Veel klachten. Burnout?

09-02-2016 11:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier graag even van me af schrijven. Heb even een onherkenbare nick aangemaakt.

Ik heb morgen een afspraak bij de HA.

Nu ik erop terug kijk loopt dit al maanden, maar het haalt me nu in. Stress op het werk veranderingen en hogere werkdruk door uitval en de veranderingen.

Privé ook stress.

Ik lig 's nachts te piekeren, slaap slecht, ben geirriteerd, huilbuien die ineens opkomen, loop rond met sombere gedachtes, nergens zin in futloos, hoofdpijn buikpijn, durf nergens echt alleen naartoe raak al in paniek als ik alleen boodschappen moet doen. Op mijn werk probeer ik gewoon mijzelf te zijn, ik ben vrolijk en doe nog steeds al mijn werkzaamheden. Dit is alleen maar een masker het kost me ook steeds meer energie om dit vol te houden.

Nu eindelijk de stap durven nemen om naar de ha te gaan.

Zijn hier mensen die dit herkennen?
Heel herkenbaar. Ik probeerde ook koste wat het kost mijn werk vol te houden. Uiteindelijk kostte dat masker me zoveel energie dat ik knakte met een burn out als gevolg. Eentje die niet over is met een paar maanden rust. Goed dat je naar de huisarts gaat.
Ja. Alle symptomen die je omschrijft heb ik ook gehad. Goed dat je naar je huisarts gaat, het is nog niet te laat om iets te veranderen.
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt met je huisarts.
Bedankt, komt voonamelijk door advies van mijn omgeving dat ik deze stap neem. Maar zie wel in dat dit het beste is.

@pussywillow ben jij er weer helemaal bovenop gekomen? ik weet ook niet wat ik kan verwachten van het gesprek morgen bij de HA hoe is dat bij jou gegaan?

@cerulli gaat het nu weer beter met je?
Ja, het gaat nu weer beter, al merk ik wel dat ik op mijn hoede moet zijn om te voorkomen dat het weer misgaat.

Ik ben zelf niet bij de huisarts geweest (dom) maar als ik jou was zou ik de klachten opnoemen die je hebt, en een kort overzicht geven van de dingen die ze volgens jou veroorzaken. Waarschijnlijk kan de huisarts daar wel wat mee.
Helemaal niet naar de huisarts? Pas wel goed op jezelf, als het dreigt mis te gaan zou ik alsnog gaan.

Ik denk dat ik mijn klachten maar op papier zet, misschien helpt dat morgen een beetje.
Nee ik ben er (nog) niet bovenop. Ik heb het veel te ver laten komen door zo lang door te lopen op mijn tandvlees en betaal hier nu de rekening voor. Dus zorg dat je huisarts goed begrijpt wat er aan de hand is en dat je een paar handvatten krijgt om het niet zover te laten komen dat je compleet instort want dan ben je verder van huis. Goede tip van Cerulli.
Ik heb uiteindelijk wel een arts gezien, maar dat was niet helemaal de bedoeling. Op een gegeven moment werd ik niet goed, belandde op de eerste hulp, en na compleet doorgelicht te zijn meldde de arts dat het stress was, en of ik het niet eens wat rustiger aan moest gaan doen.

Ik wil maar zeggen: voorkom dit, want het was niet leuk. Achteraf was een bezoekje aan de huisarts een veel beter idee geweest. Hoe dan ook, het was voor mij een beginpunt om dingen te gaan veranderen en ik hoop dat een doktersbezoek dat voor jou ook kan doen.
Ik ga mijn best doen om het morgen aan de ha uit te leggen. Heel veel sterkte @pussywillow

Dat klinkt heel heftig! Ik hoop het ook. Bedankt voor de tips en voor jou ook veel sterkte @cerulli
.
anoniem_274773 wijzigde dit bericht op 10-02-2016 17:16
Reden: Toch maar niet ivm herkenbaarheid
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven