Hotel Parijs

10-02-2016 21:32 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met Pinksteren gaan mijn man en ik 4 nachten naar Parijs. Nu ben ik me gek aan het zoeken naar een goed hotel, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

De meeste hotels vallen af op hetzelfde punt: slechte wifi. Vanwege eigen bedrijf kunnen we niet zonder, dus dit is wel een belangrijk punt voor ons.

Verder: centrale lokatie (bezienswaardigheden, restaurantjes in de buurt), goede bedden, enigszins luxe kamer. Budget: tot 1000 euro voor 4 nachten.

Heeft iemand een goede suggestie voor ons?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Kijk wat verder dan je centrale punt. Meer naar de buitenring toe heb je goede hotels, met goede wifiverbindingen en ze zitten vaak op korte afstand van een metrostation.
Ik zit altijd in een hotel van een grote keten (voor werk). Volgens mij Campanile. Wifi is voor mijn werkbezoeken een vereiste en dat gaat altijd goed daar. Ik zal even kijken in welk hotel ik vaak zit.
Dit hotel bevalt mij erg goed: Campanile Paris 19 - La Villette

Metro vlakbij. Ik ben altijd binnen een half uur op mijn bestemming in het centrum van Parijs. Ik heb wel eens in een hotel vlakbij de Sacre Coeur gezeten, maar die kun je beter vermijden: Best Western Hotel Montmartre Sacré-Coeur
Bedankt voor je tip Helga, ik vind het alleen altijd wel zo leuk om wat meer echt in het centrum te zitten. De wifi krijgt ook niet echt een heel hoog cijfer op Booking (7,2).

Best Western zal ik vermijden, bedankt.
Deze was wel handig, vooral als je met de auto bent i.v.m. parkeermogelijkheden:

http://www.booking.com/hotel/fr/pullman ... cy.nl.html

Metro, restaurantjes en bioscoop vlakbij en wifi 8,7.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Als wifi zo belangrijk voor je is dan zorg je toch dat je een telefoonabonnement hebt met goed buitenlandbereik? Als je je laptop aan 4G hangt heb je sneller internet dan via (vaak ook nog onveilige!) wifi. Desnoods haal je even een Franse simkaart daarvoor.
quote:starbright schreef op 10 februari 2016 @ 22:32:

Als wifi zo belangrijk voor je is dan zorg je toch dat je een telefoonabonnement hebt met goed buitenlandbereik? Als je je laptop aan 4G hangt heb je sneller internet dan via (vaak ook nog onveilige!) wifi. Desnoods haal je even een Franse simkaart daarvoor.Op zich hebben we een buitenlandbundel, de uitgebreide bundel is 100 mb per dag per persoon. Maar daar kun je nog best snel doorheen zijn als je echt even aan de slag moet. Franse simkaart is nog een idee, maar als er gewoon een hotel is met goede wifi is dat wel zo handig (en goedkoper).
Zou in plaats van Campanile Villette kiezen voor Campanile Porte Bagnolet. Ligt net voor périphérique (dus geen stress in Parijs verkeer), je rijdt zo de snelweg af de parkeergarage in (geen geluidshinder, goed geïsoleerd). Het hotel ligt ook nog boven metrostation met gunstige verbinding: in vijf minuten sta je bij place de la Bastille, in een kwartiertje sta je midden in Parijs op de Champs-Elysées. Er is wifi, maar nog nooit uitgeprobeerd en bovendien is het al weer jaren geleden dat ik in dit hotel geslapen heb.
quote:starbright schreef op 10 februari 2016 @ 22:32:

Als wifi zo belangrijk voor je is dan zorg je toch dat je een telefoonabonnement hebt met goed buitenlandbereik? Als je je laptop aan 4G hangt heb je sneller internet dan via (vaak ook nog onveilige!) wifi. Desnoods haal je even een Franse simkaart daarvoor.

Mee eens. Wifi is inderdaad onveilig.

Ik heb een telefoonabo met buitenland-'blox' en hang dan - als het echt nodig is - mijn laptop via bluetooth (geloof ik) aan mijn telefoon-internet. Ik zet dan een private hotspot open op mijn telefoon met een wachtwoord.

Maar als je echt moet werken, dan zijn inderdaad de kosten voor een lokaal internetkaartje te verwaarlozen toch? Of zelfs van de belasting af te trekken?

En dan kan je ook lekker in een cafeetje gaan zitten werken.

Ik heb zelf 2x met veel plezier in Hotel Audran gezeten, superleuke buurt. Volgens mij deed de wifi het altijd wel als ik even snel iets moest opzoeken (al zijn de reviews wisselend), maar verder was ik vooral bezig met genieten van Parijs en niet met internetten
You can never have too many hats, gloves and shoes
Heb een hele goede voor je.

Wifi uiteraard aanwezig.

Betaalbaar, op 5 min lopen vanaf de Eiffeltoren, schoon, mooie kamers en zeer vriendelijk personeel.

Daarnaast genoeg eet tentjes en lokale winkels om de hoek.

Het heet Hotel Amélie. Te vinden op de Rue de Amelie in Parijs.

Ga er zelf ieder jaar heen en iedere keer weer tevreden. Kamers zijn ongv 100 pp, per nacht.
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Hier de website.

www.hotelamelie-paris.com

Het is denk ik wel verstandig te boeken via internet. Vaak krijg je dan nog meer korting als direct bij het hotel.
quote:Crazycatlady082016 schreef op 10 februari 2016 @ 23:41:

Heb een hele goede voor je.

Wifi uiteraard aanwezig.

Betaalbaar, op 5 min lopen vanaf de Eiffeltoren, schoon, mooie kamers en zeer vriendelijk personeel.

Daarnaast genoeg eet tentjes en lokale winkels om de hoek.

Het heet Hotel Amélie. Te vinden op de Rue de Amelie in Parijs.

Ga er zelf ieder jaar heen en iedere keer weer tevreden. Kamers zijn ongv 100 pp, per nacht.

Die ga ik ook even noteren! Al zie ik voor juni doordeweeks wel prijzen van bijna ¤200 per nacht voor een eenpersoonskamer, hum.

Maar speciaal voor jou even deze:

TIM hotel, in Montmartre. Ik vond de wifi OK, maar ik heb 'm niet heel intensief gebruikt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:patsy--stone schreef op 11 februari 2016 @ 00:29:

[...]

Die ga ik ook even noteren! Al zie ik voor juni doordeweeks wel prijzen van bijna ¤200 per nacht voor een eenpersoonskamer, hum.

Maar speciaal voor jou even deze:

[img]http://www.johnlund.com/Images/Funny-Bikini-Cats.jpg[/img]

Hahahaha geweldig!!!

Hotel de la Porte doree. Super gezellig wijkje met veel restaurantjes en je zit zo ongeveer op een metrostation. Wifi werkte bij ons prima!
Bedankt voor alle tips! We willen toch graag iets centraler zitten, ik heb uiteindelijk een hotel gevonden in Le Marais.
Eh? Om de hoek bij Sacré Coeur was niet goed genoeg? En op steenworp van het café waar Amélie gefilmd is?
quote:patsy--stone schreef op 15 februari 2016 @ 11:46:

Eh? Om de hoek bij Sacré Coeur was niet goed genoeg? En op steenworp van het café waar Amélie gefilmd is? Sorry, je hebt gelijk! Inmiddels had ik alleen ook het hotel gevonden dat ik nu heb geboekt en dat sprak ons meer aan.
Aha vandaar! Le Marais is inderdaad ook leuk.
Ibis en Novotel La Defense hebben prima WIFI, passen met gemak in het budget en er is een metrostation voor de deur. Je kunt er zelfs makkelijk met de auto komen.
Vorig jaar in Vila Brunel verbleven. Op Loop afstand van de Arc d Triomph en metro dichtbij. Wifi onder kamer was goed en snel
quote:patsy--stone schreef op 10 februari 2016 @ 22:43:

[...]

Mee eens. Wifi is inderdaad onveilig.

Als je het zakelijk gebruikt heb je toch gewoon een VPN naar het bedrijf neem ik aan. Dan is er niets onveiligs aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven