welk grieks eiland?

23-02-2016 12:44 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Mijn vriend en ik zijn ons aan het verdiepen in de vakantie van dit jaar.

Nou vraag ik me af of jullie ons tips kunnen geven wat betreft een leuk grieks eiland.

Wat we zoeken:

Genoeg dingen te ondernemen, maar niet teveel massatoerisme.

S'avonds lekker uitgaan maar niet net zoals chersonissos vol nederlanders en nederlandse

tentjes. Liever leuke clubs / coctailbarretjes met genoeg vertier maar meer geschikt voor wat ouder

publiek ( wij zijn beide begin dertig )

We zijn beide niet echt strandliefhebbers dus dat is minder belangrijk. We zoeken wel een plek

waar we zowel kunnen ontspannen als kunnen uitleven.

We gaan wel eind juni dus het zal dan nog niet overal zo druk zijn als in het hoogseizoen.

Waar ik tot nu toe uitkomt is :

Santorini ( nog geen specifieke plaats in gedachte)

Zakynthos ( nog geen specifieke plaats in gedachte)

Kreta en dan met name het plaatsje Rethymnon /platanes.

Wie van jullie kan mij meer vertellen over bovengenoemde eilanden en hebben evt. tips voor ons?

Alvast erg bedankt !
Ik ben alleen op corfu geweest. Vond het een mooi groen eiland met een goede verhouding toerisme, cultuur en natuur e.d. En vond vooral de mogelijkheid voor een dagje Albanië erg leuk.
Ik snap het geloof ik niet... waarom ga je naar een strandbestemming als jullie beide niet van strand houden?
Zakynthos vond ik mooi maar verder ook erg saai. En té rustig ook. Van Kreta vond ik de wandeling door de Samariakloof heel bijzonder. Verder ben ik nog op Corfu geweest maar heb daar vrij weinig gezien en is ook alweer 15 jaar geleden.

Als jullie meer van een actieve vakantie houden is Kroatië dan misschien niet leuker dan een Grieks eiland? Qua afwisselende dingen doen vond ik dat een leuk land. Alleen helaas een niet al te lekkere keuken...
haha sorry we houden wel van strand! maar meer gewoon om naar te kijken en rond te touren en evt s avonds een stukje wandelen. Luieren doen we liever aan het zwembad of op een terrasje.

oh en nog iets is last minute boeken te doen in juni? of juist beter van te voren boeken.
Rhodos schijnt ook leuk te zijn
Ik zou je Rhodos aanbevelen, daar ben ik vrij vaak geweest. En dan Rhodos-Stad. Tjokvol barretjes, restaurants, etc. Oude stad is ook mooi.
Geen eiland maarvoldoetaanje eisen: Parga
Rhodos inderdaad. Fijne herinneringen aan, en mooi
Eilandhoppen in de cycladen, super leuk en je ziet diverse eilandjes die allemaal verschillend zijn! Santorini bijvoorbeeld, echt prachtig daar maar ik was blij om er maar een paar dagen te zijn geweest. Mocht je daar geen zin in hebben en het bij 1 eiland willen laten dan zou ik een groter eiland kiezen, Rhodos of Kreta. En dan niet de meest toeristische plekken uitzoeken.
Ik denk dat Corfu en Aegina wel aan je wensen zullen voldoen.

Corfu stad is erg leuk en het eiland is prachtig
Rhodos is erg leuk.

Als je in Trianda gaat zitten kun je met de auto alle kanten op.

Of Kreta richting Annisaras, dan kun je zowel naar Chania als Sita rijden.
is corfu niet te rustig? dat lees ik veel terug op recensies
Ik vond Santorini leuk maar kwa uitgaan niet veel te doen. Rhodos vond ik ook heel leuk. Zat in rhodosstad strand lekker dichtbij je kon lopen naar de oude stad eettentjes in de buurt... Geslaagde vakantie
Voor echt Grieks eten moet je op Rhodos niet in de oude stad zijn maar in de kleine dorpjes waar je met de auto door komt.
Grieks eiland is meer te doen hoor dan strand @ Spectral.

TO, vorig jaar zijn man en ik op Rhodos geweest is erg leuk! Genoeg te doen ook, maar Kreta vinden wij ook erg leuk en mooier.. Huur een auto en je ziet echt prachtige plekjes!

Zo reden wij vorig jaar door de bergen in Rhodos en wat hebben wij een mooie plekjes en uitzicht gezien..

Dit jaar gaan we weer terug naar Kreta, heerlijk! Ik vind Griekenland een geweldig land, heerlijk eten en leuke mensen.

Ik kan je dus beide aanraden. Corfu ben ik nooit geweest.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
ik ben op rhodos geweest, erg leuk!

Genoeg te beleven en te bekijken!
Corfu is wat groter, leuk en corfustad heel gezellig. Blijft weg uit kavos daar zit de Britse jeugd

Zakynthos vond ik ook leuk, wel redelijk toeristisch en zakynthos stad een enorme tegenvaller.

Lefkas is heel leuk, lefkasstad is gezellig.

Alle eilanden bieden naast rustige plekken ook plekken met genoeg avondvertier.

Lesbos vond ik twee jaar geleden ook leuk, wel het minst toeristisch van bovenstaande eilanden. Mitilini (hoofdstad) is leuk en groot. Skala kalloni heeft een leuk pleintje met veel avondvertier. Alleen nu met de vluchtelingen zou het niet mijn keuze zijn.

Wij hebben wel altijd een auto en rijden het hele eiland rond.
quote:wished- schreef op 23 februari 2016 @ 13:51:

Grieks eiland is meer te doen hoor dan strand @ Spectral.

Ja dat is voor iedereen verschillend, ik vind Griekenland over het algemeen niet echt bijzonder.

Corfu hebben we heel mooi gewandeld, maar verder vond ik het geen aanrader.
quote:delicious35 schreef op 23 februari 2016 @ 14:13:

Corfu is wat groter, leuk en corfustad heel gezellig. Blijft weg uit kavos daar zit de Britse jeugd

Zakynthos vond ik ook leuk, wel redelijk toeristisch en zakynthos stad een enorme tegenvaller.

Lefkas is heel leuk, lefkasstad is gezellig.

Alle eilanden bieden naast rustige plekken ook plekken met genoeg avondvertier.

Lesbos vond ik twee jaar geleden ook leuk, wel het minst toeristisch van bovenstaande eilanden. Mitilini (hoofdstad) is leuk en groot. Skala kalloni heeft een leuk pleintje met veel avondvertier. Alleen nu met de vluchtelingen zou het niet mijn keuze zijn.

Wij hebben wel altijd een auto en rijden het hele eiland rond.Lesbos lijkt mij tegenwoordig geen optie meer. Ik kan mij niet voorstellen dat je daar nog een fijn vakantiegevoel krijgt.
Kos, Rhodos en Kreta vond ik erg leuk. Genoeg te doen ook.

Cyprus een optie?
Dan raad ik Rhodos aan. Afgelopen zomer samen met mijn vriend geweest. In Rhodos-stad heb je een kleine straat met veel leuke barretjes, erg leuk om uit te gaan en niet super druk. Druk genoeg om mensen te ontmoeten.

Je zit dan ook meteen aan het strand en het is erg leuk om het stadje zelf in te gaan.
Corfu vond ik erg mooi, en zeker niet te toeristisch!

Samos een idee? Ook een mooi eiland zonder dat het zo enorm toeristisch is. Volgens mij zaten wij in Pythagorion, een echt knus dorp!
Ik lees dat jullie ook willen uitgaan, dan is Samos misschien minder geschikt. Heel veel leuke terrasjes, maar bars of discotheken heb ik niet gezien.
Wij zijn naar Zakynthos geweest. In plaats Argassi. In hoogseizoen niet te doen qua toerisme, maar wij waren er in september. Nog steeds druk maar ook wel gezellig. Veel uitgaansgelegenheden, barretjes, restaurants etc. Wij hebben zelf daar meer excursies gedaan met Nederlands bureau die duurzame, kleinschalige excursies aanbiedt. Erg mooi! Wij zijn wat minder van het uitgaan, dus gingen vooral voor de mooie baaien. Maar het is er dus allebei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven