Spinnen!

09-02-2016 16:30 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een moestuin met een tuinhuisje erop. Binnenkort moetet we die gaan opknappen, het plafond ligt eruit. We moeten om en om klussen ivm kleine kinderen en ik heb de eer om te beginnen, mijn vriend kan pas later helpen.

Nou ben ik doodsbang voor spinnen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar toch is het zo. Door die angst stel ik dat klussen steeds uit, maar het moet er toch een keer van komen. Ze moeten dus weg. Ik wil ze niet dood hebben, alleen maar weg, achter het huis of bij de buren ofzo. Ook niks met gif, aangezien mijn kinderen er in de zomer ook moeten spelen.

Wie heeft De Gouden Tip?
Dat googelen op bijtende spinnen sla ik maar even over, if you don't mind...
In Nederland komen geen spinnen voor die een dodelijke beet hebben. Als je ze niet gewoon durft te pakken, zet er dan een glas overheen, schuif er een kartonnetje onder en zet ze buiten.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 09 februari 2016 @ 17:34:

In Nederland komen geen spinnen voor die een dodelijke beet hebben. Als je ze niet gewoon durft te pakken, zet er dan een glas overheen, schuif er een kartonnetje onder en zet ze buiten.Als je dit durft ben je niet écht bang voor spinnen.
quote:plous schreef op 09 februari 2016 @ 17:37:

[...]

Als je dit durft ben je niet écht bang voor spinnen.Ik vind het een ireële angst, net als angst voor muizen en ratten maar goed, dat geldt niet voor iedereen, dat snap ik ook wel. Soms helpt het om bepaalde beestjes wat nader te bestuderen, al is het maar op papier of joeptoep.
Angsten zijn vrijwel altijd irreëel toch? Maar dat is niet aan jou om te beoordelen.
quote:Yggdrasil- schreef op 09 februari 2016 @ 18:18:

Angsten zijn vrijwel altijd irreëel toch? Maar dat is niet aan jou om te beoordelen.Als je goed had gelezen...
Ik weet ook dat de angst niet reëel is en dat ze niet gevaarlijk zijn. En toch is de angst er, zo'n glaasje durf ik bijvoorbeeld echt niet. Ik zal er ooit wel een keer wat aan moeten doen, wil de angst niet over geven aan mijn dochters want het is echt niet handig, maar ja. Nu ben ik er bang voor en moet ik klussen...
Ik was vroeger bang voor spinnen. Mijn veel oudere zus is er namelijk panisch voor. Voor de beeldvorming, zus fokte slangen en had hele grote honden. Als zij zei dat spinnen eng waren dan moest het wel waar zijn.
Ik zei dat ze niet bijten. Correctie, de roodwitte celspin bijt wel. Maar die vindt je eerder onder een plantenpot dan in een plafond.

Al liep er van de week wel een over mijn douchegordijn terwijl ik stond te douchen. De schaduw die hij gaf was best indrukwekkend. Ik heb hem gewoon laten zitten, geen idee waar hij gebleven is.

Alle andere spinnen die bijten in Nederland zijn zeldzaam of met uitsterven bedreigd.
Zou je ze durven vangen als je ze met meer dan een armlengte afstand zou kunnen opsluiten, zonder de mogelijkheid dat ze naar je toe lopen? Er bestaan namelijk speciale 'spinnenvangers'. Ik woon in een nogal 'spinrijk' huis, dus ik heb zelf drie van die dingen verspreid staan door mijn huis, zodat ik altijd naar mijn spinnenvanger kan grijpen als ik door zo'n achtpotig monster word aangevallen. Je plaatst een doorzichtig bakje via een lange steel over de spin heen, draait aan de steel, en de spin zit gevangen. Vervolgens kun je ze buiten weer vrijlaten door opnieuw aan de steel te draaien en het bakje zo te openen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je ze dan wel moet durven vangen voor je ze kunt verplaatsen. En je zou ze stuk voor stuk moeten vangen, terwijl jij misschien op zoek bent naar een manier om de hele kudde in één keer te verjagen?
Hier ligt op de boekenplank nog een grote nepspin, mijn poes zaliger kon daar geweldig mee spelen. Hij ligt niet echt in het zicht maar mijn vriendin zag hem toch een keer toen ze keek of ze een boek van me kon lenen, ik kreeg bijna een hartaanval van haar noodkreet. Hij is ongeveer zo groot als een vogelspin.
Pocahontas, waar koop je zoiets? Liever heb ik inderdaad de hele kudde weg en nooit meer terug, maar toch klinkt zo'n vanger wel goed, ook voor thuis trouwens.

Ik heb er natuurlijk niks aan als ik net aan het schilderen ben en er valt een spin naar beneden mijn decolleté in, maar goed. Laten we er maar van uit gaan dat dat niet gebeurt... Brrr.
Mijn held en redder in bange tijden.

Niet meppen, maar knopje ingedrukt houden en op de spin leggen.

Geen spletsj, geen vieze grijze smurrie.

Wel wachten tot alle acht pootjes gebogen stilliggen en elke maand de batterijen verversen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Muts77: ik koop de mijne via internet. Ik denk dat ze bij verschillende webwinkels te koop zijn en ik geen voorbeeld mag noemen op dit forum, dus ik noem alleen de naam van het apparaat. Hij heet 'BugAway'. Je hebt ze met een lange steel voor zoveel mogelijk afstand, en met een korte steel voor de moeilijk bereikbare hoekjes waar je met een lange steel niet komt. Ik vind ze fantastisch! En je kunt er ook nog andere beestjes mee vangen, als je bijvoorbeeld eens een bij of wesp in huis hebt.
Wat een helden hier! Ik durf die beesten echt niet te vangen hoor. Ze rennen bovendien nogal hard, of vallen naar beneden en zijn dan niet meer te vinden

Ik zou vriend mooi laten slopen. Hoezo 'mag' jij beginnen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik hoorde wel eens over listerine. En inderdaad ook pepermunt.

Kun je niet met een bezem even raggen?

Ik kan me helemaal niks voorstellen bij angst voor spinnen. Dus misschien zeg ik iets stoms daarmee.
Pocahontas, ik ga eens even googelen.

Met een bezem erdoor, no way! Ik ben ervan overtuigd dat ze dan mijn kant opvliegen en in mijn nek vallen oid. Zelfde idee met dat racket, die hebben we voor de muggen in mijn dochters' kamer, maar eens spin durf ik daar niet mee te doden. Straks springt ie voor ik hem te pakken heb.

Liefst zou ik mijn vriend eropaf sturen, maar dat gaat niet gebeuren. Lang verhaal dat bijna een eigen topic waard is.

Maar goed, pepermunt, bugaway, beschermende kleren en dappere vrienden en dan moet het hopelijk goed komen...
Heel veel succes gewenst, ik leef met je mee! ;)
Succes! Ik dood spinnen altijd met Deo, een boek, wat ik dan ook heb of ik zuig ze op in de stofzuiger en doe er in prop in zodat ze er niet uit kunnen lopen. En bij mijn ouders kijk ik mijn pa heel lief aan en haalt hij het weg.

Dus succes To!
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 22:52
99.54% gewijzigd
Tja muggen slaan mij altijd over

Het bloed van mijn familieleden is blijkbaar lekkerder dan dat van mij
quote:Muts77 schreef op 10 februari 2016 @ 22:05:

Pocahontas, ik ga eens even googelen.

Met een bezem erdoor, no way! Ik ben ervan overtuigd dat ze dan mijn kant opvliegen en in mijn nek vallen oid. Zelfde idee met dat racket, die hebben we voor de muggen in mijn dochters' kamer, maar eens spin durf ik daar niet mee te doden. Straks springt ie voor ik hem te pakken heb.

Liefst zou ik mijn vriend eropaf sturen, maar dat gaat niet gebeuren. Lang verhaal dat bijna een eigen topic waard is.

Maar goed, pepermunt, bugaway, beschermende kleren en dappere vrienden en dan moet het hopelijk goed komen...

Hoever denk jij dat een spin springt ???

Zelfs springspinnen doen maar een paar centimeter.

Een spin die jou aan ziet komen blijft doodstil zitten, in de hoop dat je hem niet ziet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een spin blijft doodstil zitten als hij jou ziet aankomen? Deden ze dat maar! Een stilzittende spin kan ik nog net aan, en verwijder ik met stofzuiger of drastischer maatregelen. Tegenwoordig stuur ik de katten er op af, of meneer L natuurlijk, als die thuis is. Brrr doodeng, van die grote rennende huisspinnen. Spinnen stilzittend in een web zijn al stukken minder eng, die mogen best een tijdje muggen vangen.

Niet echt tips voor het sloopwerk, dan zijn ze niet te vermijden vrees ik. Maar misschien is zo'n schildersoverall met capuchon van de bouwmarkt iets? Kost geen drol en ze kunnen nergens tussen kruipen of vallen.
The owls are not what they seem
Deze bedoel ik:

https://www.gamma.nl/asso ... childersoverall/p/B427964

Ook bij al die andere bouwmarkten en soms bij de Action te krijgen.
The owls are not what they seem
Tuinieren en tuinhuisjes zijn in mijn ogen een synoniem voor spinnen. Ik hou daar dus niet van.

Maar ik zou het mijn vader laten doen. Het spin-vrij maken dan. En daarna zou ik flink spuiten met die spray.

Heb jij geen andere redders in nood?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven