Twijfel aankoop huis

21-02-2016 09:55 52 berichten
Hallo,

Wij zijn gisteren een huis gaan bezichtigen. Eerste indruk was super, heel goed verzorgd, mooie indeling, helemaal instapklaar.

Echter er zijn twee dingen die ons doen twijfelen. Eerste punt is de badkamer. Je komt binnen in het huis, je hebt een ruime hal en dan heb je een deur en daar bevind zich de badkamer. Niet al te groot, wel heel netjes en nieuwe materalen, maar geen mogelijkheid om een raampje te plaatsen voor verluchting. En daar stel ik me vragen bij, ik woon nu op een appertement, en ik heb veel last van schimmel, juist omdat de ventilatie heel slecht is...En om steeds te douchen met de deur open, die dan nog op de hal uitkomt...Het toilet staat ook in die badkamer, heel krap, maar de hal is voldoende groot om daar een toilet te plaatsen. Dus dat is te overzien.

Tweede punt, het huis staat op een hoek van de straat en de tuin ligt volledig aan de straatkant. Het is geen al te drukke buurt, maar de buren aan de overkant kunnen heel de tuin overzien. We hebben gedacht van panelen te plaatsen en daarover klimop te laten groeien eventueel...Maar misschien dat toch wel een heel ingesloten gevoel gaat geven...

Voor de rest is de woning echt perfect, niet al te groot, ligging ok, perfect instapklaar, zelf verven moeten we niet meer doen...

Wat denken jullie? Ervaringen met tuin aan straatkant en badkamers zonder raam?
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel niet doen.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Je moet altijd ergens op inleveren, geen huis is perfect. Ik vind deze dingen niet onoverkomelijk, maar ik hoef er ook niet te wonen.
Hallo?!
Er zij toch bijna altijd wel

buren die je tuin kunnen overzien?
Een badkamer op de begane grond lijkt mij heel onhandig. Hoe zit het met de afzuiging in de badkamer? Als je een goede afzuiging hebt, hoeft het ontbreken van een raam geen probleem te zijn.

Heeft de gehele tuin geen schutting of is het zo dat alleen de overboven in je tuin kijken?
Ik zou de tuin een grote nee vinden. Ik vind privacy zeer belangrijk.
Niet doen
Beide zou ik geen zin in hebben. Douchen doe je elke dag en goede ventilatie is belangrijk en dan bedoel ik niet een open deur en lekker in de tuin zitten is dus geen privacy. Ik zou gewoon doorzoeken.
Als het huis op een hoek ligt dan mag je niet altijd zo maar hoge schuttingen om de voortuin plastsen omdat de verkeersveiligheid in het geding komt.

Verkeer dat uit de straat naast je huis komt kan dan door jou schuttingen niet zien of er van rechts om de bocht iemand aankomt.

Een extra toilet aanleggen levert volgens mij nogal wat breekwerk op. De vloer zal opgebroken moeten worden om extra rioleringsbuizen aan te leggen/verleggen.

Geen raampje in de douche is ook niet prettig.

Als de slaapkamers wel boven zijn is beneden doychen ook niet fijn.

Kortom op mij komt het niet over als e e n fijn huis.

Masr ik heb natuurlijk het huis en de buurt niet gezien. Misschidn m'n a a kt dat de rest goed.
wanneer er een goede ventilatie in de badkamer zit, is dit geen enkel probleem. Onze badkamer heeft ook geen raam, oud huis (1928) maar in de 12 jaar dat we hier wonen nog nooit last gehad van schimmel of vocht.

Hoe belangrijk is een tuin voor jullie? Hebben de andere huizen in de straat, of de straat "om de hoek" ook de tuin aan de straatkant?

Het is altijd verstandig om een huis nog een keer te bezoeken, kijken of dat jullie eerste indrukken wel klopten.

Elke huis heeft zo zijn voor- en nadelen, en je zal waarschijnlijk altijd water bij de wijn moeten doen.

Ga nog een keer kijken, maar een lijstje met alle voor- en alle nadelen, en besluit dat of dat je een bod wilt gaan doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bij twijfel niet doen. Staat er nog meer te koop in de regio in de prijsklasse waarin jullie zoeken? Dan zou ik nog even doorzoeken.

Een douche zonder raampje hoeft niet perse te gaan schimmelen bij goede afzuiging. Hebben wij ook. Maar de douchedeur staat wel altijd open. Lijkt me onpraktisch in de hal. Ook ivm privacy zou ik het onhandig vinden.
Maar de vraag is: weegt het op tegen de voordelen die het huis biedt?

Lijstje met voors en tegens maken werkt voor mij altijd goed.
ik vind het niet onoverkomelijk.

qua badkamer kan je ervaren hoe het gaat; indien nodig ventilatie plaatsen.

qua tuin hoef je niet echt een volledig dichte schutting of panelen te plaatsen om het zicht te breken.

zoiets bvb geeft al wat meer ruimtegevoel: http://3.bp.blogspot.com/ ... /gT-07S28bMI/s1600/houten+latjesscherm.jpg

je kan ook struiken plaatsen, of een mooie gemengde haag.
quote:ella79 schreef op 21 februari 2016 @ 10:12:

Maar de douchedeur staat wel altijd open. Lijkt me onpraktisch in de hal. Ook ivm privacy zou ik het onhandig vinden.

maar waarschijnlijk kan je in de muur tussen douche en hal wel ergens een ventilatierooster plaatsen?

dan verlucht het ook, en hoef je de deur niet open te laten staan.
Bij twijfel; niet doen! Je gaat een huis kopen voor de komende ... Jaar. Geen pakje boter, zou mijn oma zeggen.

Wij hebben de mazzel gehad een huis te kunnen kopen op een hoek zonder enige inkijk van buren. Onze huizen zijn voorzien van een schuin dak vanaf de eerste etage, dat maakt het voor ons vrijwel onmogelijk om bij buren in de tuin te kijken. Privacy was wel een van de punten waar wij op letten toen we ons huis kochten eind vorig jaar. Wij waren volledig verliefd op het huis ondanks de badkamer die vervangen moest worden.

Mijn tip: ga pas voor een huis als alles wat nog moet gebeuren je niet stoort en je er genoeg geld voor hebt om er iets aan te laten doen. De badkamer zou dan niet het ergste zijn. Kijk naar wat mag/kan wat betreft de tuin.

Succes! Ben benieuwd wat de uiteindelijke beslissing wordt!
Bedankt al voor de reacties, ik moet even weg. Moeten alles eens laten bezinken en inderdaad de voors en de na's even op een rijtje zetten.
Mij is altijd verteld, het belangrijkste is de locatie en ligging van een huis.

Je kunt alles veranderen in een huis......alleen de ligging en locatie niet!

Dus bij twijfel nooit doen en doorzoeken.

Succes!
Die ventilatie is misschien best te regelen, maar het feit dat de badkamer bij de hal zit lijkt mij niet fijn. Een aantal jaar geleden had ik een badkamer zonder raam en tijdens het douchen liet ik daarom altijd de deur openstaan. Daar was de ventilatie overigens erg slecht en dat hoeft hier natuurlijk niet zo te zijn.

Zijn de slaapkamers wel gewoon boven? Steeds naar beneden moeten om te douchen is denk ik niet handig. Wij hebben ook een huis bezichtigd met een dergelijke indeling en dat was voor ons meteen een afknapper. De tuin zou ik minder erg vinden, daar is vast wel een oplossing voor te bedenken.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Dus de WC beneden zit in de badkamer? Bezoek gaat dus altijd in jouw badkamer naar de WC. Dat zou voor mij een dealbraker zijn. WC's worden altijd ondergespatterd, moet je naast zo'n urine beneveld plekje douchen, bah. Om die reden heb ik zelf boven de toilet uit de badkamer laten plaatsen.
Ik zou ook nog even verder kijken. Voor mij zouden de punten die je noemt uiteindelijk ergernis worden...
Wat Sugarmiss zegt: aan de voorzijde mag je vrijwel nooit panelen plaatsen.

Ik zou wachten op een beter huis.
Ik zou wel eens een link naar het huis willen, om me die tuinsituatie voor te stellen.

De douche, daar zou ik eens goede informatie over inwinnen. Wij hebben een badkamer met raam maar altijd schimmel.

Hier achter in de tuin ook geen privacy, maar misschien dat je met leibomen of andere oplossingen toch privacy kunt creeeren.

Ik ben best vaak verhuisd en heb nog nooit een huis zonder enige twijfel gekocht, wat Doortje al zei, je levert altijd wel ergens op in.

Veel dingen spelen ook mee; wat is je budget en wat kun je daar mee, hoe belangrijk is de ligging enz. enz.
quote:guirne schreef op 21 februari 2016 @ 10:35:

Dus de WC beneden zit in de badkamer? Bezoek gaat dus altijd in jouw badkamer naar de WC. Dat zou voor mij een dealbraker zijn. WC's worden altijd ondergespatterd, moet je naast zo'n urine beneveld plekje douchen, bah. Om die reden heb ik zelf boven de toilet uit de badkamer laten plaatsen.Die kan ze verplaatsen heeft ze gezegd. Bovendien lijkt het me ook wel meevallen met het bah gehalte, als je je toilet normaal schoon houdt.
Bij twijfel niet doen, vind ik. Beter eerst verder kijken, dan kan je later altijd nog op dat huis terug vallen..
Hi,

ik lees effe mee: hier iemand uit een makelaars familie dus ik herken veel van jouw punten waarover je kan twijfelen.

1) als je een huis eventueel wil aankopen: jaat het dan controleren door een bouwkundige: ben je lid van "vereniging eigen huis"laat een bouwkundig rapport door hun opstellen. (of door de makelaar) dan weet je wat je koopt.

2) laat tevens een calculatie maken van de verwachte kosten van de verbouwing... moeilijk om door de muren heen te kijken hoe het zou kunnen worden.

3) vraag een tuinarchitect om advies (zonder kosten)

het allerbelangrijkste om een huis te kopen zijn maar een paar dingen (en vanuit daar bepaal je de prijs)

1) ligging: (veilige gewilde buurt) 2) staat van de woning: zit er vocht in de muren, vervuilde grond (lees bouwkundig rapport)

3) zie je jezelf hier over 10 jaar nog wonen? kindjes/ genoeg ruimte etc?

de buren moet je je niet druk over maken: dat geldt overal: moet je geluk mee hebben

een eventuele verbowuing zou ik geen zorgen over maken, dit kun je van je biedprijs/ openingsbod afhalen... zodat je nog genoeg budget over hebt voor de verbouwing.

ik heb gewoond in een MEGA villa aan het strand... prachtig huis... doodongelukkig was ik er... geluk zit hem niet in de vierkante meters
waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan... maar dat is soms zo moeilijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven