Vreemde stank
vrijdag 26 februari 2016 om 16:51
Ja, daar is weer zo'n mysterieus topic over onverklaarbare stank in huis. Wie o wie heeft de gouden tip want ik word er gek van ondertussen.
Sinds een week hangt er een luchtje in de slaapkamer. Heel specifiek, een soort schimmel/rottingslucht. In de hoek waar ik en mijn dochter, in de co-sleeper, slapen. En ik kan de oorsprong niet vinden!!!
Wat heb ik uitgezocht, geprobeerd en bedacht:
- bed van de plek, ligt niets onder
- co-sleeper van de plek, ligt niets onder
- de hele matras besnuffeld van zowel mij als dochter, ik ruik de geur maar de matras lijkt onaangedaan
- de ramen opengezet om goed te luchten, doe ik dagelijks al maar nu de hele bovenverdieping, alle ramen tegelijkertijd
- achter de verwarming gekeken en geroken, niets
- de uitgang van de buizen bekeken en beroken, niets
- bedden verschoond, elke dag, drie dagen op rij, het wordt niet minder
- de bedden uitgeklopt, komt geen heftiger geur vrij dan
- het ventilatierooster tegen het plafond besnuffeld maar dat is het ook niet
- ik heb geen etenswaar, planten, dieren of anderszins op de kamer
- geef borstvoeding maar het is ook geen zure melk in het bed...
Het hangt op een specifieke plek, een anderhalve meter boven de grond, met een oppervlakte van een vierkante meter. Je ruikt het als je de slaapkamer binnenkomt, maar het is ook snel weer weg, behalve op die specifieke plek.
Help
Sinds een week hangt er een luchtje in de slaapkamer. Heel specifiek, een soort schimmel/rottingslucht. In de hoek waar ik en mijn dochter, in de co-sleeper, slapen. En ik kan de oorsprong niet vinden!!!
Wat heb ik uitgezocht, geprobeerd en bedacht:
- bed van de plek, ligt niets onder
- co-sleeper van de plek, ligt niets onder
- de hele matras besnuffeld van zowel mij als dochter, ik ruik de geur maar de matras lijkt onaangedaan
- de ramen opengezet om goed te luchten, doe ik dagelijks al maar nu de hele bovenverdieping, alle ramen tegelijkertijd
- achter de verwarming gekeken en geroken, niets
- de uitgang van de buizen bekeken en beroken, niets
- bedden verschoond, elke dag, drie dagen op rij, het wordt niet minder
- de bedden uitgeklopt, komt geen heftiger geur vrij dan
- het ventilatierooster tegen het plafond besnuffeld maar dat is het ook niet
- ik heb geen etenswaar, planten, dieren of anderszins op de kamer
- geef borstvoeding maar het is ook geen zure melk in het bed...
Het hangt op een specifieke plek, een anderhalve meter boven de grond, met een oppervlakte van een vierkante meter. Je ruikt het als je de slaapkamer binnenkomt, maar het is ook snel weer weg, behalve op die specifieke plek.
Help
vrijdag 26 februari 2016 om 16:54
vrijdag 26 februari 2016 om 17:56
vrijdag 26 februari 2016 om 18:05
quote:lionlily schreef op 26 februari 2016 @ 17:56:
[...]
Dat 'matrasje' is een nogal duur model dus als ik het niet zeker weet, ga ik hem niet afvoeren maar ik zal het jn mijn achterhoofd houden!Het gaat om jullie eigen gezondheid. Je zei zelf dat de stank rondom de matras het meest waarneembaar is. Je kan het testen door de matras tijdelijk te verplaatsen, goed ontluchten en kijken of de stank er dan nog is.
[...]
Dat 'matrasje' is een nogal duur model dus als ik het niet zeker weet, ga ik hem niet afvoeren maar ik zal het jn mijn achterhoofd houden!Het gaat om jullie eigen gezondheid. Je zei zelf dat de stank rondom de matras het meest waarneembaar is. Je kan het testen door de matras tijdelijk te verplaatsen, goed ontluchten en kijken of de stank er dan nog is.
vrijdag 26 februari 2016 om 18:09