ramen wassen

19-02-2016 13:47 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is nu echt prachtig weer buiten. Maar twijfel om mijn ramen nu te gaan wassen. Aangezien ze het morgen ook over regen hadden vraag ik me af of het nu wel handig is om mijn ramen te wassen.Of kan ik beter wachten tot het voorjaar?

Hoe doen jullie dat?
Nooit wassen, dan worden ze ook nooit vies
Ik heb het 2 dagen terug gedaan. Toen was het weer ook zo lekker. Het was alleen een beetje vervelend dat de zon zo fel was en dat er snel strepen kwamen. Maar dat is gefixt en de ramen blinken weer prachtig.
Nu wassen. Het gaat toch binnenkort weer regenen.
Gewoon, wachten tot je een periode van minimaal 14 dagen gegarandeerd droog en windstil weer aangekondigd hoort worden door de weerman.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als je je laat tegenhouden doordat het binnenkort gaat regenen dan kun je je ramen nooit doen. Dus hup, aan de slag!
Wachten tot het voorjaar? Ik doe mijn ramen elke week! Soms zelfs meerdere keren per week.
Doen!

Ik doe het standaard 1 x p.w.

Maar ik heb dan ook een hekel aan vieze ramen
Ooohhh.... ik ben echt een slechte huisvrouw... haat ramenzemen. Binnen pas als ik denk: teveel kinderhandjes op de ramen. Na een dag sowieso weer handjes op het raam, dus heel ondankbaar werk hier. Dan maar beter niet doen
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:mamavanf schreef op 19 februari 2016 @ 13:57:

Ooohhh.... ik ben echt een slechte huisvrouw... haat ramenzemen. Binnen pas als ik denk: teveel kinderhandjes op de ramen. Na een dag sowieso weer handjes op het raam, dus heel ondankbaar werk hier. Dan maar beter niet doenDaarvoor gebruik ik glassex. Elke dag even de ramen binnen nalopen en 1 x per 2 weken binnen.
quote:Blablabla27 schreef op 19 februari 2016 @ 13:52:

Wachten tot het voorjaar? Ik doe mijn ramen elke week! Soms zelfs meerdere keren per week.

Dat is een grapje, toch?

Ik heb ze net vorige week gewassen, het was alweer twee jaar geleden. En nee, dat was geen grapje

De buitenkant (appartementencomplex) wordt ook één keer per twee jaar gedaan door de verhuurder. Ik vertik het om elke maand 15 euro voor een glazenwasser neer te leggen (heb al geprobeerd te overleggen of hij één keer in de zes maanden de buitenkant wil doen voor 20 euro, maar dat weigert hij).

TO, ik zou het gewoon NU doen. Volgende week gaat het ook regenen en die week erna ook en daarna is het vast te koud of te zonnig. Het is nooit perfect weer om de ramen te doen.
Wachten tot het voorjaar? Jouw ramen worden vast maar één of een paar keer per jaar gelapt
Ik ben echt verbaasd waar mensen de tijd en zin vandaag halen om zo vaak hun ramen te wassen, 2x per jaar is echt de max voor mij en dat red ik niet eens elk jaar
Ik doe het elke week met een Window Vac. Zo gepiept.

Ik heb echt de pest aan vieze ramen en spiegels. Misschien een beetje obstinaat, maar bij andere mensen thuis kijk ik ook altijd direct naar de ramen
Kun je die dingen zemen? Ik dacht dat dat een grapje was.

Net als dat er mensen zijn die zeggen dat je je auto kunt wassen. Geloof ik niks van.
quote:geboluti schreef op 19 februari 2016 @ 14:06:

Ik ben echt verbaasd waar mensen de tijd en zin vandaag halen om zo vaak hun ramen te wassen, 2x per jaar is echt de max voor mij en dat red ik niet eens elk jaar

Hier ook. Ze zijn nu ook heel vies maar ik heb gewoon geen zin om buiten te gaan staan soppen. Mij nog te koud.

En dan denk ik: ach als de buitenkant toch nog vies is kun je ook niet zien dat de binnenkant gedaan is.

Dus doe ik het maar niet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:geboluti schreef op 19 februari 2016 @ 14:06:

Ik ben er een kwartiertje per week mee bezig. Voor en achter pui.

Het zal wel aan mij liggen. Mijn voorpui is van boven tot onder glas, met openslaande deuren in het midden. Dat is geen porem als je die het hele jaar laat verbaggeren
Wij hebben ook een pui aan beide kanten. Geen kattenluikje en mijn kat

Vind het leuk om tegen het raam aan te krabbelen. Leuk met al die regen en modder. Aan de binnenkant vele kinderhandjes. Ik kan daar echt niet tegenaan kijken en de ramen zijn zo gedaan..
oeh, daar heb ik ook zo'n hekel aan. Maar goed, in de winter doe ik het bijna nooit (zie ik ze bijna niet bij daglicht), in de zomer ongeveer 3-4 keer. Dus per jaar denk ik 5 keer. Ik wil wel eer van mijn werk hebben, dus niet te vaak doen, dan zie ik het iig dat ik wat gedaan heb
Ik zie hier glaasjes voorbij komen..ik krijg daar altijd een soort waas van iver mijn ramen en strepen..hoe doen jullie dat?

Enne to..doen! Hier ook dinsdag gedaan
Ik lap mijn ramen een paar keer per jaar, in elk geval bij de eerste mooie week in het voorjaar en zomers nog één of twee keer. In de winter niet, tenzij ik me echt ga ergeren als ik naar buiten kijk. Het kost me een half uur ongeveer, maar dat vind ik echt zonde van mijn tijd als ik weet dat het vanavond alweer gaat regenen. Dus ik zou mijn ramen niet wassen vandaag.
The owls are not what they seem
Ramen lappen kost bij mij zo'n 1,5 a 2 uur. En dan heb ik het alleen beneden de ramen gedaan en alleen aan de buitenkant. Ga ik dus echt niet elke week doen.
quote:Dahlia74 schreef op 19 februari 2016 @ 14:47:

Ramen lappen kost bij mij zo'n 1,5 a 2 uur. En dan heb ik het alleen beneden de ramen gedaan en alleen aan de buitenkant. Ga ik dus echt niet elke week doen.Lap je elk raam 6 keer?
Ik doe dat alleen als ik tijd heb en het heel lekker weer is, niet te koud en niet te warm. Ongeveer eens in de 2 jaar dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven