warschau

21-02-2016 12:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat moeten we daar doen?leuke tips om te doen,zien en waar te eten.alle tips zijn meer dan welkom!
Je kunt naar het Lazienki park gaan. Dat ziet er heel mooi uit en je hebt daar een hoop eekhoorntjes .

Het paleis van cultuur. Je kunt de toren beklimmen en dan heb je een mooi uitzicht over Warschau.

Stare miasto (oude stad). Dit is het 'historisch' centrum van Warschau. Warschau is tijdens de 2e wereldoorlog gebombardeerd en het historisch centrum hebben de Polen nagebouwd.

De bibliotheek van Warschau. Als je van moderne architectuur houdt, is het leuk om dit gebouw gezien te hebben. Het is namelijk een vrij modern gebouw.

Oja en vergeet vooral niet om je kaartje te stempelen als je in de tram zit. De controleurs zijn nogal horkerig. Heb hier helaas ervaring mee. De tickets voor de bus of tram kun je overigens ook bij een kiosk kopen.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Wat wil je zien?

Er zijn nog sporen van het getto in Warschau + opstand 1943 en van de Poolse opstand 1944

Dat heb ik bezocht
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Leuke tips!oh schattig eekhoorntjes!is het paleis van lazienki ook een aanrader?of misschien beter het koninklijk of die vlak buiten de stad ligt?

Toren beklimmen lijkt me ook leuk,net als het oude centrum.gaat allemaal op het lijstje!bibliotheek heb ik ook oren naar.

Hoe zit het met het openbaar vervoer?heb je dat echt nodig of ligt alles ver uit elkaar?wel fijn om te weten van het stempelen.is mij ook wel eens gebeurd de eerste keer in italie.
Hollebollegijs,ik denk dat manlief daar wel oren naar heeft.bedoel jij dan musea?
quote:mikkie8 schreef op 21 februari 2016 @ 13:36:

Hollebollegijs,ik denk dat manlief daar wel oren naar heeft.bedoel jij dan musea?Ik heb me bij een rondleiding aangesloten die ging door het voormalige Joodse getto

De gids

Daar is nog veel van te zien o.a. originele stukken muur en musea

En ben op eigen houtje de plaatsen van de Poolse opstand langs geweest

Het belangrijkste monument

Op veel plaatsen kan je nog kogelgaten zien.

Foto gemaakt in het museum

Info over het museum

http://nl.tracesofwar.com ... rschau-Opstand-Museum.htm
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dat museum over de opstand vond ik vreselijk!

Het doet goed z'n best om sfeer te creëren, met het nabootsen van steegjes en geratel van geweren, maar onduidelijk blijft wanneer die opstand begon, waar de partijen stonden, en of de opstand nog gelukt is.

Je kunt beter op wikipedia kijken hoe het gegaan is.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:haarklover schreef op 21 februari 2016 @ 14:24:

Dat museum over de opstand vond ik vreselijk!

Het doet goed z'n best om sfeer te creëren, met het nabootsen van steegjes en geratel van geweren, maar onduidelijk blijft wanneer die opstand begon, waar de partijen stonden, en of de opstand nog gelukt is.

Je kunt beter op wikipedia kijken hoe het gegaan is.

Wanneer ben jij geweest?

Ik in 2013 en er zit een lijn in, aanloop, opstand, gevangenschap

En buiten de namen en herdenken

De muur met namen van de slachtoffers

Overigens is wat basiskennis niet verkeerd, Wikipedia is prima voor dat doel.
In boedapest hebben we ook het een en ander gezien.was interressant.laat het net manlief zien je fotos,hollebollegijs.geloof dat we tijd tekort hebben.
http://www.spottedbylocals.com/warsaw/
You can never have too many hats, gloves and shoes
Het is al een tijd geleden dat ik het koninklijk paleis en het paleis van Lazienki heb gezien. Volgens mij was het koninklijk paleis niet zo heel spannend. Het paleis van Lazienki is misschien interessanter.

Ik ben zelf niet het paleis iets buiten Warschau geweest, maar heb hier wel enthousiaste verhalen over gehoord.

De meeste bezienswaardigheden staan op zich niet al te ver uit elkaar, maar soms is het wel relaxed om een tram of bus te pakken. Het openbaar vervoer is niet heel duur. Ik verbleef vaak iets buiten het centrum van Warschau waardoor ik genoodzaakt was om de tram te nemen.
quote:mikkie8 schreef op 21 februari 2016 @ 14:39:

In boedapest hebben we ook het een en ander gezien.was interressant.laat het net manlief zien je fotos,hollebollegijs.geloof dat we tijd tekort hebben.Dan zal je man dit ook wel mooi vinden

Warschau 1944-2013
Als je een keer heel goedkoop wil eten dan kun je naar een melkbar (mleczny bar) gaan. Deze barretjes stammen nog uit het communistisch tijdperk. Het zijn eenvoudige barretjes. Verwacht er alleen niet al te veel gezelligheid.

Probeer ook eens een Pools gerecht: bijvoorbeeld bigos (Poolse zuurkool), pierogy (gevulde dumplings), barscz (bietensoep), placki ziemniaczane (aardappelpannenkoeken).

En ze hebben ook erg lekkere gebakjes.
dankje borgia!

patsy ik ga je link bestuderen,dankje
Graag gedaan . Veel plezier in Warschau!
quote:hollebollegijs schreef op 21 februari 2016 @ 14:30:

[...]

Wanneer ben jij geweest?

Ik in 2013 en er zit een lijn in, aanloop, opstand, gevangenschap

En buiten de namen en herdenken

[IMG]http://i1347.photobucket.com/albums/p70 ... ca01a9.jpg[/IMG]

De muur met namen van de slachtoffers

Overigens is wat basiskennis niet verkeerd, Wikipedia is prima voor dat doel.

Het was een paar jaar geleden... 2012.

Dus ik kan wat vergeten hebben.

Toch vind ik de opzet mislukt als ik achteraf op Wikipedia moet kijken om te snappen hoe het nou zat tussen de Polen en het Russische leger.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
haarklover,vond je warschau buiten dat wel een mooi stad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven