Het Stamcafé IV

07-02-2016 00:56 3028 berichten

Deel vier alweer! Onze kroeg loopt als een trein en daar zijn we trots op! Dit keer heb ik gekozen voor een jaren dertig design, voor de oudere forummers onder ons. Dat die zich ook een keer thuis voelen, en zo. Vooral Yas, daar hadden we echt problemen mee op dit punt.

Voor de rest zijn de regels niet echt veranderd. Zuigen graag, maar dan stof want daar zijn wij zelf te lui voor. En mocht je ruzie willen maken open je daar maar een eigen topic voor of je voegt mekaar toe op FB, in onze kroeg moet het verplicht gezellig zijn. Desnoods tot de dood erop volgt.
Alle reacties Link kopieren
Schuif s op.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
kom je naast me liggen?
very metal
of kun je je drinken niet kwijt zo?
very metal
Allebei
eens kijken of ik met mijn mond onder de tap kan komen.
very metal
w0w die pupillen..
very metal
quote:hatsetats schreef op 14 februari 2016 @ 21:24:

[...]

Ja mooi he? Het gaat ouderwets op de schouders. Zoals het hoort.

Helemaal mee eens!

Sommige begrafenissen zijn zo afstandelijk, ik snap dat niet. Een paar jaar geleden had ik een begrafenis waarbij zelfs niet begraven werd. De kist stond naast het graf, iemand sprak kort een paar woorden en toen was het tijd om te gaan. Dat wilde de naaste familie zo. Er werd niet begraven.

Ik ben met mijn man op een afstandje blijven kijken, het voelde niet goed, niet af. Maar die mannen van de begraafplaats hadden geen haast. Dus zijn we ook maar gegaan.
Wij zijn een rare familie maar met de dood kunnen we wel goed omgaan. (De dominee en begrafenisondernemer zie je af en toe kijken hahaha) Pa ligt thuis opgebaard, iedereen loopt in en uit, de plaat gaat er regelmatig vanaf om m nog ff te voelen. Er is ook heel open met hem over alles gepraat, ze hadden al heel veel geregeld. Ma beslist heel veel en dat doet ze goed.

Er wordt door (klein)kinderen iets voorgelezen en gedragen. En na afloop gaan we drinken. En we lachen en janken door elkaar.
Mooi Hats. Hoe raar dat ook klinkt.
Ja, ik ben er ook blij mee dat het zo kan.
Hats.
Wanneer ga jij vliegen?
quote:hatsetats schreef op 14 februari 2016 @ 22:56:

Ja, ik ben er ook blij mee dat het zo kan.En dat is zo belangrijk, dat het gaat zoals goed voelt en past bij hoe jouw vader is geweest en jullie als familie zijn. Hoewel ik het persoonlijk liever 10 jaar later had meegemaakt koester ik wel goede herinneringen aan de uitvaart van mijn eigen vader, afgelopen voorjaar. Met fijne sprekers, waaronder mijn broer en ik, een koor en goede gesprekken na afloop. Stoer dat je ook draagt, dat was bij ons niet aan de orde (crematie). Sterkte met de laatste voorbereidingen an afscheidsmomenten
quote:hatsetats schreef op 14 februari 2016 @ 23:14:

Wanneer ga jij vliegen?Dinsdag.
quote:hatsetats schreef op 14 februari 2016 @ 22:45:

Wij zijn een rare familie maar met de dood kunnen we wel goed omgaan. (De dominee en begrafenisondernemer zie je af en toe kijken hahaha) Pa ligt thuis opgebaard, iedereen loopt in en uit, de plaat gaat er regelmatig vanaf om m nog ff te voelen. Er is ook heel open met hem over alles gepraat, ze hadden al heel veel geregeld. Ma beslist heel veel en dat doet ze goed.

Er wordt door (klein)kinderen iets voorgelezen en gedragen. En na afloop gaan we drinken. En we lachen en janken door elkaar.

Dat vind ik mooi, zo zou ik het ook willen in onze familie. Gelukkig denkt bijna iedereen er ook zo over.

Bij de uitvaart van een tante zaten we in zo'n kille, totaal nietszeggende ruimte van het uitvaartcentrum. Iemand hield een praatje, kinderen en kleinkinderen een praatje. Daarna een snel broodje en koffie (niet te lang want de volgende uitvaart was al bijna afgelopen) en dat was het dan. Zo klinisch allemaal, zo sfeerloos en leeg. Verschrikkelijk.
Goedemorgen allemaal.
Goodmorning darling.
Goedemorgen.

Gaan we nu zelfs de sfeer van uitvaarten bekritiseren?
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Goedemorgen.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Solomio schreef op 15 februari 2016 @ 07:19:

Goedemorgen.

Gaan we nu zelfs de sfeer van uitvaarten bekritiseren? Ja. Of mag je daar geen mening over hebben?
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 15 februari 2016 @ 07:24:

[...]

Ja. Of mag je daar geen mening over hebben?Je mag er best een mening over hebben, maar ik vind het nogal een verschil of je aangeeft wat jij prettig zou vinden of dat je een andere uitvaart bekritiseert.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik geef mijn ervaring met een uitvaart weer, daar is imo niets mis mee. En ik geef ook aan dat wij er in ons gezin anders over denken. Ik snap niet waarom jij vindt dat ik mijn mening over die uitvaart niet zou mogen uiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven