Treviso Italië

12-02-2016 17:01 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dinsdag hebben wij een spotgoedkope vlucht geboekt naar Venetië, omdat Venetië in augustus druk, toeristisch en schreeuwend duur is hebben wij een huisje geboekt in Treviso. Ik probeer via Google het een en ander te vinden over Treviso maar het is allemaal vrij summier of alleen in het Italiaans. Zijn er hier forummers die weleens daar op vakantie geweest zijn? Ik ben dan vooral benieuwd of er leuke dingen te doen zijn voor onze zoon van 8 zoals bijvoorbeeld een leuk gemeente zwembad of iets dergelijks. We hebben misschien ook plannen om naar het waterpretpark in Jesolo te gaan of is dat af te raden in augustus? En hoe is de verbinding tussen Treviso en een strand?

Alvast bedankt voor jullie tips
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Beetje nieuwsgierig... Wat kost jouw spotgoedkope vlucht? Ik vlieg nl ook in die periode, maar mijn prijs viel een beetje tegen en ik heb al twee maanden geleden geboekt.
Ik vlieg met easy jet voor 300,00 voor een periode van 10 dagen met 2 volwassenen en onze zoon van 8 in de laatste weken van de zomervakantie regio noord.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Ah, dat scheelt wel met mijn tickets. Wij zitten op 160 pp (maar verschillende luchthavens van aankomst en vertrek - dat was niet zo handig van me). Ook midden in het hoogseizoen omdat ik twee kinderen in verschillende vakantieregio's heb.
Ja dat is wel waf duurder, maar het lijkt me ook lastig boeken met je kinderen en de luchthavens. Gaan jullie ook naar Venetië?
Ja, ik doe eerst een week Gardameer in een appartement, en daarna twee nachten in een hotel in Venetië.
Leuk vooruitzicht! Wij zijn echt aan het avonturen want het was eigenlijk niet de bedoeling om zo vroeg te boeken maar dit konden we niet laten lopen. We zijn ook nog nooit in Italië geweest, en we houden helemaal niet van drukte dus misschien wordt dit wel de flop van het jaar.
Ik ben ooit een weekend naar Florence geweest maar verder heb ik ook geen ervaring met Italië. Ben erg benieuwd want ik heb ontzettend enthousiaste verhalen gehoord van anderen.
Gardameer lijkt me ook zo mooi, ik houd alleen niet van overvolle campings. Als deze vakantie ons wel goed bevalt dan zitten we eraan te denken om daar volgend jaar een huisje te boeken. Of misschien aan het lago maggiore.
Ik kan jullie aanraden om vooral buiten t centrum van Venetië te gaan wandelen. Even mooi, of misschien wel mooier en dan is de drukte al snel weg. Heb er een hele mooie tijd gehad, ging in mei, maar rond het grote plein is het altijd gekkenhuis. Een rondleiding in het paleis is wel erg leuk, ook voor je zoon. Denk stoere ridder wapens en een kijkje in de kerker.
Oh en ik ging als kind altijd naar t Lago Maggiore. Zwaar verliefd op. In Luino ligt Villagio Olandese, n park met huisjes van particuliere eigenaars. Veel bezoekers uit NL, Zwitserland en Duitsland. Bij de huisjes heb je eigen ruimte en privacy, bij de receptie n restaurant, zwemband, winkeltje en tennisbanen. Ligt op een berg, dus vaak n mooi uitzicht over het meer.
Oeh dat klinkt ook heel mooi, Venetië willen we eigenlijk 1 dag bezoeken juist omdat we niet te lang in de drukte willen lopen. Paleis lijkt me ook wel gaaf, ik weet niet of mijn zoon de kerker indurft het is een beetje een watje het spookhuis durft hij ook niet. Kan je vanaf het treinstation een waterboot nemen naar de stranden? Of zijn die mega druk in augustus?
Treviso is een super mooie stad maar heb je in een dag wel gezien, met het openbaar vervoer is Lido di Jesolo prima te doen. Daar is een super schoon strand. In augustus is zijn er soms ook hele mooie vuurwerkshows, er is een sealife en een pretpark(open vanaf 16 uur). Als je een auto hebt(huren misschien) is er een half uurtje van Treviso een prachtige prosecco streek! Oja en op de meeste campings kan je ook een dagkaart kopen, dan kan je toch een dagje naar een zwembad. Genietse!
Thanks Emi, goede tip van die campings en lido de jesolo. Ik ben ook nog aan het zoeken of er vanaf treviso een pendelbus naar het aquapark in lido gaat. Ik zie wel een bus vanaf de luchthaven maar dat is niet echt bij ons appartement in de buurt. Auto huren durven we niet, mijn schoonvader heeft een aanrijding in Italië gehad en hij heeft ons behoorlijk bang gemaakt
quote:irbaboon schreef op 20 maart 2016 @ 18:58:

Thanks Emi, goede tip van die campings en lido de jesolo. Ik ben ook nog aan het zoeken of er vanaf treviso een pendelbus naar het aquapark in lido gaat. Ik zie wel een bus vanaf de luchthaven maar dat is niet echt bij ons appartement in de buurt. Auto huren durven we niet, mijn schoonvader heeft een aanrijding in Italië gehad en hij heeft ons behoorlijk bang gemaakt Geen dank! Er rijd sowieso een bus van Jesolo naar het aquapark, volgens mij buslijn14
TO en Minke, zijn jullie inmiddels al geweest? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ga volgend jaar een weekje naar Lido divJesolo.

Is Treviso wat? Zijn jullie ook baar Verona en Padua geweest? Ik lees over duren bootreizen naar Venetie vanaf Lido, wat was jullie ervaring.

Het is nog maar half augustus, als jullie nog niet geweedt zijn, hoor ik alsnog graag jullie ervaringen als jullie terug zijn.
quote:Wittelelie143 schreef op 14 augustus 2016 @ 21:17:

TO en Minke, zijn jullie inmiddels al geweest? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ga volgend jaar een weekje naar Lido divJesolo.

Is Treviso wat? Zijn jullie ook baar Verona en Padua geweest? Ik lees over duren bootreizen naar Venetie vanaf Lido, wat was jullie ervaring.

Het is nog maar half augustus, als jullie nog niet geweedt zijn, hoor ik alsnog graag jullie ervaringen als jullie terug zijn.Vanavond onze laatste avond in Venetie Het is hier zo heerlijk. Wel druk maar ons hotel ligt aan een soort hofje achter de drukke straat. San Marco is minder dan vijf minuten lopen. Ik had nog wel een week willen blijven maar dat trekt mijn budget niet. Dat is wel een minpuntje, het is allemaal schreeuwend duur. Gardameer was ook leuk, maar daar is het verkeer achterlijk druk. We hebben elke dag wel een keer in de file gestaan.
quote:MinkeDeWit schreef op 14 augustus 2016 @ 21:50:

[...]

Vanavond onze laatste avond in Venetie Het is hier zo heerlijk. Wel druk maar ons hotel ligt aan een soort hofje achter de drukke straat. San Marco is minder dan vijf minuten lopen. Ik had nog wel een week willen blijven maar dat trekt mijn budget niet. Dat is wel een minpuntje, het is allemaal schreeuwend duur. Gardameer was ook leuk, maar daar is het verkeer achterlijk druk. We hebben elke dag wel een keer in de file gestaan.

Geniet van je laatste avond daar. Heb je nog lekkere restaurant tips?

Je zit in een hotel in Venetië zelf? Niet in de omgeving?

Ben je nog naar Verona geweest?
Guggenheim in Venetië ook echt bezoeken! Dat museum is zo de moeite waard.
quote:JoFlo schreef op 15 augustus 2016 @ 09:35:

Guggenheim in Venetië ook echt bezoeken! Dat museum is zo de moeite waard.

Wij gaan vanavond vliegen, en tot nu toe geen stakingen. Heb wel flink in de rats gezeten hoor!

Het Guggenheim is morgen gesloten, zo jammer!

Ik houd jullie op de hoogte van onze ervaringen in Treviso
Ik lees mee Irbaboon.

Thnx voor de tip Joflo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven