Werk & Studie alle pijlers

Diverse inkomen..

09-02-2016 13:30 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen.

Ik heb 2 vraagjes waar ik mee zit.

1: Wss heb ik binnenkort nog een bijbaan, waar ik geen loonheffing zal toepassen. Is het mogelijk dat mijn nieuwe 2e werkgever het kan zien dat ik bij werkgever1 werk? (Staat niet op cv maar is wel wit)

2: binnenkort belastingaangifte doen. Telt studiefinanciering ook als inkomen?

Dankjulliewel.
1) nee, maar hij kan zich misschien wel afvragen waarom je geen loonheffing wilt toepassen. Wel even goed opletten dat dag dus ook niet gebeurd. En over het algemeen is het niet handig om dit soort geheimen te willen bewaren, ze hebben nogal de neiging om toch uit te komen.

2) nee
Als je twee banen hebt moet je wel opletten dat er niets in je contract staat over nevenwerkzaamheden. Vaak staat in contracten dat je die moet melden.
Geen loonheffing? Bedoel je geen loonheffingskorting?
quote:nausicaa schreef op 09 februari 2016 @ 13:32:

1) nee, maar hij kan zich misschien wel afvragen waarom je geen loonheffing wilt toepassen. Wel even goed opletten dat dag dus ook niet gebeurd. En over het algemeen is het niet handig om dit soort geheimen te willen bewaren, ze hebben nogal de neiging om toch uit te komen.

2) nee@ niet echt een geheim, als hij er niet naar vraagt dan ook geen antwoord erop.
quote:Miffy schreef op 09 februari 2016 @ 13:35:

Geen loonheffing? Bedoel je geen loonheffingskorting?Jaa dat bedoel ik
Loonheffingskorting mag slechtst op 1 inkomen worden toegepast. Verstandig om die korting op het hoogste inkomen toe te laten passen.

Studiefinanciering is geen fiscaal loon
Wat is er mis mee dat die werkgever te weten komt dat je er nog een baan bij hebt. Het is nu eenmaal niet zo dat hij jou voldoende uren en zekerheid biedt waardoor je geen twee banen nodig zou hebben.

Studie financiering is een lening. Misschien is een rente aftrek van je schuld daarin zelfs wel te realiseren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:jaw schreef op 09 februari 2016 @ 14:35:

Studie financiering is een lening. Misschien is een rente aftrek van je schuld daarin zelfs wel te realiseren.

Dit was in het verleden wel het geval, maar is niet meer zo. Wel kun je je schuld aftrekken van je opgebouwde vermogen om zo je vermogensrendementsheffing naar beneden te krijgen.

Gratis tip voor over een paar jaar als je afgestudeerd bent: Je kunt je inkomen laten middelen over een periode van 3 jaar waardoor je waarschijnlijk een bult belastinggeld terugkrijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven