Topmatras, voegt dat wat toe?

23-02-2016 20:49 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover een topmatras/dekmatras aan te schaffen.

Sinds een jaar hebben we een nieuw matras dat op zich goed bevalt, het ondersteunt goed en ligt lekker. Maar een extra laag waar je wat meer in weg kan zinken lijkt me wel lekker. De vraag is: doet zo'n topmatras dat? Of is het weggegooid geld, zoals de consumentenbond zegt?

Dat het gewone matras erdoor beschermd wordt is mooi meegenomen, maar het gaat me vooral om het ligcomfort.

En als je het wel aanraadt, maakt het dan nog uit wat voor soort matras je neemt?

Oh, en een poll, omdat het kan.

Dekmatras, doen of niet

Totaal aantal stemmen: 44

Ja, het ligt lekker (77%)
Nee, het voegt niets toe (23%)
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik lees mee.

Denk er al een tijdje over maar vind ze nogal prijzig.
Bedankt allemaal! Dan ga ik er binnenkort toch eentje kopen.

Kirikou, ja dat vind ik ook. Zeker vergeleken met een gewoon matras.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Precies. En wij hebben een (twee eigenlijk) heel goed matras. Maar laatst een keer ergens geslapen met een topmatras en dat was erg fijn.
Op bijvoorbeeld Groupon andere sale-sites kom ik ze vaak tegen. Zat er ook aan te denken een top matras aan te schaffen.
quote:Sensy12 schreef op 23 februari 2016 @ 22:23:

Op bijvoorbeeld Groupon andere sale-sites kom ik ze vaak tegen. Zat er ook aan te denken een top matras aan te schaffen.Wel goed idee ja!
Er zit wel verschil in kwaliteit en de materialen hebben andere eigenschappen. Onze toppers kwamen van een beddenspeciaalzaak en echt geen last van schuiven. We hebben ook een weekend mogen proefslapen op een showmodel.

De eerste was van latex en dat slaapt heel warm. Nu een heel dik koudschuim (dus geen traagschuim hier) topmatras en dat ventileert een stuk beter en is koeler. Traagschuim is harder dan koudschuim en latex.

Als je het je kunt veroorloven zou ik niet voor iets goedkoops gaan maar voor kwaliteit. Je hebt er jaren plezier van tenslotte.
Wij hebben een Sultan Tuvebo, maar die lijken ze niet meer te verkopen.
Groupon zou ik niet doen, vaak de spullen die ze niet kunnen slijten. Ik zou nog eerder een dure bij de ikea halen of wachten op een merk aanbieding van de duurdere beddenwinkel.
een topper kan een slecht matras iet confortabeler doen lijken maar het blijft een slecht matras. investeer in een goede matras. een goede matras moet comfortabel liggen
quote:Goede-Fee schreef op 24 februari 2016 @ 08:57:

Groupon zou ik niet doen, vaak de spullen die ze niet kunnen slijten. Ik zou nog eerder een dure bij de ikea halen of wachten op een merk aanbieding van de duurdere beddenwinkel.Was ik al bang voor.
Ik had ooit die Talgje: niet doen!

Ding verschoof elke nacht weer, dus heb hem maar weg gedaan.

Nu zonder topmatras, veel fijner. Maar dat kan ook komen omdat ik nu een veel luxer bed (+ matras) heb.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 februari 2016 @ 09:01:

een topper kan een slecht matras iet confortabeler doen lijken maar het blijft een slecht matras. investeer in een goede matras. een goede matras moet comfortabel liggen

Logisch.

Maar andersom dan. Wij hebben goede matrassen. Doet een topper de kwaliteit van het matras niet teniet? Of anders gezegd: is het niet ´zonde´ van het goede matras?

Ik wil eventueel een topper omdat we twee losse matrassen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven