welk grieks eiland?
dinsdag 23 februari 2016 om 12:44
Dag mensen,
Mijn vriend en ik zijn ons aan het verdiepen in de vakantie van dit jaar.
Nou vraag ik me af of jullie ons tips kunnen geven wat betreft een leuk grieks eiland.
Wat we zoeken:
Genoeg dingen te ondernemen, maar niet teveel massatoerisme.
S'avonds lekker uitgaan maar niet net zoals chersonissos vol nederlanders en nederlandse
tentjes. Liever leuke clubs / coctailbarretjes met genoeg vertier maar meer geschikt voor wat ouder
publiek ( wij zijn beide begin dertig )
We zijn beide niet echt strandliefhebbers dus dat is minder belangrijk. We zoeken wel een plek
waar we zowel kunnen ontspannen als kunnen uitleven.
We gaan wel eind juni dus het zal dan nog niet overal zo druk zijn als in het hoogseizoen.
Waar ik tot nu toe uitkomt is :
Santorini ( nog geen specifieke plaats in gedachte)
Zakynthos ( nog geen specifieke plaats in gedachte)
Kreta en dan met name het plaatsje Rethymnon /platanes.
Wie van jullie kan mij meer vertellen over bovengenoemde eilanden en hebben evt. tips voor ons?
Alvast erg bedankt !
Mijn vriend en ik zijn ons aan het verdiepen in de vakantie van dit jaar.
Nou vraag ik me af of jullie ons tips kunnen geven wat betreft een leuk grieks eiland.
Wat we zoeken:
Genoeg dingen te ondernemen, maar niet teveel massatoerisme.
S'avonds lekker uitgaan maar niet net zoals chersonissos vol nederlanders en nederlandse
tentjes. Liever leuke clubs / coctailbarretjes met genoeg vertier maar meer geschikt voor wat ouder
publiek ( wij zijn beide begin dertig )
We zijn beide niet echt strandliefhebbers dus dat is minder belangrijk. We zoeken wel een plek
waar we zowel kunnen ontspannen als kunnen uitleven.
We gaan wel eind juni dus het zal dan nog niet overal zo druk zijn als in het hoogseizoen.
Waar ik tot nu toe uitkomt is :
Santorini ( nog geen specifieke plaats in gedachte)
Zakynthos ( nog geen specifieke plaats in gedachte)
Kreta en dan met name het plaatsje Rethymnon /platanes.
Wie van jullie kan mij meer vertellen over bovengenoemde eilanden en hebben evt. tips voor ons?
Alvast erg bedankt !
dinsdag 23 februari 2016 om 13:02
Zakynthos vond ik mooi maar verder ook erg saai. En té rustig ook. Van Kreta vond ik de wandeling door de Samariakloof heel bijzonder. Verder ben ik nog op Corfu geweest maar heb daar vrij weinig gezien en is ook alweer 15 jaar geleden.
Als jullie meer van een actieve vakantie houden is Kroatië dan misschien niet leuker dan een Grieks eiland? Qua afwisselende dingen doen vond ik dat een leuk land. Alleen helaas een niet al te lekkere keuken...
Als jullie meer van een actieve vakantie houden is Kroatië dan misschien niet leuker dan een Grieks eiland? Qua afwisselende dingen doen vond ik dat een leuk land. Alleen helaas een niet al te lekkere keuken...
dinsdag 23 februari 2016 om 13:04
dinsdag 23 februari 2016 om 13:28
Eilandhoppen in de cycladen, super leuk en je ziet diverse eilandjes die allemaal verschillend zijn! Santorini bijvoorbeeld, echt prachtig daar maar ik was blij om er maar een paar dagen te zijn geweest. Mocht je daar geen zin in hebben en het bij 1 eiland willen laten dan zou ik een groter eiland kiezen, Rhodos of Kreta. En dan niet de meest toeristische plekken uitzoeken.
dinsdag 23 februari 2016 om 13:51
Grieks eiland is meer te doen hoor dan strand @ Spectral.
TO, vorig jaar zijn man en ik op Rhodos geweest is erg leuk! Genoeg te doen ook, maar Kreta vinden wij ook erg leuk en mooier.. Huur een auto en je ziet echt prachtige plekjes!
Zo reden wij vorig jaar door de bergen in Rhodos en wat hebben wij een mooie plekjes en uitzicht gezien..
Dit jaar gaan we weer terug naar Kreta, heerlijk! Ik vind Griekenland een geweldig land, heerlijk eten en leuke mensen.
Ik kan je dus beide aanraden. Corfu ben ik nooit geweest.
TO, vorig jaar zijn man en ik op Rhodos geweest is erg leuk! Genoeg te doen ook, maar Kreta vinden wij ook erg leuk en mooier.. Huur een auto en je ziet echt prachtige plekjes!
Zo reden wij vorig jaar door de bergen in Rhodos en wat hebben wij een mooie plekjes en uitzicht gezien..
Dit jaar gaan we weer terug naar Kreta, heerlijk! Ik vind Griekenland een geweldig land, heerlijk eten en leuke mensen.
Ik kan je dus beide aanraden. Corfu ben ik nooit geweest.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
dinsdag 23 februari 2016 om 14:13
Corfu is wat groter, leuk en corfustad heel gezellig. Blijft weg uit kavos daar zit de Britse jeugd
Zakynthos vond ik ook leuk, wel redelijk toeristisch en zakynthos stad een enorme tegenvaller.
Lefkas is heel leuk, lefkasstad is gezellig.
Alle eilanden bieden naast rustige plekken ook plekken met genoeg avondvertier.
Lesbos vond ik twee jaar geleden ook leuk, wel het minst toeristisch van bovenstaande eilanden. Mitilini (hoofdstad) is leuk en groot. Skala kalloni heeft een leuk pleintje met veel avondvertier. Alleen nu met de vluchtelingen zou het niet mijn keuze zijn.
Wij hebben wel altijd een auto en rijden het hele eiland rond.
Zakynthos vond ik ook leuk, wel redelijk toeristisch en zakynthos stad een enorme tegenvaller.
Lesbos vond ik twee jaar geleden ook leuk, wel het minst toeristisch van bovenstaande eilanden. Mitilini (hoofdstad) is leuk en groot. Skala kalloni heeft een leuk pleintje met veel avondvertier. Alleen nu met de vluchtelingen zou het niet mijn keuze zijn.
Wij hebben wel altijd een auto en rijden het hele eiland rond.
dinsdag 23 februari 2016 om 14:35
dinsdag 23 februari 2016 om 15:04
quote:delicious35 schreef op 23 februari 2016 @ 14:13:
Corfu is wat groter, leuk en corfustad heel gezellig. Blijft weg uit kavos daar zit de Britse jeugd
Wij hebben wel altijd een auto en rijden het hele eiland rond.Lesbos lijkt mij tegenwoordig geen optie meer. Ik kan mij niet voorstellen dat je daar nog een fijn vakantiegevoel krijgt.
Wij hebben wel altijd een auto en rijden het hele eiland rond.Lesbos lijkt mij tegenwoordig geen optie meer. Ik kan mij niet voorstellen dat je daar nog een fijn vakantiegevoel krijgt.
dinsdag 23 februari 2016 om 17:01
Dan raad ik Rhodos aan. Afgelopen zomer samen met mijn vriend geweest. In Rhodos-stad heb je een kleine straat met veel leuke barretjes, erg leuk om uit te gaan en niet super druk. Druk genoeg om mensen te ontmoeten.
Je zit dan ook meteen aan het strand en het is erg leuk om het stadje zelf in te gaan.
Je zit dan ook meteen aan het strand en het is erg leuk om het stadje zelf in te gaan.
dinsdag 23 februari 2016 om 17:22
Wij zijn naar Zakynthos geweest. In plaats Argassi. In hoogseizoen niet te doen qua toerisme, maar wij waren er in september. Nog steeds druk maar ook wel gezellig. Veel uitgaansgelegenheden, barretjes, restaurants etc. Wij hebben zelf daar meer excursies gedaan met Nederlands bureau die duurzame, kleinschalige excursies aanbiedt. Erg mooi! Wij zijn wat minder van het uitgaan, dus gingen vooral voor de mooie baaien. Maar het is er dus allebei.