Rare pins op Pinterest

21-01-2016 17:20 381 berichten
Ergerlijke Facebookberichten, Marktplaats Ergernissen, 'het lief en leed dat de weggeefhoek heet'...

Nu betrap ik me er de laatste tijd op dat ik op Pinterest behoorlijk vreemde pins tegenkom. Daar zullen ongetwijfeld interessante artikelen of weetjes of tips achter zitten, maar man oh man, de titels zijn soms zo onhandig gekozen!

De pareltjes van vandaag, om maar een voorbeeld te geven...

WHY!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een C en het klopt natuurlijk ten zeerste

(behalve dat 'very well organized' op de één of andere manier komt dat er bij mij bij elk lullig testje uit.. misschien moet ik eens met mezelf rond de tafel hoe dat nou zit.. of ben ik alleen in gedachte 'very well organized' en mankeert er wat aan de uitvoering, dat geloof ik nog wel)
Later is nu
Ik zag dit topic in mijn top-5 staan en dacht direct aan die onsmakelijke kip

Jeetje wat komen jullie allemaal tegen op Pinterest Heb het al een jaar en nog nooit zulke gekke dingen gezien, behalve die rare paleo en low carb recepten dan.

Ga meteen Meanwhile at Walmart opzoeken en volgen, die vind ik hilarisch, volgend jaar naar Amerika dus hopelijk krijg ik dat soort gekkigheid irl te zien
quote:paleviolet schreef op 15 februari 2016 @ 23:30:

Vreselijk stom dit soort dingen, maar ik wil toch wel altijd even kijken wat mijn "type" is Uiteraard Ik ben trouwens ook type A en net als jij herken ik mezelf er totaal niet in.

hardop zitten lachen om dit topic. Ik heb die worstjes met spaghetti ook weleens gemaakt met de kinderen
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
En kip (niet die uit blik) met cola is superlekker
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
quote:blueeyes*3 schreef op 24 januari 2016 @ 16:30:

Nog een verbazing: enorm veel recepten met cups, maar nergens een tabel om die maten om te rekenen.Die moet je ook niet omrekenen, want dat werkt niet. Een recept met cups gaat uit van volumes, niet van gewicht. Een cup bloem is namelijk niet even zwaar als een cup melk of een cup boter of een cup suiker. En wat iemand eerder al schreef: je kunt gewoon een setje cups (een kwart, een derde, een halve en een hele cup) kopen, makkelijker kan niet.

Ik vind ook de "Nailed it" de leukste ontdekking v.w.b. Pinterest voor mij.

Er gaat een hele nieuwe wereld open , dank TO
quote:prik schreef op 16 februari 2016 @ 14:30:

[...]

Die moet je ook niet omrekenen, want dat werkt niet. Een recept met cups gaat uit van volumes, niet van gewicht. Een cup bloem is namelijk niet even zwaar als een cup melk of een cup boter of een cup suiker. En wat iemand eerder al schreef: je kunt gewoon een setje cups (een kwart, een derde, een halve en een hele cup) kopen, makkelijker kan niet.

Ik heb die cups en een setje maatlepels gewoon bij de AH gekocht, helemaal niet duur.

En als je er aan gewend bent is het best simpel, gewoon scheppen met de gewenste maat en je bent er

[...]

Die moet je ook niet omrekenen, want dat werkt niet. Een recept met cups gaat uit van volumes, niet van gewicht. Een cup bloem is namelijk niet even zwaar als een cup melk of een cup boter of een cup suiker. En wat iemand eerder al schreef: je kunt gewoon een setje cups (een kwart, een derde, een halve en een hele cup) kopen, makkelijker kan niet.Dan is een cup toch gewoon een volumemaat? En dan kun je het toch ook omrekenen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 16 februari 2016 @ 15:16:

Dan is een cup toch gewoon een volumemaat? En dan kun je het toch ook omrekenen?Dat klopt. Maar dan is het alsnog handiger om gewoon een bekertje of zo te gebruiken, dan om het om te rekenen naar grammen (rekening houdend met het soortelijk gewicht van elk ingrediënt) of centiliters.
Cups zijn toch best onhandig, je weet nooit hoe vol iemand zo'n ding propt. Bloem kan je er makkelijk in drukken, maar ook zeven en dat geeft groot verschil in het uiteindelijke gewicht. Ben ook meer van het wegen
quote:prik schreef op 16 februari 2016 @ 15:22:

[...]

Dat klopt. Maar dan is het alsnog handiger om gewoon een bekertje of zo te gebruiken, dan om het om te rekenen naar grammen (rekening houdend met het soortelijk gewicht van elk ingrediënt) of centiliters.Er staan online handige tabellen met hoeveel gram een cup bloem/boter/melk/suiker etc. is. Scheelt omrekenen, gewoon even aflezen.

En zo is het!
Als je alles op een rijtje wil hebben

https://nl.pinterest.com/pin/151503974940103350/

Balen net te laat voor Valentijnsdag. Zelfgemaakt glijmiddel, als dat geen liefde is.
quote:mjdlh schreef op 16 februari 2016 @ 10:02:

Ik zag dit topic in mijn top-5 staan en dacht direct aan die onsmakelijke kip

Sorry
Shop this look. Serieus? Waarom in vredesnaam?

Prachtig!

Lekker chemisch kleurtje cake.

[...]

Die moet je ook niet omrekenen, want dat werkt niet. Een recept met cups gaat uit van volumes, niet van gewicht. Een cup bloem is namelijk niet even zwaar als een cup melk of een cup boter of een cup suiker. En wat iemand eerder al schreef: je kunt gewoon een setje cups (een kwart, een derde, een halve en een hele cup) kopen, makkelijker kan niet.En als je dat niet wilt kun je ook gewoon een glas pakken. Met het risico dat je te veel of te weinig maakt, maar de verhoudingen kloppen dan wel.
quote:Bibi1973 schreef op 16 februari 2016 @ 16:28:

[...]

Er staan online handige tabellen met hoeveel gram een cup bloem/boter/melk/suiker etc. is. Scheelt omrekenen, gewoon even aflezen.Ja ook te vinden op Pinterest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven