Chromecast

20-02-2016 16:19 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een dag of twee zijn wij in het bezit van een chromecast. Nu willen we dat ding natuurlijk uittesten, en daar moet een app voor gedownload worden. Welke app(s) nemen we??

Ik heb een microsoft-smartphone, manlief een android en dochter heeft een iphone. Dus er moet toch iets mogelijk zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Gewoon de chromecast app downloaden, daarmee kun je vanaf je telefoon dat ding achter in je tv bedienen.
Shoot first, ask questions later!
Heeft iemand al gevonden hoe je Airvideo naar Chromecast kan streamen. Op mijn Samsung doet alles perfect. Op mijn mans iPhone heeft hij alleen youtube en dus nog niet uitgevonden hoe hij vanuit Airvideo kan streamen.

Bedankt alvast voor de tip
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Wat Redbulletje zegt idd. Die Chromecast app heb je volgens mij nodig om het ding überhaupt aan de praat te krijgen met een code. Ik weet even niet meer hoe ik het zelf heb gedaan. En dan kun je apps als Youtube, NPO, Netflix enz besturen vanaf je telefoon
Chromecastapp inmiddels geinstalleerd, netflix gevonden. Thanks.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Om het apparaat te installeren, moet je het in de hdmi poort van je tv steken, naar het daarbijhorende hdmi kanaal op je tv zappen, en vervolgens de Chromecast app downloaden op je smartphone of tablet. Dan volg je de stappen van de app. Is heel snel geregeld.

Als dat gedaan is, dan kan je 'm gebruiken met apps die de Chromecast ondersteunen, zoals:

- Netflix

- Youtube

- Spotify

Om films of series vanaf je computer te bekijken via Chromecast op je tv, heb je deze zaken nodig:

- Google Chrome browser

- extensie Google Cast (die is nodig als je bijvoorbeeld vanaf de Netflix website, Youtube, de NPO website of RTL website iets wil streamen naar je tv)

- extensie Videostream for Google Chromecast (die is nodig als je een videobestand dat op je computer staat wil streamen naar je tv)

Spotify streamen gaat alleen via de tablet en smartphone apps, niet via het computerprogramma.

Hopelijk heb je hier wat aan
Wat mij betreft is het allemaal Russisch. Gelukkig hebben wij nog een puberella in huis .
quote:IBAOHI schreef op 20 februari 2016 @ 16:26:

Heeft iemand al gevonden hoe je Airvideo naar Chromecast kan streamen. Op mijn Samsung doet alles perfect. Op mijn mans iPhone heeft hij alleen youtube en dus nog niet uitgevonden hoe hij vanuit Airvideo kan streamen.

Bedankt alvast voor de tip Geen idee wat Airvideo is, maar vanuit de YouTube-app op iPhone kan je rechtstreeks naar de CC streamen.
quote:SpringDing schreef op 20 februari 2016 @ 18:40:

[...]

Geen idee wat Airvideo is, maar vanuit de YouTube-app op iPhone kan je rechtstreeks naar de CC streamen.

Airvideo is om films/video vanaf de mac via je iphone te bekijken of te streamen. Ik denk dat jij bedoelt dat je alle youtube materiaal kan streamen naar de CC toch?

Ik ben echt opzoek om materiaal vanaf de iMac te streamen via CC, wat dus via Airvideo zou moet lukken.

Hiervoor hadden we een Apple TV waar het zo bij ging. Maar de Apple TV vonden we te beperkt. Alleen Netflix en streamen vanaf de iMac. Het mooie van de CC is dat je in principe alles wat je op je telefoon/tablet bekijkt zou moeten kunnen streamen naar je TV.

De tip omdat via Airvideo (of een andere app voor de iPhone) te doen, hoor ik nog graag
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven