel je nu slikt, je zult dit met je huisarts moeten overleggen.
Het kan inderdaad dat de klachten even wat erger worden, maar na 4 dagen begint je lichaam wel aan de ophoging te wennen en zal het vermoedelijk snel beter gaan. Zelf wordt ik neerslachtig en leeg van oxazepam juist, maar voor velen werkt het prima, ieder lichaam reageert weer anders dus alleen jij (in samenspraak met arts) kan beoordelen of het voor je werkt of niet (over de loop van een aantal weken). Zelf vond ik dat een ophoging van AD sneller effect heeft dan bij de start van het middel.

sterkte!!
quote:Stressdebaas schreef op 01 februari 2016 @ 10:01:

In de bijsluiter staat alleen bij start vd medicatie....maar ik ben 6 jaar geleden gestartGeef het tijd. Zoals je zelf al zegt ben je net bevallen. De hormonen gieren door je lijf, je zult wel niet zoveel slapen en lichamelijk moet je ook bijkomen van de bevalling. Dit kan rare dingen doen met je hoofd. Je hebt in ieder geval hulp gezocht, dat is al super.
quote:*bloem schreef op 01 februari 2016 @ 10:03:

Het kan inderdaad dat de klachten even wat erger worden, maar na 4 dagen begint je lichaam wel aan de ophoging te wennen en zal het vermoedelijk snel beter gaan. Zelf wordt ik neerslachtig en leeg van oxazepam juist, maar voor velen werkt het prima, ieder lichaam reageert weer anders dus alleen jij (in samenspraak met arts) kan beoordelen of het voor je werkt of niet (over de loop van een aantal weken). Zelf vond ik dat een ophoging van AD sneller effect heeft dan bij de start van het middel.

sterkte!!

Ik heb al wel oxa genomen, soms werkt t iets om rustiger te worden, maar lijkt idd soms of je er somberder van word.

Gewoon vd een op andere dag weer klachten, daar blijf ik over piekeren
quote:TJDeLuxe schreef op 01 februari 2016 @ 10:04:

[...]

Geef het tijd. Zoals je zelf al zegt ben je net bevallen. De hormonen gieren door je lijf, je zult wel niet zoveel slapen en lichamelijk moet je ook bijkomen van de bevalling. Dit kan rare dingen doen met je hoofd. Je hebt in ieder geval hulp gezocht, dat is al super.Vreselijk dat t me weer overkomt, blijf piekeren komt t wel weer goed. Mijn man is nu thuis, ik kan zo goed als niks voor elkaar krijgen, zelfs de kids niet..ben al eerder zwanger geweest met deze dosis, nergens last van gehAd,
quote:Stressdebaas schreef op 01 februari 2016 @ 10:21:

[...]

Vreselijk dat t me weer overkomt, blijf piekeren komt t wel weer goed. Mijn man is nu thuis, ik kan zo goed als niks voor elkaar krijgen, zelfs de kids niet..ben al eerder zwanger geweest met deze dosis, nergens last van gehAd,

Ik ken het, heel naar om je zo te voelen!

Wat mij goed geholpen heeft: mijn man dwong me naar buiten te gaan. Al was het maar een kwartiertje. Even een frisse neus halen.

Wat betreft de oxa: je somberder voelen is natuurlijk niet de bedoeling. Het kan zijn dat een medicijn paradoxaal werkt (dus het tegenovergestelde doet wat het zou moeten doen). Of de dosis die je slikt is niet hoog genoeg. Maar ik kan natuurlijk niet voelen wat jij nu voelt.
quote:TJDeLuxe schreef op 01 februari 2016 @ 10:27:

[...]

Ik ken het, heel naar om je zo te voelen!

Wat mij goed geholpen heeft: mijn man dwong me naar buiten te gaan. Al was het maar een kwartiertje. Even een frisse neus halen.

Wat betreft de oxa: je somberder voelen is natuurlijk niet de bedoeling. Het kan zijn dat een medicijn paradoxaal werkt (dus het tegenovergestelde doet wat het zou moeten doen). Of de dosis die je slikt is niet hoog genoeg. Maar ik kan natuurlijk niet voelen wat jij nu voelt.

Je bedoeld de oxa, 10mg half pilletje soms, maar werking bijna niks, ja down.

Heb je ook een terugval gehad ?
quote:Stressdebaas schreef op 01 februari 2016 @ 10:33:

[...]

Je bedoeld de oxa, 10mg half pilletje soms, maar werking bijna niks, ja down.

Heb je ook een terugval gehad ?

Ik heb inderdaad wel is een terugval gehad. Dan kon ik zomaar een hele dag verkrampt op de bank zitten, alles was teveel. Ik hd echt lood in m'n schoenen. En aan de andere kant gierde de onrust door m'n hoofd. Voel jij dat ook zo? Ik kreeg toen lorazepam, daar heb ik veel aangehad. Dat, in combinatie met wekelijkse gesprekken met een psychiater.

Ik zou bij de huisarts aangeven dat de oxa niet werkt. Misschien heb je meer aan een benzo met een langere halfwaardetijd zoals lorazepam of diazepam.
quote:TJDeLuxe schreef op 01 februari 2016 @ 10:46:

[...]

Ik heb inderdaad wel is een terugval gehad. Dan kon ik zomaar een hele dag verkrampt op de bank zitten, alles was teveel. Ik hd echt lood in m'n schoenen. En aan de andere kant gierde de onrust door m'n hoofd. Voel jij dat ook zo? Ik kreeg toen lorazepam, daar heb ik veel aangehad. Dat, in combinatie met wekelijkse gesprekken met een psychiater.

Ik zou bij de huisarts aangeven dat de oxa niet werkt. Misschien heb je meer aan een benzo met een langere halfwaardetijd zoals lorazepam of diazepam.Ik voel me zoals jaren geleden, angstig om ik weet niet wat, paniekerig vooral als ik iets moet kids hoor en of in de nacht. Rusteloos geen energie, blijf liggen ..douche ff droger aan en bed weer in.
Weet je: het komt wel weer. Gun jezelf wat rust, dat kan prima als je man er is. En het klinkt cliche maar het is echt zo: het gaat over!
quote:Stressdebaas schreef op 01 februari 2016 @ 09:58:

Ik had dat niet gedacht na al jaren 75 mg te nemen, heeft t na zoveel jaar nog zin om te ophogen...Ja, natuurlijk heeft dat zin. Als klachten erger worden, dosis (tijdelijk) verhogen.
De hormonen gieren nog door je lijf, zo vlak na de bevalling. Ik denk dat dat ook veel invloed heeft. Mochten je klachten te lang aanhouden of verergeren, ga dan weer naar de huisarts en laat je evt. doorverwijzen. Van oxazepam word je namelijk normaal gesproken rustig en niet depressief.
Hallo stressdebaas

Ik zou heel graag willen weten hoe het nu met je gaat??????

Ik slik zelf al jaren 150 mg venlafaxine tot volle tevredenheid en heb na een heftige ruzie ook weer een terugval.

Ik wil nu ook ophogeb met de ad.

Hoe is dat jou bevallen???
quote:Jufjufjuf schreef op 16 december 2016 @ 13:42:

Hallo stressdebaas

Ik zou heel graag willen weten hoe het nu met je gaat??????

Ik slik zelf al jaren 150 mg venlafaxine tot volle tevredenheid en heb na een heftige ruzie ook weer een terugval.

Ik wil nu ook ophogeb met de ad.

Hoe is dat jou bevallen???Is psychische hulp zoeken niet een betere oplossing ipv meer (en levenslang) pillen slikken? Als je na een ruzie een terugval hebt dan ligt de oorzaak toch in de manier waarop je over jezelf (en anderen) denkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven