Tips alleen weg

07-02-2016 14:07 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik een lang weekend alleen weg. Ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar contact maken blijkt toch erg moeilijk. Het is een heel erg familie gebeuren hier, dus ik ben enige die alleen is.

Ik heb al boek meegenomen, ga overal alleen zitten, maar 0 contact. Lijkt wel of ik onzichtbaar ben. Wel al dingen gedaan, maar het schiet niet erg op.

Iemand tips om het toch nog leuk te maken...?
Ik denk wel eens: je bent zo alleen als je je voelt.

Begin met gedag zeggen en als iemand aardig over komt, kun je er altijd nog op doorgaan. Het hoeft niet gelijk uren te duren; je kunt best eens vragen of er in de buurt nog leuke bezienswaardigheden zijn. Als ze er geen zin in hebben, merk je dat vanzelf.

Als je met het OV ergens naartoe gaat, heb je een goed excuus om naast een vreemde te zitten met wie je kunt praten.

Met een kaart van het gebied zitten komt ook al uitnodigender over dan verzonken in een boek zitten lezen.

Avondeten kun je meestal ook wel aan een bar doen waar nog meer mensen zitten dan alleen aan een tafeltje.
Ik ben benieuwd waar je dan zit??

Op bijvoorbeeld een bungalowpark kan ik me voorstellen dat mensen vooral met hun eigen gezelschap bezig zijn.

Probeer vooral dingen te ondernemen. In je eentje ergens gaan zitten daar schiet je vaak niet veel mee op (zeker als je je afsluit met een boek).

Je schrijft in je OP '(...) om het toch nog gezellig te maken'

Dat klinkt alsof je je gezelligheid laat afhangen van anderen. Alleen op stap is dan misschien niet helemaal jouw ding?
Pivot! PIVOT!!!
Je kunt via MeetUp kijken of er in de buurt iets te doen is. Dan ontmoet je veel mensen in een keer.
Denk eerder dat het in het grote familie hotel waar ik zit lastiger is , dan bv stad. Heb het vaker gedaan, dus weet waar ik aan begin. Het is alleen elke X anders
Bedankt voor de tips..
Die tip van de wat oudere echtparen is een goede, die staan vaak meer open voor een 'derde wiel' dan families of groepen jongere mensen.

Ik gebruik zelf graag mijn camera als excuus; iemand vragen wat foto's van je te nemen en dan een praatje aanknopen. Als het klikt, kan je prima voorstellen samen wat te gaan drinken of iets te bekijken.

En, wat minder conventioneel; Tinder! Ik zet mijn Tinder op mannen en vrouwen, kleine straal, groot leeftijdsgebied en swipe vervolgens iedereen naar rechts. En begin mijn gesprekken vervolgens met: 'hoi, ik ben hier alleen op vakantie; heb jij nog leuke tips voor me? Ben niet op zoek naar een date, maar als je het leuk vind een drankje te drinken of me rond te leiden, lijkt me dat erg leuk!'.

Werkt voor mij heel goed en mijn ervaring is dat de mensen die openstaan voor zo'n ontmoeting zelf vaak bereisde en open mensen zijn waar ik een hele leuke tijd mee gehad heb (wel even opletten dat je niet in schimmige steegjes etc. afspreekt, natuurlijk. Je weet maar nooit)!
quote:Dreamer schreef op 07 februari 2016 @ 14:19:

Ik ben het helemaal met RB eens.

Als ik weg ben, alleen of met anderen, heb ik best wel eens aanspraak, maar ik ga niet gelijk met vreemden aan tafel zitten eten. Een borrel drinken zou nog kunnen. Als ik alleen wegga, ga ik er dus ook echt van uit dat ik me alleen ga vermaken. En dat kan ik goed, daarom ga ik ook alleen weg.

Als je dat niet lukt, moet je met een singles-uitje gaan. Er zijn site, waarop je contacten kunt leggen voor een gezamenlijk uitje. Geen idee meer hoe dat heet, maar ik heb er mensen over horen praten.Eens hiermee. Ik zou niet alleen op vakantie gaan met het idee dat anderen mij moeten entertainen. Ik vermaak me prima alleen. Heerlijk gevoel vond ik het. Alles doen zonder rekening te houden.
Ik kan me ook prima alleen vermaken, maar af en toe een praatje is wel welkom. Anders roest mijn tong vast
.
Idd..Same here
Daarom... gewoon een beetje ouwehoeren met personeel dat zich anders toch maar staat te vervelen.

In Spanje begon ik wat te babbelen tegen de receptioniste van een hotel waar ik verbleef, en ik vroeg een tip over een bezienswaardigheid. Uiteindelijk hebben we wel een half uur gekletst en bleek ze ook in Rotterdam gewoond en gewerkt te hebben, getrouwd te zijn met een Ecuadoriaan, en had ze ook nog allerlei tips voor de omgeving.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik bedoel het niet rot hoor, maar juist als tip....

Als je steeds blijft forummen, komt een persoonlijk gesprekje nooit op gang ;)

Gewoon even aan iemand in het familiehotel vragen of hij een leuke dag heeft gehad. Grote kans dat iemand dan vertelt wat hij die dag heeft gedaan en informeert hoe jouw dag eruit heeft gezien. Zo moeilijk is het vaak echt niet om contact te leggen, ook niet in een familiehotel. Kind dat naar je kijkt, een vrolijke zwaai geven. Vinden ouders altijd prachtig en dan kun je vragen hoe oud hun kind is o.d.
Ik ben jarenlang alleen op vakantie gegaan, maar dan koos ik expres voor een actieve vakantie.

Dan ontmoette ik 'gelijkgestemden' en ook meerdere alleen reizende mensen. Overdag doe je dan samen de activiteit, 's avonds eet je samen en je kunt naar bed als je dat wilt.

Dat vond ik altijd een ideale manier om te reizen.

Ik heb me maar éénmaal erg alleen gevoeld, want ik bleek verkeerd geboekt te hebben en was de enige gast.

Overdag kwamen er wel wat andere mensen, maar die verbleven niet in het hotel.

's Avonds alleen aan tafel in een hotel, brrrr. Uiteindelijk heb ik een 2ehands boekwinkeltje gevonden, waar ik een boek haalde en het weer inruilde als ik het uit had. Die vakantie heb ik een heleboel boeken gelezen......!!
Snap je gevoel maar het is hoe je er zelf in staat. Woon sinds half jaar in het buitenland en heb mijzelf voorgenomen om 1 x in de maand of 2 maanden een weekend ergens heen te gaan om wat meer te zien van het land en heb er totaal geen moeite mee om alleen te zijn. Ga bezienswaardigheden bekijken en meestal boek ik hotel waar ook wellness faciliteiten zijn, omgeving bekijken en daarna een lekkere massage en dan met een lekker glas wijn op balkon van omgeving genieten en blij zijn dat ik dit kan doen.
Oh ja goeie Cappi, dat doe ik ook wel eens, 's avonds een massage nemen.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven