Duowagen
donderdag 11 februari 2016 om 16:21
Wij hebben momenteel een phil & teds duowagen, maar de oudste van 21 mnd zit niet lekker in dat stoeltje. Het is een grote vent van 14 kg en hij zakt eigenlijk een beetje weg erin. De jongste is 4 maanden en eigenlijk al te lang voor het liggedeelte, maar nog te klein om rechtop te zitten. Draagdoek en draagzak heb ik ook, maar vanwege veel last van rugpijn draag ik momenteel niet veel. Kidsit hebben we ook, maar daar wil de oudste niet graag op en hij gaat eraf en rent dan alle kanten op, dus dat werkt ook nog niet nu.
Ik ben dus op zoek naar iets anders. Naast elkaar vind ik onhandig, want dat past niet door de deur en vaak zijn die zitjes ook smal, wat niet handig is ivm de oudste. Achter elkaar lijkt alles maar tot 15 kg te gaan, wat dus ook niet echt opschiet.
Veel goede verhalen over de abc zoom gelezen, maar als ik verder zoek, zijn die zitjes ook maar tot 15 kg en goedkoop is hij natuurlijk ook niet te noemen. Dus heeft iemand nog andere ideeën? Of ervaring met kindjes zwaarder dan 15 kg in een tandembuggy?
De wagen wordt vooral gebruikt voor wandelingen met de hond en naar de supermarkt e.d.
Ik ben dus op zoek naar iets anders. Naast elkaar vind ik onhandig, want dat past niet door de deur en vaak zijn die zitjes ook smal, wat niet handig is ivm de oudste. Achter elkaar lijkt alles maar tot 15 kg te gaan, wat dus ook niet echt opschiet.
Veel goede verhalen over de abc zoom gelezen, maar als ik verder zoek, zijn die zitjes ook maar tot 15 kg en goedkoop is hij natuurlijk ook niet te noemen. Dus heeft iemand nog andere ideeën? Of ervaring met kindjes zwaarder dan 15 kg in een tandembuggy?
De wagen wordt vooral gebruikt voor wandelingen met de hond en naar de supermarkt e.d.
I'm not myself, I'm a replica of me
donderdag 11 februari 2016 om 16:29
Ik heb een easywalker gehad, de kinderen zaten inderdaad naast elkaar maar de wagen paste echt wel door de meeste deuren. Mijn kinderen waren allemaal flink en hebben er toch wel een tijd in gezeten, plus de wagen stuurt en rijd heerlijk! Zou het je echt aanraden.
Is wel erg duur maar had die van mij van marktplaats gekocht
Is wel erg duur maar had die van mij van marktplaats gekocht
donderdag 11 februari 2016 om 16:53
Volgens mij gaan alle wandelwagens/buggy's tot 15 kg. Maar meestal kunnen ze qua gewicht toch echt wel meer aan. Kennis heeft ook een tandem buggy en haar jongsten zijn nu 2 en 3. Oudste is zeker zwaarder dan 15 kg en jongste waarschijnlijk ook. Nu zit de oudste er niet heel veel meer in, maar ze gebruikt hem soms nog wel voor beide. Zij heeft de topmark buggy, maar die is wel vrij zwaar. Het nadeel is als je nog een baby hebt dat die in het zitje het dichts bij je moet, omdat die zitting platter kan, dus dan moet de oudste voorin. Dat is met sturen vrij zwaar met die wagen.
donderdag 11 februari 2016 om 16:54
Heb een paar dagen geleden een topic geopend voor duowagen-advies, en op basis daarvan wil ik voor de mountain buggy duet gaan. Is wel naast elkaar, maar nog steeds smal en zitjes (30cm breed) gaan tot 18 kg. Mijn peuter weegt ookal 14kg, de meeste kinderwagens gaan idd tot 15 (al zullen ze vast niet meteen doorzakken, want ik zie wel vaker grotere kinderen zitten)
Overigens zijn er ook maclaren Buggies (naast-elkaar) die meer dan 15kg kunnen dragen
Overigens zijn er ook maclaren Buggies (naast-elkaar) die meer dan 15kg kunnen dragen
donderdag 11 februari 2016 om 17:23
donderdag 11 februari 2016 om 17:52
quote:ch0c0ladeletter schreef op 11 februari 2016 @ 17:00:
Bij de urban jungle duo (dus niet de duet) kunnen de zitjes tot 40 kg (!) Belast worden (dus per zitje 40 kg)
Wij hadden deze wagen voor onze 3 kinderen en vond hem ideaal.Heb begrepen dat de uj duo versie niet meer bestaat, en vervangen is door duet... Tweedehands zijn ze natuurlijk nog wel te krijgen maar het is dus een aflopende zaak. Weet ook niet of de uj net zo smal was als de duet? want daar wordt speciaal mee gepromoot, en aangezien dat voor TO (en mij) belangrijk is, is dat weleen pluspunt.
Bij de urban jungle duo (dus niet de duet) kunnen de zitjes tot 40 kg (!) Belast worden (dus per zitje 40 kg)
Wij hadden deze wagen voor onze 3 kinderen en vond hem ideaal.Heb begrepen dat de uj duo versie niet meer bestaat, en vervangen is door duet... Tweedehands zijn ze natuurlijk nog wel te krijgen maar het is dus een aflopende zaak. Weet ook niet of de uj net zo smal was als de duet? want daar wordt speciaal mee gepromoot, en aangezien dat voor TO (en mij) belangrijk is, is dat weleen pluspunt.
donderdag 11 februari 2016 om 21:23
quote:jusa schreef op 11 februari 2016 @ 17:23:
Even voor mijn beeldvorming, heb je een P&T naast elkaar of achter elkaar?
In geval van het laatste, dreumes voorin en kleintje achterin in het duo stoeltje al geprobeerd?
De UJ en easywalker heeft ook diepe zittingen dus ben bang dat zoon daar ook niet blij van word.Ze zitten schuin boven elkaar. De kleinste kan nog niet in het zitje, die zit heel erg rechtop en kan niet in een andere stand, dat is het probleem. We hebben heel even een firstwheels city twin gehad, die paste niet door de deur hier en de oudste paste totaal niet in het zitje, dus ben erg huiverig voor iets naast elkaar.
Even voor mijn beeldvorming, heb je een P&T naast elkaar of achter elkaar?
In geval van het laatste, dreumes voorin en kleintje achterin in het duo stoeltje al geprobeerd?
De UJ en easywalker heeft ook diepe zittingen dus ben bang dat zoon daar ook niet blij van word.Ze zitten schuin boven elkaar. De kleinste kan nog niet in het zitje, die zit heel erg rechtop en kan niet in een andere stand, dat is het probleem. We hebben heel even een firstwheels city twin gehad, die paste niet door de deur hier en de oudste paste totaal niet in het zitje, dus ben erg huiverig voor iets naast elkaar.
I'm not myself, I'm a replica of me