Het Stamcafé IV

07-02-2016 00:56 3028 berichten

Deel vier alweer! Onze kroeg loopt als een trein en daar zijn we trots op! Dit keer heb ik gekozen voor een jaren dertig design, voor de oudere forummers onder ons. Dat die zich ook een keer thuis voelen, en zo. Vooral Yas, daar hadden we echt problemen mee op dit punt.

Voor de rest zijn de regels niet echt veranderd. Zuigen graag, maar dan stof want daar zijn wij zelf te lui voor. En mocht je ruzie willen maken open je daar maar een eigen topic voor of je voegt mekaar toe op FB, in onze kroeg moet het verplicht gezellig zijn. Desnoods tot de dood erop volgt.
Alle reacties Link kopieren
Van mensen die de onzekerheid echt snappen, kan ik best wat hebben hoor LV! Lotgenoten onder elkaar kunnen ook erg bot zijn.

Maar grappen van mensen die er niks van snappen, zijn gewoon dom.

De aanvallen zijn trouwens toch nog niet over. Te vroeg gejuicht.
quote:Lady_Voldemort schreef op 13 februari 2016 @ 18:38:

Ik heb trouwens een smartphone, ineens. En whatsapp. Ik word nog eens modern.Toe maar!
quote:hatsetats schreef op 13 februari 2016 @ 14:23:

Ik kan me geen sport voor de geest halen waar zo stelselmatig geweld, discriminatie en beledigingen voor komt als bij voetbal. Geen sport die de samenleving zo idioot veel geld aan politie inzet kost.

Natuurlijk zijn er incidenten bij andere sporten (die messteek in de rug van Seles, Nancy Kerrigan die op haar knie werd geslagen en zo niet mee kon doen aan de kampioenschappen en zo zijn er vast meer) maar zo groots en vooral zo in en in rot als bij voetbal? Geen Koen Verweij-fan die een bordje 'Sven Kramer NSB-er' omhoog houdt, geen Irene Wust fan die een pop van Sablikova aan de tribune ophangt. En geen hockeywedstrijd waar het halve politiekorps voor moet aantreden, geen rugby supporter die het Leidse Plein verbouwt omdat ze kampioen zijn geworden.

En we laten het lekker doorgaan, af en toe halfslachtige maatregel en dat was het weer.Dag allen, verder nog niet bijgelezen. Maar Hats, dit triggert mij om te reageren. Ben het met je eens en kan daar soms heeel slecht tegen. Als er 'iets' gebeurd bij een festival, dan moet de organisatie zelf meer veiligheidsmaatregelen treffen. Tickets worden steeds duurder omdat festivalgangers zelf het hele feestje betalen. Maar als het over voetbal gaat.... dan mag de hele gemeenschap betalen. En ik werk in de buurt van een stadion. Men, ik moet me dan door de ME en grijpgrage handen wroeten om de metro te kunnen nemen. Ik begrijp dat voetbal leuk is voor heel veel mensen, maar dat is muziek ook. Waarom dat verschil in aanpak van de overheid?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:yette schreef op 13 februari 2016 @ 18:41:

Van mensen die de onzekerheid echt snappen, kan ik best wat hebben hoor LV! Lotgenoten onder elkaar kunnen ook erg bot zijn.

De aanvallen zijn trouwens toch nog niet over. Te vroeg gejuicht.Blech. Nou ja, gelukkig heb je wat gegeten.
Yette ik lees een moeder die kalm blijft om haar kind te helpen. Dat is mooi. Maar wat moeilijk zeg!
quote:Oudblond schreef op 13 februari 2016 @ 18:45:

[...]

Dag allen, verder nog niet bijgelezen. Maar Hats, dit triggert mij om te reageren. Ben het met je eens en kan daar soms heeel slecht tegen. Als er 'iets' gebeurd bij een festival, dan moet de organisatie zelf meer veiligheidsmaatregelen treffen. Tickets worden steeds duurder omdat festivalgangers zelf het hele feestje betalen. Maar als het over voetbal gaat.... dan mag de hele gemeenschap betalen. En ik werk in de buurt van een stadion. Men, ik moet me dan door de ME en grijpgrage handen wroeten om de metro te kunnen nemen. Ik begrijp dat voetbal leuk is voor heel veel mensen, maar dat is muziek ook. Waarom dat verschil in aanpak van de overheid?Ja daar heb je wel een punt ja. Volgens mij hebben die voetballui ook heel wat in de melk te brokkelen. En gek genoeg hoor ik altijd maar over voetballui, als het over fraude en omkoping gaat en zo. Nooit over muziekmensen.
Yette; voor jou ook even een
quote:yette schreef op 13 februari 2016 @ 18:41:

De aanvallen zijn trouwens toch nog niet over. Te vroeg gejuicht.Oh shoot. Wat gaan ze dan in het ziekenhuis doen? Kan hij daar andere noodmedicatie krijgen?
quote:Lady_Voldemort schreef op 13 februari 2016 @ 18:58:

[...]

Ja daar heb je wel een punt ja. Volgens mij hebben die voetballui ook heel wat in de melk te brokkelen. En gek genoeg hoor ik altijd maar over voetballui, als het over fraude en omkoping gaat en zo. Nooit over muziekmensen.Veel muziekmensen zijn kunstenaars en hun fans In mijn vroegere profi leven was ik bij zowat elk festival in Europa, nu houdt man me op de hoogte. Ik heb vaak een paar km gelopen naar het terrein en dat was altijd met festivalgangers die elkaar hielpen, nooit tussen ME en ik heb nooit een probleem gehad. En natuurlijk zijn er ook nare dingen in dit wereldje, maar die hebben meestal geen (financiële) invloed op de gemeenschap. Sterker nog: dat ene weekend per jaar dat de buurbewoners ' last' hebben, draait hun kassa. Mooi toch?! Oma en opa die in de voortuin zitten te kijken naar de roze en blauwe voorbijlopende kapsels en daardoor weer eens echt met elkaar praten en een extra zakcentje verdienen door de parkeerinkomsten (tentjes, water, foodcorner e.d. ) op hun terrein.
Kunst en cultuur is n Linkse Hobby. Jeweettog
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 13 februari 2016 @ 19:29:

Kunst en cultuur is n Linkse Hobby. Jeweettog

Heb je een andere baan voor me dan? Zit blijkbaar heel fout in de ondernemers-wereld!

Gaat het met je Hats?
Nou hehe het is gelukt hoor. Ik heb whatsapp én een fatsoenlijke ringtone (Ruma Saja van Doe Maar). En ik kan buiten de deur nog candycrushen ook. Mijn mobiele leven kan niet meer stuk.
Gewoon n subsidiekraan opendraaien duhuh.

Gaat goed hoor
Kijkt iemand naar Paul?
quote:Star schreef op 13 februari 2016 @ 20:10:

Kijkt iemand naar Paul?Ja.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Star schreef op 13 februari 2016 @ 20:10:

Kijkt iemand naar Paul?

Paar minuutjes gekeken. Stom.

Ik kijk lekker suf Blauw Bloed
Ik kijk niks.

Heb de hele dag genikst.

Niks voor mij.

Verveel me kapot.

Hoe is het Hats?

Gaat 'ie een beetje met je?
Ik kijk nooit wat, ik vind TV stom.
quote:Solomio schreef op 13 februari 2016 @ 20:12:

[...]

Ja.Mss klopt dit antwoord toch niet. Zo te lezen kijkt er niemand naar Paul.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:fietsie schreef op 13 februari 2016 @ 19:09:

[...]

Oh shoot. Wat gaan ze dan in het ziekenhuis doen? Kan hij daar andere noodmedicatie krijgen?

In het ziekenhuis krijgt hij nog meer benzodiazepines, maar dan intraveneus. De noodmedicatie is dezelfde soort medicatie als waarmee narcoses worden ingeleid. In het ziekenhuis gaat hij ook aan de monitor ivm zijn ademhaling.

Gelukkig gaat het inmiddels weer. Gewoonlijk had ik de ambulance al moeten bellen, maar van de dienstdoende neuroloog mag ik, als het nodig is, toch nog zelf één lage dosis geven. Dat vind ik best eng, want ik heb hem laatst met minder platgespoten. Maar goed. Het gaat.

Proost!
quote:yette schreef op 13 februari 2016 @ 20:28:

[...]

In het ziekenhuis krijgt hij nog meer benzodiazepines, maar dan intraveneus. De noodmedicatie is dezelfde soort medicatie als waarmee narcoses worden ingeleid. In het ziekenhuis gaat hij ook aan de monitor ivm zijn ademhaling.

Gelukkig gaat het inmiddels weer. Gewoonlijk had ik de ambulance al moeten bellen, maar van de dienstdoende neuroloog mag ik, als het nodig is, toch nog zelf één lage dosis geven. Dat vind ik best eng, want ik heb hem laatst met minder platgespoten. Maar goed. Het gaat.

Proost! Ik hoop dat het snel beter met hem gaat. Hoe oud is hij?
Het gaat goed hoor Lé. Net nog even thuis geweest, met ma gepraat, even samen dat was wel fijn. Ze heeft de tekst gelezen die ik ga voorlezen op de begrafenis en die vond ze mooi, gelukkig.

En in de auto net opeens het besef dat ik geen vader meer heb. Dat was ff slikken. Dank de hemel voor mijn geliefde Meneer Tats, die steunt me waar hij kan.
O Yette toch!! Heftig hoor!
quote:Solomio schreef op 13 februari 2016 @ 20:12:

[...]

Ja.Dat heel holland bakt mensch heeft zich de toorn der sushi chefs op haar hals gehaald. De samoeraizwaarden worden geslepen. Wat een verkrachting van sushi
quote:hatsetats schreef op 13 februari 2016 @ 20:31:

Het gaat goed hoor Lé. Net nog even thuis geweest, met ma gepraat, even samen dat was wel fijn. Ze heeft de tekst gelezen die ik ga voorlezen op de begrafenis en die vond ze mooi, gelukkig.

En in de auto net opeens het besef dat ik geen vader meer heb. Dat was ff slikken. Dank de hemel voor mijn geliefde Meneer Tats, die steunt me waar hij kan.

Fijn dat je tekst in goede aarde viel.

En ja, het besef ineens, dat moet vreemd zijn.

Niet over praten als je niet wil maar hoe is het met je moeder?

Is ze alleen? Of is er iemand bij haar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven