Het Stamcafé IV

07-02-2016 00:56 3028 berichten

Deel vier alweer! Onze kroeg loopt als een trein en daar zijn we trots op! Dit keer heb ik gekozen voor een jaren dertig design, voor de oudere forummers onder ons. Dat die zich ook een keer thuis voelen, en zo. Vooral Yas, daar hadden we echt problemen mee op dit punt.

Voor de rest zijn de regels niet echt veranderd. Zuigen graag, maar dan stof want daar zijn wij zelf te lui voor. En mocht je ruzie willen maken open je daar maar een eigen topic voor of je voegt mekaar toe op FB, in onze kroeg moet het verplicht gezellig zijn. Desnoods tot de dood erop volgt.
Solo, mag ik vragen welk gedrag het noodzakelijk maakt, zo'n langere opname?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 08 februari 2016 @ 22:24:

Solo, mag ik vragen welk gedrag het noodzakelijk maakt, zo'n langere opname?

Dat is best lastig uit te leggen, want hij is bijv niet agressief ofzo.

Maar hij is volstrekt onzelfstandig en heeft geen enkel drive om dat te worden. Hij moet in alles aangestuurd worden.

En nu hij aan het puberen is weigert hij die aansturing van mij steeds vaker, zodat er wel veel ruzie is, maar er vervolgens niets gebeurt.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Moiren_ schreef op 08 februari 2016 @ 22:14:

Als ik mijn leven over zou moeten doen was ik oorlogsfotograaf geworden.

En nu heb ik een prachtige documentaire gevonden op Netflix over een oorlogsfotograaf. Ik weet nu helemaal zeker dat ik dat zou kiezen

Ik was op weg om oorlogsverslaggever te worden. Dacht ik.

Tot ik tussen twee linies meppende ME'ers belandde. Er reden arrestatiebusjes loeihard tussen de menigte. Mensen vluchtten, vielen, anderen werden juist boos. De busjes remden af en toe ineens waarop er ME'ers uitsprongen die verstijfde of gevallen mensen van een zak over hun hoofd voorzagen. Deze mensen sleepten ze de bus in waarna ze weer als gekken tussen de ingeslopen menigte verder sjeesden.

Ik was iets minder stoer dan ik dacht. Bleef het liefs verstopt in een bushokje, maar zat vast aan mijn cameraman en die wilde erop af. Ik had m'n mic er bijna uitgetrokken.

Blijkbaar toch niks voor mij.
quote:Solomio schreef op 08 februari 2016 @ 22:28:

[...]

Dat is best lastig uit te leggen, want hij is bijv niet agressief ofzo.

Maar hij is volstrekt onzelfstandig en heeft geen enkel drive om dat te worden. Hij moet in alles aangestuurd worden.

En nu hij aan het puberen is weigert hij die aansturing van mij steeds vaker, zodat er wel veel ruzie is, maar er vervolgens niets gebeurt.Pfff heftig.
En verder begrijpt hij helemaal niets van de wereld en loopt als een soort verschrikt verblind konijn rond. Totaal niet in staat om zich staande te houden.

En zó kwetsbaar, dat hij echt een veilige plek nodig heeft.
Om moedeloos van te worden Solo! Hoe is het met wachtlijsten voor begeleid wonen bij jou?
En bloedintelligent en enorm goed gebekt, dus iedereen overschat hem.
quote:yette schreef op 08 februari 2016 @ 22:33:

Om moedeloos van te worden Solo! Hoe is het met wachtlijsten voor begeleid wonen bij jou?Daar kon ie afgelopen najaar al terecht, maar daar is te weinig begeleiding voor hem. Dus dat hebben we nog even uitgesteld.
quote:yette schreef op 08 februari 2016 @ 22:29:

[...]

Ik was op weg om oorlogsverslaggever te worden. Dacht ik.

Tot ik tussen twee linies meppende ME'ers belandde. Er reden arrestatiebusjes loeihard tussen de menigte. Mensen vluchtten, vielen, anderen werden juist boos. De busjes remden af en toe ineens waarop er ME'ers uitsprongen die verstijfde of gevallen mensen van een zak over hun hoofd voorzagen. Deze mensen sleepten ze de bus in waarna ze weer als gekken tussen de ingeslopen menigte verder sjeesden.

Ik was iets minder stoer dan ik dacht. Bleef het liefs verstopt in een bushokje, maar zat vast aan mijn cameraman en die wilde erop af. Ik had m'n mic er bijna uitgetrokken.

Blijkbaar toch niks voor mij.Ik zie het voor me
quote:Solomio schreef op 08 februari 2016 @ 22:33:

En bloedintelligent en enorm goed gebekt, dus iedereen overschat hem.Zien ze hem dan niet als het verschrikte konijn?
Wie heeft er ook een ingewikkelde band met haar enige zus? Word er zo moedeloos van. En ik zie haar nog maar een maand na haar 20 jaar niet gezien te hebben. Dat gaat helemaal niks meer worden. Misschien helpt sterke drank. Fictief dan want irl ga ik ervan kotsen.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:yasmijn schreef op 08 februari 2016 @ 22:38:

[...]

Zien ze hem dan niet als het verschrikte konijn?Nee, in eerste instantie niet. Pas als ze hem beter leren kennen.
quote:yasmijn schreef op 08 februari 2016 @ 22:38:

[...]

Zien ze hem dan niet als het verschrikte konijn?Riep iemand mij?
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Sapsorrow schreef op 08 februari 2016 @ 22:40:

[...]

Riep iemand mij?

Nee.

Doei!

quote:Solomio schreef op 08 februari 2016 @ 22:40:

[...]

Nee, in eerste instantie niet. Pas als ze hem beter leren kennen.Oké. Waar hij nu is zien ze het wel?
O, zomaar een rol als André Hazes en dan als Jezus in the passion van de EO.

Wat zou die nu verkeerd gedaan hebben?

André werd verwerkt in vuurpijlen. Die werden afschoten en daar werd een media-circus van gemaakt.

En daar is dat nummer dat ik zocht: https://www.youtube.com/watch?v=j2JXy1Z9ovs

Is ook een goede afsluiter voor een avondje.

Perfect Day - Lou Reed & Bono & Dr. John & Elton John & D. Bowie & Duran Duran

Maar zelfs Tom Jones zit er in. Het lijkt alsof die op een gesloten WC-pot staat.
quote:Sapsorrow schreef op 08 februari 2016 @ 22:40:

[...]

Riep iemand mij? Even teruglezen.
quote:Sapsorrow schreef op 08 februari 2016 @ 22:39:

Wie heeft er ook een ingewikkelde band met haar enige zus? Word er zo moedeloos van. En ik zie haar nog maar een maand na haar 20 jaar niet gezien te hebben. Dat gaat helemaal niks meer worden. Misschien helpt sterke drank. Fictief dan want irl ga ik ervan kotsen.

Nee helaas niet. Maar uh.. Knuffel?

Blijft lastig, familiebanden!
quote:yasmijn schreef op 08 februari 2016 @ 22:42:

[...]

Oké. Waar hij nu is zien ze het wel?

Weet ik niet, ik denk dat deze opname daarvoor te kort is.

Hoewel ze wel zien dat hij veel aansturing nodig heeft.
O sorry, het ging over Solo's zoon, sterkte met hem, Solo. Wordt hij opgenomen in een orthopedagogisch zorgcentrum? Daar heb ik heel even gewerkt, met jongens die doordeweeks daar woonden. Voornamelijk adhd, add en ass hadden ze. Hele strakke dagroutines hadden ze daar en veel sport. Weet niet waar hij opgenomen wordt maar ik vond wel, sommige kinderen zag je opbloeien door het feit dat er nooit twijfel was over wat er op het programma stond ed. Hoop dat hij wat rust kan vinden en jullie ook natuurlijk.
quote:Sapsorrow schreef op 08 februari 2016 @ 22:45:

O sorry, het ging over Solo's zoon, sterkte met hem, Solo. Wordt hij opgenomen in een orthopedagogisch zorgcentrum? Daar heb ik heel even gewerkt, met jongens die doordeweeks daar woonden. Voornamelijk adhd, add en ass hadden ze. Hele strakke dagroutines hadden ze daar en veel sport. Weet niet waar hij opgenomen wordt maar ik vond wel, sommige kinderen zag je opbloeien door het feit dat er nooit twijfel was over wat er op het programma stond ed. Hoop dat hij wat rust kan vinden en jullie ook natuurlijk. Hij is nu opgenomen in een jeugdpsychiatrische kliniek en komt vrijdag weer thuis.
quote:Peacy schreef op 08 februari 2016 @ 22:43:

[...]

Nee helaas niet. Maar uh.. Knuffel?

Blijft lastig, familiebanden!Knuffel vraagteken? Graaaaaag. En eentje terug
quote:yasmijn schreef op 08 februari 2016 @ 22:42:

[...]

Even teruglezen. Sorry ik las het al, mijn excuses.
quote:Sapsorrow schreef op 08 februari 2016 @ 22:46:

[...]

Sorry ik las het al, mijn excuses.No problem.
quote:Sapsorrow schreef op 08 februari 2016 @ 22:46:

[...]

Knuffel vraagteken? Graaaaaag. En eentje terug

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven