Het Stamcafé IV

07-02-2016 00:56 3028 berichten

Deel vier alweer! Onze kroeg loopt als een trein en daar zijn we trots op! Dit keer heb ik gekozen voor een jaren dertig design, voor de oudere forummers onder ons. Dat die zich ook een keer thuis voelen, en zo. Vooral Yas, daar hadden we echt problemen mee op dit punt.

Voor de rest zijn de regels niet echt veranderd. Zuigen graag, maar dan stof want daar zijn wij zelf te lui voor. En mocht je ruzie willen maken open je daar maar een eigen topic voor of je voegt mekaar toe op FB, in onze kroeg moet het verplicht gezellig zijn. Desnoods tot de dood erop volgt.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 14 februari 2016 @ 17:03:

[...]

Ik weet niet waar ik het vandaag heb. Maar ik gebruik dat volgens mij wel vaker. Misschien doen ze dat hier ook, net als in Twente?Dat zal wel, waar ik oorspronkelijk vandaan kom gebruiken ze dat niet op die manier.
quote:BridgetteDubois schreef op 14 februari 2016 @ 16:55:

[...]

Ja ik weet het echt niet meer hoor. Plassen doet geen pijn meer. Nu werd ze vanmorgen ineens gillend van de pijn in haar buik wakker. Heeft ze diarree. Dit lijkt nu dus gewoon op een virus. Maar wat is dan al die andere buikpijn? Het is allemaal zo vaag.

Wat een getob toch. Dan kun je haast nog beter hebben wat mijn zoon had vorig jaar, want dat was tenminste wel lekker duidelijk.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 14 februari 2016 @ 17:01:

[...]

Iemand uit Twente.

Wat kan de reden zijn dat mijn schoonouders daar denigrerend over doen? In dezelfde zin als chinezen en marrokanen? Of is het belachelijk maken van tukkers net zo triest en kortzichtig als het belachelijk maken van allochtonen?

Als ze zo doen zit ik er altijd maar een beetje schaapachtig bij. Omdat ik het gewoon dom van ze vind.
quote:Lady_Voldemort schreef op 14 februari 2016 @ 17:06:

[...]

Wat een getob toch. Dan kun je haast nog beter hebben wat mijn zoon had vorig jaar, want dat was tenminste wel lekker duidelijk.Je bedoelt zijn ongeluk? Nee joh!
Tukkers hebben een nogal duidelijk accent, volgens mij worden ze daar vaak belachelijk om gemaakt, alsof het hele domme mensen zijn ofzo. Slaat ook nergens op.
quote:BridgetteDubois schreef op 14 februari 2016 @ 17:06:

[...]

Wat kan de reden zijn dat mijn schoonouders daar denigrerend over doen? In dezelfde zin als chinezen en marrokanen? Of is het belachelijk maken van tukkers net zo triest en kortzichtig als het belachelijk maken van allochtonen?

Als ze zo doen zit ik er altijd maar een beetje schaapachtig bij. Omdat ik het gewoon dom van ze vind.Soiseau stom om denigrerend over je medemens te praten.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 14 februari 2016 @ 17:01:

[...]

Iemand uit Twente.Hier een Tukker 😬
quote:BridgetteDubois schreef op 14 februari 2016 @ 17:06:

[...]

Je bedoelt zijn ongeluk? Nee joh!Ja dat bedoel ik wel. Het lijkt me echt heel naar om je kind pijn te zien hebben en niet te weten waar het van komt. Dat van zoon was ook naar, maar we wisten wel wat er aan de hand was en we wisten ook dat de tijd het zou helen.
Ik ga de sneeuw trotseren

Tot later.
Gewelde rozijnen in rum.

Boerenmeisjes of boerenjongens (met brandewijn) is iets vergelijkbaars. Dat wordt eigenlijk vooral gebruikt in toetjes en taarten. Vroeger voor iets bij de koffietafel op bruiloften en begrafenissen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brandewijn_%28drank%29

De meisjes doen het met abrikozen... Een hele in twee delen gesneden. (Dat heb ik dus nog nooit gedronken...) Zouden ze dat nog verkopen?

Abrikozen op brandewijn worden boerenmeisjes genoemd.

Boerenjongens met advocaat en slagroom worden ook wel BAS'jes genoemd.
quote:SaveTheDay schreef op 14 februari 2016 @ 17:07:

[...]

Soiseau stom om denigrerend over je medemens te praten.Ja. Heel dom. Maar goed, zij hebben dan ook alle wijsheid in pacht en mogen anderen beledigen. En dan kijken ze mij aan of ik moet lachen. En dan valt er altijd een pijnlijke stilte
quote:yasmijn schreef op 14 februari 2016 @ 17:08:

[...]

Hier een Tukker 😬Hallo
quote:Lady_Voldemort schreef op 14 februari 2016 @ 17:08:

[...]

Ja dat bedoel ik wel. Het lijkt me echt heel naar om je kind pijn te zien hebben en niet te weten waar het van komt. Dat van zoon was ook naar, maar we wisten wel wat er aan de hand was en we wisten ook dat de tijd het zou helen.Ja is ook heel naar. Maar ik vind een ongeluk echt wel ernstiger dan een paar vage klachten...
quote:BridgetteDubois schreef op 14 februari 2016 @ 17:10:

[...]

Ja. Heel dom. Maar goed, zij hebben dan ook alle wijsheid in pacht en mogen anderen beledigen. En dan kijken ze mij aan of ik moet lachen. En dan valt er altijd een pijnlijke stilte Akward
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 14 februari 2016 @ 17:08:

[...]

Hier een Tukker 😬

Hier een halve. And proud (dat ik tenminste nig een deel westers ben hahahahaha)

Uit gouden korenaren

Schiep god de Twentenaren

Uit t kaf en de resten

De mensen uit het westen

En de leste

Zijn het beste
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 14 februari 2016 @ 17:14:

[...]

Hier een halve. And proud (dat ik tenminste nig een deel westers ben hahahahaha)

Uit gouden korenaren

Schiep god de Twentenaren

Uit t kaf en de resten

De mensen uit het westen

En de leste

Zijn het beste
Dat eerste rijmpje zei mijn moeder altijd. En dan zei mijn pa (en later wij allemaal) die laatste twee zinnetjes.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Proud to be a Tukker!
BD, kunnen het geen wormpjes zijn?
quote:Star schreef op 14 februari 2016 @ 17:34:

BD, kunnen het geen wormpjes zijn?

Heb ik wel besproken, maar huisarts vond dat niet overeenkomen met de klachten. Ga het wel weer noemen als ik bel, want als dat zo is is dat makkelijk op te lossen. Een symptoom van wormpjes is toch wel het krabben tussen de billen maar dat gebeurt dus niet.

Maar het is wel iets wat ik ook in mijn achterhoofd hou. Het is alleen elk jaar bal, dat is dan weer gek als het wormpjes zijn.

Vies idee wel!
Een vies idee is het niet, kinderen en schoolzandbakken zijn goed voor wormpjes.
quote:feow schreef op 14 februari 2016 @ 12:08:

[...]

Ach gus, wat sneu.

Je moet er tussen gaan zitten en geruststellend toespreken. Als je dat niet doet gaan al die spetters de volgende jarenlange cyclus voordat ze opnieuw uit een wolk mogen vallen zo akelig in nou, ze hebben het zelf uitgevonden, ze zijn sneeuw
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 14 februari 2016 @ 16:27:

Mocht iemand trouwens weten wie Marjoliene en Het Groepje zijn: mijn pb staat open. Dat weet niemand. En dat wil Marjoliene graag zo houden. Nickwissel na 15 jaar was niet voor niets.
2e nick na 15 jaar
quote:WD-40 schreef op 14 februari 2016 @ 17:50:

Een vies idee is het niet, kinderen en schoolzandbakken zijn goed voor wormpjes.Ik vind wormen in je lijf minder gezellig klinken dan een vuilniszak die uit zichzelf bij je in bed kruipt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Al 700 bladzijdes zit ik te hopen dat ze een stel worden en nu zijn ze dat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven