Tweekamerappartement

21-02-2016 22:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij zijn op dit moment aan het kijken naar vakanties voor aankomende herfstvakantie. We zijn met 2 volwassenen, een kleuter (4) en een dreumes (1). Nu hebben we een leuke accommodatie gezien, maar daar hebben ze alleen maar 2-kamerappartementen. Dit houdt in een slaapkamer met 2 bedden en een slaap-/woonkamer met 2 slaapbanken (of zoiets). Dit zou dus betekenen dat wij zelf op die slaapbanken moeten gaan liggen, wat me op zich niet heel relaxed lijkt. De kinderen in de woonkamer is ook geen optie want dan kun je 's avonds niet je gang gaan. Zij kunnen wel prima samen op een kamer. Een in bed, ander in babybed.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Goed bevallen? Ik neig ernaar om deze leuke bestemming maar te laten gaan voor iets anders, met wel 2 slaapkamers.

Alvast bedankt.
Zijn je kinderen goed slapend over te leggen? Dan zou ik gaan voor de optie: inslapen in de slaapkamer, overleggen op de slaapbank als jullie naar bed willen.
Dreumes in campingbed/ledikant op slaapkamer. Kleuter op jullie bed te slapen leggen en als jullie gaan slapen kind overleggen naar bedbank.

Heel eenvoudig

Twee slaapkamers is zeker fijner maar minder keus en duurder.
Wij gaan ieder jaar op wintersport in een tweekamerappartement. Wij hebben drie kinderen die dan op de slaapkamer liggen. Ik vind het niet erg, als de meiden op bed liggen vind ik het heerlijk om vanuit mijn bed te forummen en tv te kijken. Lekker lui. Elke ochtend ruimen wij het bed op, dat is 5 minuten. Een extra slaapkamer zou fijn zijn, maar is een stuk duurder.
Wat handig dit forum, bedankt. Geen moment aan gedacht om ze slapend over te hevelen, beste optie. Gaan toch maar boeken 😀
Ik heb ervaring en ik zou het nooit meer doen Mijn kinderen lagen in de slaapkamer en konden onmogelijk op de slaapbank slapen (campingbed van de kleinste was niet te verplaatsen vanwege de meubels/ ruimte, de slaapbank was gewoon niet geschikt voor een peuter (maar dat kan natuurlijk meevallen). Ook bleken mijn twee kinderen toch de eerste nachten lastig in slaap te vallen in dezelfde kamer. De andere appartementen op onze reis met 3 kamers bevielen daarom enorm veel beter.
Nou slapen wij ook vaak met zijn vijven in 1 tent en dat gaat ook prima bij ons.
Ik vind het vreselijk en zou er dus echt nooit voor kiezen.

De bedbank is over het algemeen van abominabele kwaliteit. Wij gaan altijd voor 2 slaapkamers.
Heb je een buitenruimte (balkon/terras) die je via de slaapkamer kunt bereiken? Wij hebben dit 2 keer gehad met de kids en lieten hen gewoon in de woonkamer slapen en gingen zelf lekker op het balkon zitten en daarna nog lekker wat lezen in bed. Was prima te doen. Overleggen zou bij ons niet hebben gewerkt en die bedbanken waren meestal geen superbedden anders zou ik zelfs overwegen om daar zelf op te slapen.
quote:reisa1978 schreef op 21 februari 2016 @ 22:34:

Nou slapen wij ook vaak met zijn vijven in 1 tent en dat gaat ook prima bij ons.Zo zie je maar dat smaken verschillen; dit klinkt voor mij echt als de hel 😬
Geboekt! Hebben wel balkon, maar gaat denk via woonkamer. We zullen zien hoe het gaat. Dreumes kan bij ons en kleuter slaapt over algemeen prima dus overleggen gaat wel lukken denk. Zo niet, dan bedenken we daar wel wat. Thanks allemaal!
Verschilt heel erg. Wij hadden met 2 een appartement voor 4 personen gehuurd : 1 dubbelbed en dan een slaapbank voor 2 personen. Uiteindelijk was die bank eentje die je kon omplooien waarna er een echte normale matras uitkwam, het voelde zeg maar gewoon als een écht bed. Kwam nog goed van pas, een extra bed voor de TV
De huidige generaties slaapbanken zijn een stuk comfortabeler dan die onhandige dingen van vroeger. Nadeel is wel dat je de boel 's ochtends eerst moet inklappen om normaal te kunnen zitten.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven