Oudste het langst?

22-02-2016 20:23 41 berichten
Ik heb geen idee waar dit moet, niet onder kinderen want ik ben volwassen en zie t ook om me heen. Maar het zou wel bij kinderen passen....

Het viel me op dat veel (dus niet alle!) "oudste" kinderen het langst zijn. Binnen mijn eigen familie (mijn zus langer dan ik), mijn man (zijn broertje kleiner dan hij), bij mijn vriendinnen zijn de oudsten de langsten, bij vrienden van mijn man ook. En ook bij onze kids is de oudste tot nu toe langer (op de curve in vergelijking dus met even oud als we de 2e meten).

Dus: komt het in jullie omgeving ook zo vaak voor dat *edit: binnen hetzelfde geskacht* de oudste de langste is? (Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een oudste zus langer is dan een jong broertje...)

In mijn omgeving zijn de oudsten meestal langer

Totaal aantal stemmen: 66

Ja (33%)
Nee, juist korter (42%)
Nee, is ongeveer gelijk verdeeld (24%)
anoniem_160995 wijzigde dit bericht op 22-02-2016 20:30
Reden: Niet goed nagedacht
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving is het heel toevallig zo dat de oudste altijd een jongen is, dus daarom langer is.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
In mijn omgeving zijn de oudste juist veel korter dan de middelste/ jongste. Zelf ben ik ook de kleinste en de oudste.

De oudste zien zijn in mijn omgeving trouwens vaak een meisje/ vrouw en daarom misschien korter
Nooit op gelet eigenlijk maar als ik erover ga nadenken waren bij twee van mijn tantes de middelste koters het langst.
verba volant, scripta manent.
Mijn broer is 4 jaar ouder dan ik maar zeker 15cm kleiner 😁
Mijn ouders zijn beide kleiner dan een jongere broer/zus. Ik ben wel langer dan mijn zus, maar bij mijn kinderen lijkt het erop dat de jongste een stuk langer gaat worden dan oudste. Oudste is uitgegroeid en ca. 1,57 m.. Jongste is 11, nog niet ongesteld en ca. 1,52 m.
Mijn jongere zus is groter dan ik. Ik ben precies net zo groot als mijn oudere zus.

Mijn tante is jonger dan mijn moeder maar wel groter.

Mijn beste vriendin is jonger dan haar zus maar wel groter.

Kortom ik herken het niet
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ik heb daar nog nooit een verband in gezocht of herkend. Ik ken een paar grotere maar ook kleinere oudere zussen/broers. Zelf ben ik zowel groter als kleiner. Kleiner dan m'n broer, maar groter dan m'n zus .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik ben het oudst en het kleinst.

Net als de meeste van mijn vriendinnen, allemaal kleiner dan broertjes en zusjes. Man is ook ouder en kleiner dan zijn broer.
O oeps! Ik bedoelde van hetzelfde geslacht!! Dus binnen broers en binnen zussen

Wat grappig dat het bij jullie zo anders is, hier viel het laatst echt enorm op op een feestje
Nee, bij ons is het: 3 - 2 - 1 - 4e geborende. Allemaal meisjes.
Ik ben de oudste en ben ruim 20 cm korter dan mijn zusjes.

Maar goed, ik ben dan ook behoorlijk verticaal beperkt. :p
In mijn omgeving is de oudste het kortst
'Onze' oudste thuis is een man, dus het is dan ook logischer dat hij langer is dan mij, zijn zusje. Wij hebben beiden de lengte van onze vader gekregen, mijn broertje is voor een man aan de kleine kant, ik ben maar een paar centimeter kleiner. Dat heeft hij van onze moeder. Dus ik weet bij ons thuis wel waar het vandaan komt.

Maar mijn man is de jongste van vier mannen thuis en daar is hij de langste. Daar loopt het juist op van kort naar lang. Ze lijken de Daltons wel.

Dus hier gaat je theorie gelijk op.
Mijn zus is 8cm groter dan ik (en ik ben al bovengemiddeld voor een Nederlandse vrouw). En mijn moeder was de jongste in een groot gezin maar ook veel langer dan haar zussen. Dus ik zie dat verband niet om mij heen.
Nee, hier geen verband.
Mijn jongere broertje is een stuk groter dan ik. Maar dat vind ik niet vreemd omdat hij een jongen is en ik een meisje.

Mijn vriend is de middelste van 3 jongens en is de kleinste. Zijn jongste broertje is de grootste! Totaal niet het geval dus haha
Ik ben de oudste thuis en de kleinste.

Mijn man is de oudste, zijn jongere broer is kleiner, maar zijn jongste zus is het grootst.

In mijn gezin is mijn middelste tot nu toe het grootst, maar de jongste is nog in de groei. Ik schat alleen niet dat hij groter wordt dan middelste, wel groter dan oudste. Jongste is in verhouding wel altijd de kleinste geweest. Hij was op zijn 12e mij nog niet voorbij gegroeid en op zijn dertiende ook nog niet. In twee maande 10 cm gaat niet lukken denk ik!
Ik heb twee broers en een oudere zus. Mijn jongste broer is van de mannen de langste, en ik ben van de vrouwen de langste. Bij ons zijn dus juist de jongsten het langst.
Ik herken het wel. Ik ben langer dan mijn jongere zus, mijn vriend is langer dan zijn jongere broer. Ik heb een paar nichten waarbij de oudste ook langer is.
Ik ben de oudste en mijn beide siblings zijn allebei groter.
Ik ben de jongste en verreweg de kortste van vier kinderen.

Mijn man is de jongste van drie en juist de langste uit zijn gezin.

Mijn beste vriend: de oudste en de kortste van drie

Mijn beste vriendin: ook de oudste en de kortste, maar dan van twee
Ik ben de kleinste en de oudste. Geen idee hoe het had uitgepakt als ik niet zwaar prematuur was.
Als kind was ik heel klein en heel tenger, ondergemiddeld.

Ik droeg als kind na mijn 6e de kleding van de rest af als oudste ipv andersom.

Verder weinig kleintjes (1 tante, rest gemiddeld of lang) in de familie dus waar het bij mij vandaan komt?
Bij mij klopt het en bij mijn man ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven