vakantietips

09-02-2016 14:05 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zoek me suf maar ik zie door de bomen het bos niet meer. En noem een huilie, maar door alle toestanden in de wereld durf ik niet naar bestemmingen als egypte en griekenland. Turkije heeft me nog nooit getrokken en ook daar wil ik gewoon niet heen op dit moment.

Wat willen we wel;

Op vakantie begin juni met 2 kleine kinderen.

max 6 a 7 uur vliegen.

zonzeker ( maar met die afstand is dat al wel goed te doen)

all inclusive of vol pension

een familiekamer. ( vooral dit laatste is een moeilijke blijkt)

Kosten ongeveer 4000,00 voor 12 dagen ongeveer.

Wie heeft de tip? Gebaseerd op ervaring..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik had eerst ook n aantal veilige Europese opties genoemd maar toen las ik dat ze de Canarische eilanden niet ver weg genoeg vond dus vandaar Mexico en Bali. Als je naar Dubai wil moet je niet wachten tot juni maar in maart gaan als je niet op apegapen wil liggen.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 09 februari 2016 @ 14:39:

[...]

Dan zit je in landen waar t in de zomer veel te heet is. Daar moet je nu naartoe.

Tja, wat jij te heet vind kan voor ons prima zijn. Zoals aangegeven zijn we 10 jaar geleden ook in dubai geweest. Het was op de heetste dagen 47 graden en ja dit is heet, maar ook niet zo erg dat je daarom weg moet blijven. Maar doorgaan is het gewoon 35 graden en dat vinden wij geen enkel probleem.

afgelopen zomer in egypte was het ook 2 wkn lang 38/39 graden. Heerlijk.. echt een relax vakantie.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 09 februari 2016 @ 14:43:

[...]

Ja, het is een bestemming die zeker hoog op de lijst staat. Ik ga nog wel even proberen of dit te boeken is hoor, want het lijkt me heerlijk.. maar ik durf mijn kinderen gewoon niet in een aparte kamer te laten slapen. Ze zijn daar echt nog te klein voor. en om nou 2 weken gescheiden van mijn man te slapen lijkt me ook niet zo gezellig op vakantieZijn het nog babies? Ik heb altijd n eigen hotelkamer gehad en de eerste keer was ik 3.
quote:biol schreef op 09 februari 2016 @ 14:43:

[...]

Ja, het is een bestemming die zeker hoog op de lijst staat. Ik ga nog wel even proberen of dit te boeken is hoor, want het lijkt me heerlijk.. maar ik durf mijn kinderen gewoon niet in een aparte kamer te laten slapen. Ze zijn daar echt nog te klein voor. en om nou 2 weken gescheiden van mijn man te slapen lijkt me ook niet zo gezellig op vakantieDat kan ik me voorstellen inderdaad. Ik hoop voor je dat je nog wel wat vind, lijkt me prachtig om eens heen te gaan en volgens mij voldoet het precies aan wat je zoekt
quote:Ttass28 schreef op 09 februari 2016 @ 14:45:

Suriname, Curaçao. Miami, tanzania, Zuid-AfrikaSuriname en curacao vind ik echt te ver vliegen met de kinderen. Dat schiet niet op.. niet op dit moment. Dan hebben ze er langer last van dan dat ze kunnen genieten
quote:redbuIIetje schreef op 09 februari 2016 @ 14:45:

Ik had eerst ook n aantal veilige Europese opties genoemd maar toen las ik dat ze de Canarische eilanden niet ver weg genoeg vond dus vandaar Mexico en Bali. Als je naar Dubai wil moet je niet wachten tot juni maar in maart gaan als je niet op apegapen wil liggen.Er staat dat haar man net iets verder weg wil. Dan kom je niet uit in bali of mexico, dat is niet net iets verder weg maar bijna 3 keer zo ver vliegen.
quote:redbuIIetje schreef op 09 februari 2016 @ 14:46:

[...]

Zijn het nog babies? Ik heb altijd n eigen hotelkamer gehad en de eerste keer was ik 3.Nee het zijn geen babies, en dat jouw ouders dat wel deden is hartstikke leuk, maar ik doe dat niet. Ze hoeven niet in mijn bed te slapen maar een familiekamer ( met vaak extra slaapkamer in de kamer) is gewoon wat ik wil.
quote:redbuIIetje schreef op 09 februari 2016 @ 14:46:

[...]

Zijn het nog babies? Ik heb altijd n eigen hotelkamer gehad en de eerste keer was ik 3.Je hebt je kindonvriendelijkheid blijkbaar niet van een vreemde....een 3-jarige op een eigen hotelkamer leggen
quote:biol schreef op 09 februari 2016 @ 14:48:

[...]

Nee het zijn geen babies, en dat jouw ouders dat wel deden is hartstikke leuk, maar ik doe dat niet. Ze hoeven niet in mijn bed te slapen maar een familiekamer ( met vaak extra slaapkamer in de kamer) is gewoon wat ik wil.Jammer dat turkije geen optie is, daar hebben wij echt een heerlijke vakantie gehad in een heel leuk hotel en ook een familiekamer wij doen dat ook met onze bijna 4-jarige dochter hoor. Zelfs in de caravan ligt ze nog binnen bij ons en niet in een zijtentje aan de voortent. Ik vind het ook gewoon prettig, haar vlakbij hebben.
Portugal? afgezaagd maar heel leuk en makkelijk binnen je budget.
quote:hoppala schreef op 09 februari 2016 @ 14:55:

Portugal? afgezaagd maar heel leuk en makkelijk binnen je budget.ook een optie.. zet ik op t lijstje
Marokko nog een optie?
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 09 februari 2016 @ 14:49:

[...]

Je hebt je kindonvriendelijkheid blijkbaar niet van een vreemde....een 3-jarige op een eigen hotelkamer leggen Bij jou slaapt je kleuter thuis ook op jullie slaapkamer? Ik was volgens mn ouders n goede slaper als ik alleen sliep. De kamers hadden wel n tussendeur tot ik n jaar of 6 was. Kleinschalige hotels in Oostenrijk voornamelijk dus geen toeristenpakhuizen.
quote:redbuIIetje schreef op 09 februari 2016 @ 15:16:

[...]

Bij jou slaapt je kleuter thuis ook op jullie slaapkamer? Ik was volgens mn ouders n goede slaper als ik alleen sliep. De kamers hadden wel n tussendeur tot ik n jaar of 6 was. Kleinschalige hotels in Oostenrijk voornamelijk dus geen toeristenpakhuizen.Die tussendeur maakt wel een klein verschil in beeldvorming
quote:redbuIIetje schreef op 09 februari 2016 @ 15:16:

[...]

Bij jou slaapt je kleuter thuis ook op jullie slaapkamer? Ik was volgens mn ouders n goede slaper als ik alleen sliep. De kamers hadden wel n tussendeur tot ik n jaar of 6 was. Kleinschalige hotels in Oostenrijk voornamelijk dus geen toeristenpakhuizen.Je geeft hier nu aan dat ze een tussendeur hadden. Dat is wat anders, omdat het dan gewoon een aparte kamer is die wel vanuit de ouders kamer toegankelijk is. Een familiekamer dus. Dat is wat anders dan een eigen hotelkamer, waarbij je ouders buitenom over de gang naar jouw kamer zouden moeten. Zo deed je het namelijk in je eerdere bericht wel voor komen.
quote:Baudolino schreef op 09 februari 2016 @ 15:18:

[...]

Die tussendeur maakt wel een klein verschil in beeldvorming Dit dus idd
Canarische eilanden liggen voor de kust van Marokko, dus is toch niet zo heel dichtbij? En omdat er ook veel appartementen te huur zijn, kun je een appartement met 2 slaapkamers binnen het budget vinden. Fijne temperatuur ook in juni.

Een all incl in Dubai in een familiekamer voor dat budget is waarschijnlijk niet haalbaar.

Maar zonder eten is het op zich te doen.

Familiekamers zijn lastig te vinden in hotels, maar bijvoorbeeld een aparthotel als Savoy Park heeft wel grote kamers waar je dan 2 2-persoonsbedden in je kamer hebt. (kom wel eens in VAE voor werk)
Wij gaan deze zomer naar de Azoren! Ik smelt nu al weg bij al die mooie foto's die ik tegen kom.

Maar ik heb zelf geen kinderen, dus ik zou niet weten hoe het zit met familie kamers.
@Biol, totaal off topic, maar gewoon heel erg nieuwsgierig. Hoe bevalt je nieuwe baan?
De meeste mensen zouden niet naar Egypte willen...

Portugal en Marokko is erg leuk
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:doornroosje9 schreef op 09 februari 2016 @ 14:36:

Waarom durf je niet naar Griekenland? Zo'n mooi land, niet te ver vliegen en zeker binnen budget.Dat vraag ik mij ook af. Misschien omdat op sommige eilanden vluchtelingen aankomen?
Wij zijn van Faro naar lissabon gereden met een huurauto, maar met kinderen zou ik gewoon voor een appartement gaan. Ik vond het echt een fijn vakantie land voor een ongecompliceerde vakantie en het eten is er lekker en goedkoop.
Heb je ook al naar een appartement gekeken? Die zijn ook all inclusive of volpension te boeken.
Toch Griekenland. Als je goed kiest, heb je geen last van vluchtelingen hoor.. Er zijn meer dan genoeg bestemming waar je er geen last van hebt en Rhodos bijv. is heerlijk in juni. Kreta ook trouwens. Je struikelt echt niet over de vluchtelingen overal.. er zijn bepaalde eilanden en gebieden waar ze komen maar lang niet overal.

Portugal, Algarve is ook lekker en leuk met kleinere kinderen. Monte gordo (als ik het goed schrijf) is leuk

Tenerife is ook wel geschikt of fuerte ventura (iets minder massaal maar wel lekker)
quote:AnAppleADay schreef op 09 februari 2016 @ 15:10:

Marokko nog een optie?Ja Marokko is prachtig! Ben ik alleen vorig jaar al geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven