welk grieks eiland?

23-02-2016 12:44 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Mijn vriend en ik zijn ons aan het verdiepen in de vakantie van dit jaar.

Nou vraag ik me af of jullie ons tips kunnen geven wat betreft een leuk grieks eiland.

Wat we zoeken:

Genoeg dingen te ondernemen, maar niet teveel massatoerisme.

S'avonds lekker uitgaan maar niet net zoals chersonissos vol nederlanders en nederlandse

tentjes. Liever leuke clubs / coctailbarretjes met genoeg vertier maar meer geschikt voor wat ouder

publiek ( wij zijn beide begin dertig )

We zijn beide niet echt strandliefhebbers dus dat is minder belangrijk. We zoeken wel een plek

waar we zowel kunnen ontspannen als kunnen uitleven.

We gaan wel eind juni dus het zal dan nog niet overal zo druk zijn als in het hoogseizoen.

Waar ik tot nu toe uitkomt is :

Santorini ( nog geen specifieke plaats in gedachte)

Zakynthos ( nog geen specifieke plaats in gedachte)

Kreta en dan met name het plaatsje Rethymnon /platanes.

Wie van jullie kan mij meer vertellen over bovengenoemde eilanden en hebben evt. tips voor ons?

Alvast erg bedankt !
Kreta is meer dan cherso, kijk eens naar de plaatsjes rondom.

Wij wonen deels van het jaar in koutouloufari.

Chania op kreta is erg mooi, evenals Rethymnon.
Vorig jaar 4 eilanden gezien:

- Santorini, erg mooi en ook erg toeristisch. Kamari is een toeristenplaats aan het (zwarte kiezel) strand met veel restaurants. Ik hield er niet zo van, te weinig sfeer, dorpje Oia druk maar heel mooi en 's avonds ook het leukst, dorpje Fira mwah, cruiseaanlegplaats, wel ongelofelijk mooi uitzicht. In de binnenlanden zijn wel wat geinige dorpjes (zoals Emborio) waar het dan ineens vrij rustig is, die zijn wel aardig om overdag te bezoeken

- Mykonos, ietsje minder mooi maar ook rustiger. Ik ken alleen Mykonos stad, schattige steegjes, wel veel toeristenmeuk. Genoeg uitgaansgelegenheden.

- Paros, wat Griekser en ook rustiger. Vooral relaxed.

- Naxos, ook heel relaxed, wat levendiger dan Paros, Naxos stad wat meer vervallen maar dat vond ik juist wel weer wat charme hebben, mooie binnenlandse dorpen en afwisselender qua landschap.

Mijn tip is dus eilandhoppen want dan zie je van alles wat. Grieken vond ik erg aardig. Wil graag terug.
Leuk Ree-Ben

koutouloufari willen wij dit jaar ook bezoeken als we op Kreta zijn. Lijkt me een heel leuk plaatsje!

Nog tips? Van iets wat we moeten zien of doen ?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Meerdere eilanden bezocht en ik denk dat Rhodos wel het beste matcht met je wensen!
Santorini is wel vrij duur qua vliegen en verblijf en ook niet heel groot volgens mij, dan kun je dat beter combineren met eilandhoppen.

Kreta aan de kant van Rethymnon is mooi en ook leuk en geen massatoerisme zoals Chersonissos. En Rhodos voldoet vast ook aan jullie wensen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik vond Zakynthos echt prachtig. Maar het was niet echt een uitgaansgebied waar wij zaten, meer wat leuke cocktailbarretjes. Bewoners super aardig en het eten heerlijk (en goedkoop!). Zakynthos stad viel wat tegen, maar prachtige omgeving en stranden (ondanks dat je dat niet zoekt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven