Topmatras, voegt dat wat toe?

23-02-2016 20:49 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover een topmatras/dekmatras aan te schaffen.

Sinds een jaar hebben we een nieuw matras dat op zich goed bevalt, het ondersteunt goed en ligt lekker. Maar een extra laag waar je wat meer in weg kan zinken lijkt me wel lekker. De vraag is: doet zo'n topmatras dat? Of is het weggegooid geld, zoals de consumentenbond zegt?

Dat het gewone matras erdoor beschermd wordt is mooi meegenomen, maar het gaat me vooral om het ligcomfort.

En als je het wel aanraadt, maakt het dan nog uit wat voor soort matras je neemt?

Oh, en een poll, omdat het kan.

Dekmatras, doen of niet

Totaal aantal stemmen: 44

Ja, het ligt lekker (77%)
Nee, het voegt niets toe (23%)
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik lees mee, ik heb tempur maar ik zou een topper willen die niet zo warm is.
verba volant, scripta manent.
Ik heb zo'n toplaag, van memoryfoam, en daar zak je heeeeeerlijk in weg. Zo heerlijk dat het 's ochtends letterlijk moeilijk is om uit bed te komen
Ja het vangt veel vocht en vuil op en de topper die ik heb kan je makkelijker (laten) reiningen.
mijn traagfoam matras begon na 5 jaar wat minder lekker te liggen, vooral doordat ik gebroken stuitje heb.Door traagfoamdekmatas erbovenop te leggen , hoef ik voorlopig geen nieuw matras te kopen
Ik heb de hardste matrassen van Ikea, twee van 90 cm naast elkaar. Daaroverheen heb ik een topmatras van 180 cm. Dus ik heb hem om geen richel in het midden te hebben. Ligt prima, maar het is geen wegzaktopper.

Het is wel fijn met bed verschonen, een overtrek van een topper afhalen en er weer op doen is makkelijker dan van een zwaar matras.
Ik heb jaren heerlijk geslapen op een traagschuim matras, maar dat heb ik achtergelaten bij mijn scheiding omdat het bij het bed hoort dat is blijvens taan.

Ik slaap nu in een eenpersoons bed op een binnenvering of pocketvering matras. Ligt eens tuk minder prettig.

En ik denk er over om een dekmatras te kopen voor op mijn matras.

Dus ik lees even mee.
Wij hebben een topper van latex gehad en nu van koudschuim en het voegt inderrdaad ligcomfort toe en is gemakkelijker opmaken.
Wij hebben er een aangeschaft omdat we 2 eenpersoonsmatrassen hebben, en we niet meer die vervelende rand wilden voelen. En wij zouden echt niet meer anders willen
Ik lees mee voor advies die van mij is slap geworden.
Ik heb ook een topmatras. Ligt héél anders dan zonder! Ik ga met je pol meedoen, omdat het kan, haha
quote:intothewild schreef op 23 februari 2016 @ 20:52:

Ik heb zo'n toplaag, van memoryfoam, en daar zak je heeeeeerlijk in weg. Zo heerlijk dat het 's ochtends letterlijk moeilijk is om uit bed te komen

Haha daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Gelukkig ben ik een ochtendmens.

Toch overwegend positieve reacties dus, fijn!

Traagschuim lijkt dus te zijn wat ik zoek.
Oh huh, volgens mij kan ik alleen de reactie op de poll zien als ik zelf stem.
Ik vind mijn topmatras heerlijk.

Maar hij verschuift altijd. Altijd.

Zelfs met zo'n kleedje eronder, speciaal voor het schuiven.

Zelfs de elastieken voor om het matras heen verdraaiden gewoon het gehele topmatras.

Hier ligt ie nu dus stof te happen....
Ik vind het fijn liggen. Wij hebben er een van Ikea. Hij is acht jaar oud en ligt nog prima.
quote:tyche schreef op 23 februari 2016 @ 21:12:

Oh huh, volgens mij kan ik alleen de reactie op de poll zien als ik zelf stem. Haha dat wordt dus stemmen :P
Net een heerlijk nieuwe boxspring gekocht van Swiss sense. Met top matras. Wil nu al nooit meer anders. Makkelijk op te maken, verschuift niet en geen naad tussen de matrassen.

Ook in topmatrAssen zit veel verschil. In vakantiehuisje van mijn schoonouders staat een wehkamp boxspring met topper, die verschuift wel, is slap enz.

Hiervoor op tempur matras geslapen, dat heb ik nooit prettig gevonden, echt een miskoop. Veel te warm in de zomer en ik draai veel in mijn slaap, dat is op zoiets onmogelijk.
Noelle, wat voor topmatras hebben jullie, ook schuim?

PattyJupiter, de Zweed is hier erg geliefd! Welke heb jij?

Zusenzoo, oh, wat zonde zeg!
Een topper is wel fijn, maar koop niet de goedkoopste
Ik mis hem enorm. Kind heeft overgegeven op dat ding. En kreeg het gewoon niet schoon meer. Maar wat een zaligheid!! Als ik geld over heb koop ik er weer 1. Wel een goede zware dikke kopen. Zo een vodje schuift en is lang zo lekker niet.
Ordinaire TVP :-) Ik zoek ook naar een oplossing voor onze twee losse matrassen die uit elkaar schuiven.
quote:melbrw schreef op 23 februari 2016 @ 21:32:

Een topper is wel fijn, maar koop niet de goedkoopste

De goedkoopste heet 'Talgje', die hoef ik niet hoor!

edit: de Zweed heeft deze als enige met memoryfoam, zou die goed genoeg zijn? Ze hebben ook duurdere die er iets dikker uitzien, maar die zijn met minipocketvering.

Ik ga sowieso nog testen in de winkel, maar tijdens winkelen ligt bijna alles lekker is mijn ervaring.
Ja ik heb er een van Ikea en ik ben er blij mee. Ik vind het lekkerder liggen dan zonder maar ik heb dan wel een heel hard matras de topper is wat zachter. Hij schuift trouwens niet. Ik vind het ook handig met opmaken.
Heb ook een topmatras van 10 cm, dik van traagschuim, heerlijk en verschuift niet. Vormt naar je lichaam
het is nooit te laat om te leven
Die van ons is ook van traagschuim, moest het even opzoeken, van de leen bakker uit m'n hoofd. Ook nog nooit het probleem gehad dat hij verschuift of iets dergelijks. Enige nadeel is dat hij eigenlijk te kort is, maar dat heeft meer te maken met dat ons bed gewoon te lang is en zelfs daar merk ik niks van (want ik ben niet zo lang dus en het matras mist wat cm's bij het voeteneind) en heb vriend ook nog nooit daarover horen klagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven