Vreemde stank

26-02-2016 16:51 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar is weer zo'n mysterieus topic over onverklaarbare stank in huis. Wie o wie heeft de gouden tip want ik word er gek van ondertussen.

Sinds een week hangt er een luchtje in de slaapkamer. Heel specifiek, een soort schimmel/rottingslucht. In de hoek waar ik en mijn dochter, in de co-sleeper, slapen. En ik kan de oorsprong niet vinden!!!

Wat heb ik uitgezocht, geprobeerd en bedacht:

- bed van de plek, ligt niets onder

- co-sleeper van de plek, ligt niets onder

- de hele matras besnuffeld van zowel mij als dochter, ik ruik de geur maar de matras lijkt onaangedaan

- de ramen opengezet om goed te luchten, doe ik dagelijks al maar nu de hele bovenverdieping, alle ramen tegelijkertijd

- achter de verwarming gekeken en geroken, niets

- de uitgang van de buizen bekeken en beroken, niets

- bedden verschoond, elke dag, drie dagen op rij, het wordt niet minder

- de bedden uitgeklopt, komt geen heftiger geur vrij dan

- het ventilatierooster tegen het plafond besnuffeld maar dat is het ook niet

- ik heb geen etenswaar, planten, dieren of anderszins op de kamer

- geef borstvoeding maar het is ook geen zure melk in het bed...

Het hangt op een specifieke plek, een anderhalve meter boven de grond, met een oppervlakte van een vierkante meter. Je ruikt het als je de slaapkamer binnenkomt, maar het is ook snel weer weg, behalve op die specifieke plek.

Help
Hier was de stinkende lucht een mandarijn in de luiertas.
Haha, luiertas: gecheckt, geen losse rottende dingen

Stopcontacten: eraan gesnuffeld, geen geurtjes

Buurman: hoorde ik net thuiskomen
quote:lionlily schreef op 26 februari 2016 @ 18:29:

Buurman: hoorde ik net thuiskomen

En zijn vrouw dan?

Ik blijf gewoon hopen op een Gruwelijke Ontknoping.
Leg die matrassen eens op een andere kamer. Blijven ze ruiken? Is de geur in je slaapkamer er dan na een paar uur nog? Of trekt die wel weg?
Wat voor huis heb je? Flat of eensgezinswoning? Heb je een oud huis? Komt het niet bij de buren vandaan door een leiding?
De afvoer van de wasmachine.

Of

De afvoer van de ontluchting vd verwarmingsketel.

Beiden zorgen bij mij soms voor stank. Dan staan ze droog.
Lekkende verwarming? Kan ook erg stinkend water uitmomen.
Dooie muis.

(Lees dat er meerdere dat denken).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 26 februari 2016 @ 18:55:

Dooie muis.

(Lees dat er meerdere dat denken).

een dooie muis is geen schimmelachtig luchtje maar een hele heftige stank die je in je hele huis kan ruiken. Ik heb heel wat geroken in mijn leven maar dooie muis staat met stip op 1.

TO kijk of er schimmelplekken op je kozijnen, achter de gordijnen, onder de matrassen te zien zijn.Kijk eens of je de luchtvochtigheid kan meten en reinig de ventilatieroosters.
quote:sabbaticalmeds schreef op 26 februari 2016 @ 19:00:

[...]

een dooie muis is geen schimmelachtig luchtje maar een hele heftige stank die je in je hele huis kan ruiken. Ik heb heel wat geroken in mijn leven maar dooie muis staat met stip op 1.

TO kijk of er schimmelplekken op je kozijnen, achter de gordijnen, onder de matrassen te zien zijn.Kijk eens of je de luchtvochtigheid kan meten en reinig de ventilatieroosters.

Hier lag ooit een dooie muis onder de salontafel. En ja, die had ik al eens aan de kant gehad, maar blijkbaar is ie achter de poot gekropen en daar gestorven, en met tafelpoot meegeschoven, dus ik dacht alles nagekeken te hebben, geur bleef hangen. Brrrr. En nee, dat rook je niet door het hele huis, maar echt alleen in de buurt van de tafel.

Vooral het feit dat TO het pas sinds een weekje heeft, is vreemd. En schimmel, bij mijn schoonmoeder komt het water via de buren door de muur (lang verhaal en ik ga er niet over uitweiden verder), maar daar ruik je eigenlijk maar weinig van. Wat jammer is, want de buurman vindt het nergens voor nodig om zijn vochtprobleem aan te pakken, ondanks zijn zwarte muren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 26 februari 2016 @ 19:05:

[...]

Hier lag ooit een dooie muis onder de salontafel. En ja, die had ik al eens aan de kant gehad, maar blijkbaar is ie achter de poot gekropen en daar gestorven, en met tafelpoot meegeschoven, dus ik dacht alles nagekeken te hebben, geur bleef hangen. Brrrr. En nee, dat rook je niet door het hele huis, maar echt alleen in de buurt van de tafel.

Vooral het feit dat TO het pas sinds een weekje heeft, is vreemd. En schimmel, bij mijn schoonmoeder komt het water via de buren door de muur (lang verhaal en ik ga er niet over uitweiden verder), maar daar ruik je eigenlijk maar weinig van. Wat jammer is, want de buurman vindt het nergens voor nodig om zijn vochtprobleem aan te pakken, ondanks zijn zwarte muren.

bah ook zo ongezond.

Ik ruik een dooie muis van verre, TO woon je in het noorden?
quote:sabbaticalmeds schreef op 26 februari 2016 @ 19:06:

[...]

bah ook zo ongezond.

Ik ruik een dooie muis van verre, TO woon je in het noorden?Ben je een lange-afstandsruiker Meds?
quote:cochise schreef op 26 februari 2016 @ 19:24:

[...]

Ben je een lange-afstandsruiker Meds? helaas wel, dat is vaak niet zo prettig kan ik je vertellen.
Ik heb in een vorig huis eens een dode marter gehad en dat stinkt ook enorm, maar dat was ook heel lokaal (het duurde dan ook even voordat we hem gevonden hadden ).

Maar dat rook ook niet schimmelachtig.
Hm, ik twijfel, want ook verkouden. Als ik in het noorden had gewoond, was je van harte welkom geweest om te ruiken, Meds!

Maar vriend ruikt het ook, het is zo'n weeiige lucht, met wat champignon toch echt. Maar goed, ik vind dingen snel naar schimmel ruiken

Ik mik toch langzamerhand ook op een dood dier, vrij lokaal, echt vies, en ik kan geen schimmel vinden, echt nergens. Mijn matras is ook echt niet beschimmeld en ruikt daar ook niet naar. Het lijkt gewoon op 1 plek in de lucht te hangen
vriend onder de vloer sturen.
Nee een wietplantage is een hele zware geur, absoluut geen champignon.

Ik denk dan ook een dood dier of misschien lekkage, dat ruikt gronderig, muffig en aards.
quote:newimprovedkitty schreef op 26 februari 2016 @ 21:31:

vriend onder de vloer sturen.Het is op de tweede verdieping, onder de vloer is hier 'gewoon' de woonkamer
Nu kwam ik boven en was het weg, dacht ik, maar vriend rook het nog dus ws is de verkoudheid nu echt doorgezet.
De meeste bacterien kunnen niet leven zonder vocht. Schimmels ook niet, volgens mij. Ik zou er dus een fohn opzetten en bij/op de plek goed verwarmen ermee. Gewoon voor tien minuten ofzo. Of je zet er een klein straalkacheltje neer. Misschien dat de bacterien, want die maken vaak stank, dan doodgaan.

Wel mysterieus zeg. Ze zeggen ook wel van poltergeists dat ze stank veroorzaken! Dan zou ik voor witte salie gaan.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:lionlily schreef op 26 februari 2016 @ 21:38:

[...]

Het is op de tweede verdieping, onder de vloer is hier 'gewoon' de woonkamer Naast de badkamer? Misschien lekkage achter de tegels en door de muur? Anderhalve meter hoogte, aan de andere kant van waar je doucht?
Heb je de hoofdkussens ook gecheckt?
Je bent verkouden geworden zeg je? En je ruikt het pas sinds een week? Ben je het dan niet gewoon zelf? Een goede verkoudheid/ontsteking/griep kan ook altijd flink stinken.

Of in de categorie baby (ik lees over een co-sleeper):

- een vol borstcompress wat onder je matras gekleefd zit

- idem, maar dan een spuugdoekje

- je baby heeft in een onbewaakt ongenblik op je matras geplast/gespuugd.

Succes, ik weet hoe irritant zo'n stanklucht kan zijn.
Ikzelf: check, vriend gesnuffeld maar ik ben het niet haha!

Zoogcompressen: nope

Kots en pies: niets te vinden

Badkamer ligt aan de andere kant van het huis...

Hoofdkussen: ruikt niet vies, hoewel die best weer eens gewassen mogen worden, gaat op de to do lijst.

Poltergeist: ik hoop het niet!
Haha, het leek me ook al sterk hoor dat je het zelf was, maar soms helpt het om 'out of the box' te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven