Leuke dingen in Haarlem

15-02-2016 11:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik een weekendje naar Haarlem. Het schijnt een hele leuke stad te zijn, maar ik weet niet waar ik dan precies naartoe moet. Vriend en ik zijn er allebei nog nooit geweest, dus heeft iemand tips voor leuke dingen daar? Leuke winkels, restaurantjes, plekken om te zien?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ja, leuke wandelstad met een gracht en sfeervolle straatjes en leuke winkels. Als kind kwam ik er vaak omdat er familie woonde. Ze spraken er allemaal heel netjes ABN.

Verder dan de fantastische sfeer daar kan ik je niet helpen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mag ik ook musea noemen?

't Dolhuys is een museum over de geschiedenis van de psychiatrie, interessant. Ze hebben bijvoorbeeld een stoel met ingebouwde po staan, waarop ze mensen konden vastbinden. Tja... En je kunt ook zelf allerlei testjes doen welke stoornissen je hebt.

Teylers zegt zelf dat ze het oudste museum van het land zijn, ik vind vooral het gebouw heel mooi. En ze hebben allerlei spullen van Boudewijn Büch, als je nog weet wie dat is.

Er schijnt ook een soort alternatief Anne Frank Huis te zijn: Corrie ten Boom huis: https://www.corrietenboom.com/

En er is een Frans Hals museum, ben ik nog nooit geweest.

Ik vind 't Kantoor een leuk cafeetje, en de Jopenkerk is een bierbrouwer en grand café in een kerk. Verder loop je vanzelf tegen leuke restaurantjes enzo aan, en je kunt natuurlijk altijd IENS raadplegen.

Als het aardig weer is, kun je bij het station fietsen huren en binnen een kwartiertje naar Zuid Kennemerland fietsen, het mooie ruige duingebied met loslopende Schotse hooglanders. (Let op dat er langs de zuidkant van dat nationale park geen ingang is. Dus ga een beetje naar boven, via de oostkant erin). Nog een kwartiertje / halfuurtje doortrappen en je zit op het strand.

Veel plezier.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Fortuyn is een leuk restaurant aan de Grote Markt. Lekker eten, gezellige sfeer, goede wijn.

Leuke winkelstraatjes voor als je de grote winkelstraat wilt vermijden (Bijv de Grote Houtstraat): Gierstraat, Zijlstraat, Schachgelstraat, Warmoesstraat, Kleine Houtstraat.

Veel plezier!
De hofjes bezoeken is erg leuk om te doen, maar daar moet het natuurlijk wel lekker weer voor zijn.

Op zaterdag is er op de Grote Markt en de Botermarkt een markt.

Bij Hartig & Zoet kun je de beste High Tea doen die er is.

Qua restaurants is er zoveel keuze. Cantina 023 is een heerlijk Mexicaans restaurant voor een leuke prijs.

Iets verderop zit Het Pakhuis. Gezellig restaurant en een 3 gangen menu voor 20,50.

Als je het wat chiquer wilt kan dat natuurlijk ook! Ga dan naar Restaurant Noor.

Specktakel heeft altijd bijzondere dingen op het menu staan. Zoals bijvoorbeeld krokodil.

Verder zijn alle leuke musea al genoemd. Je kan ook de Bavo kerk in, maar daar moet je van houden.

Jopenkerk vind ik zelf echt een aanrader! En een filmpje pakken kan ook, want de Pathé zit er naast.
She needed a hero. So that's what she became.
Leuk, bedankt allemaal! T Dolhuis en d'r jopenkerk gaan sowieso op het lijstje. Fietsen lijkt me ook wel leuk, maar dat ligt aan het weer. Ik ga de restaurantjes even op iens bekijken, bedankt voor de tips!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven