Vakantie met kind

27-02-2016 10:42 21 berichten
Ik weet dat hier meerdere topics over zijn maar die zijn al wat verouderd.

Wij zoeken een vakantie! Wij willen deze week al boeken maar we hebben eigenlijk geen idee waar we rekening mee moeten houden nu er ook een kind mee gaat.

Dit zijn onze wensen:

-Eind september

-25+ graden

-Veilig land

-Ongeveer 600/700 euro pp

-Met een kind van 15 maanden

Het liefst vliegen, en niet all inclusive. Wij houden van luieren aan het zwembad, maar willen ook graag dagjes erop uit, zover dat mogelijk is met kind. En waar moeten wij nog op letten? Hoe gaat dat met vervoer zonder maxicosi? En hebben jullie verder nog tips?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Zuid Spanje (Andalusië) is dan vaak nog mooi, vliegen op Malaga of Sevilla, huurauto met kinderzitje regelen en wat Airbnb's. Mooie steden voor een dagje erop uit en mooie stranden, bijvoorbeeld rondom Tarifa.
Griekse eilanden, Spaanse eilanden.
Canarische eilanden.

Zuid Spanje.
Griekse eilanden.
Life is short. Eat dessert first.
Maxicosi's kun je huren of lenen. Een inklapbare buggy of draagzak is daarnaast handig. Wij backpackten al eens met kind door Griekenland (athene, eilanden en daarna paar dagen sightseeing met huurauto), deden een rondreisje zuid-italie en een wandelvakantie in oostenrijk. Als je een betaalbare vlucht en huurauto regelt moet dat best lukken.
Een buggy meenemen (die ook plat genoeg kan om ook in te slapen) is denk ik de enige vereiste.

Wij vlogen meerdere malen om vijf uur 's ochtends. D.w.z. om twee uur 's nachts op en weg. Tegen de tijd dat we vlogen sliepen beide kinderen de hele vlucht.

Mallorca en Menorca is lang genoeg vliegen met kleine kinderen en volgt ook nog een transfer.
quote:Bluegreen schreef op 27 februari 2016 @ 11:25:

Een buggy meenemen (die ook plat genoeg kan om ook in te slapen) is denk ik de enige vereiste.

Wij vlogen meerdere malen om vijf uur 's ochtends. D.w.z. om twee uur 's nachts op en weg. Tegen de tijd dat we vlogen sliepen beide kinderen de hele vlucht.

Mallorca en Menorca is lang genoeg vliegen met kleine kinderen en volgt ook nog een transfer.

Hoezo is mallorca en menorca lang genoeg vliegen met kleine kinderen? Er is nog veel meer dan dat...

To, hoelang wil je max vliegen?

Als je niet te ver wil, is Portugal een goede optie denk ik. De Balearen zou ik niet aandurven wegens te "koud" eind september.

De Canarische eilanden wel. Prima weer eind september.

Caribisch gebied zit in het orkaanseizoen volgens mij, maar bijvoorbeeld curacao heeft daar geen last van. Kan wel wat warmer zijn door weinig wind. Maar goed, denk niet dat je dat gaat redden van 600/700 pp.
Oh en tips...

- Inklapbare buggy mee inderdaad, die volledig plat kan.

- Uv zwempakje, veeeel makkelijker dan elke keer helemaal insmeren. Tuurlijk gezichtje, handjes en voetjes niet vergeten wel regelmatig in te smeren.

- Wij nemen nooit een autostoel mee, ook mc niet. Auto huren met stoeltje er bij os veel makkelijker
Malta!
Madeira, Malta zag ik al voorbij komen, Corsica maar dat is nogal rotsachtig dus goed kijken waar je het best terecht kunt met een buggy, Kanaaleilanden, Sicilië, Sardinië.
verba volant, scripta manent.
Tvp wat betreft de bestemmingen. Alleen wij willen half juni en dochter is dan 20 maanden. Toen ze 6 maanden was al een weekje gran canaria gedaan. Dat ging toen prima. Inklapbare buggy inderdaad en voor de eerste paar dagen eten en luiers mee. En hoge facror zonnebrand en zonnehoedje. Rest kun je ter plaatse wel kopen.

Met 6 maanden was ideaal, ze sliep gewoon de hele vlucht. Maar ze loopt al sinds ze 11 maanden is en sindsdien is stil zitten niet echt meer een optie. Hopelijk gaat dat over een aantal maanden weer wat beter...
Ik zou ook voor Curacao gaan, check hiervoor http://miradorapartments.com, prachtig eiland. Zwembad erbij en n auto om stranden te bezoeken.
Ik hoor goede verhalen over Griekenland in september. De eilandjes schijnen fantastisch te zijn en dan niet zo druk, wel lekker weer. Vliegreis is niet zo lang.

Mijn tip: je kind laten slapen in een deryan tentje op de kamer. Als er geen babybedje is.
Je kunt overal heen in Zuid-Europa. Prima weer in september. Met een dreumes lijkt me een appartement of huisje het prettigst. Huurauto met stoeltje huren, of gewoon je eigen autostoel mee (kan prima als je de auto op de luchthaven ophaalt).
Mja wij gaan naar Portugal met de kinderen.
Maakt niet uit hoelang vliegen, met ons budget zullen we toch binnen europa blijven. Is Kos nog warm genoeg eind september? En hoe gaan de middagslaapjes? Is dan een babyfoon veilig genoeg of dan toch beter kiezen voor een huisje/appartement? En als de transfer van vliegveld naar hotel met een bus is, kan kind dan gewoon op schoot?

Balearen vallen dus af. Turkije willen wij niet trouwens.
Mbt huisje/appartement is 15 maanden net een beetje de vraag of je kind dan nog makkelijk mee uit eten gaat. Onze zoon was er toen niet meer zo van, of in ieder geval niet elke avond. Ook rekening houden met de lokale eettijden. Als die vrij laat zijn is dat wellicht ook onhandig als je kind dan omvalt van de slaap.
In Spanje en op de Canarische eilanden kan je de hele dag door eten als je een beetje toeristisch zit en je zou ook s'middags wat uitgebreider kunnen eten en dan sávonds in je appartement iets simpels maken of gaan halen dan kan kind op tijd naar bed.

Zuid Spanje hebben wij half/eind september/begin oktober altijd prima ,erg warm, weer gehad. Op Ibiza was het wat frisser en meer regen.

Malaga is maar ongeveer 2 uur vliegen en genoeg te doen in de omgeving.

Canarische eilanden zijn het dubbele qua vliegtijd en vaak ook een tussenstop als je vanaf een regionaal vliegveld vliegt(of heen of terug)

Met middagslaapjes zou je kunnen kijken naar accommodaties die hun appartementen rondom het zwembad hebben, ik heb geen kinderen maar ik zou niet aan het zwembad gaan zitten en kind boven ergens alleen in appartement laten met babyfoon.
Toen dochter 1 was zijn we maar se Canarische eilanden geweest. Vliegen was Ok, nadeel is dat altijd van die onmogelijke tijden hebt. Maar het ging niet zo slecht want een paar maanden ster zijn we met haar naar Australië geweest

We hadden een appartement op de begane grond, bijna naast jet zwembad. Daardoor konden wij in haar slaapje op de beurt ook even lekker zwemmen. Haar hele ritme op vakantie was anders, ze bleef in de middag wat langer wakker en sliep dan meestal van 17 tot 19 uur. Dan gingen we een hapje eten aan de boulevard en rond 21/22 uur waren we weer terug en ging ze naar bed. Ging perfect zo!

Als aanrader op gran canaria: Puerto mogan. Niet de vreselijke Engelse drukte van de andere delen van het eiland, maar wel een boulevard met leuke restaurantjes. Een dorpje waar overdag veel toeristen komen met dagtrips, maar s avonds lekker rustig. Wel een auto nodig als je iets can het eiland wil zien.
quote:missesjn schreef op 27 februari 2016 @ 11:35:

[...]

Hoezo is mallorca en menorca lang genoeg vliegen met kleine kinderen? Er is nog veel meer dan dat...

To, hoelang wil je max vliegen?

Als je niet te ver wil, is Portugal een goede optie denk ik. De Balearen zou ik niet aandurven wegens te "koud" eind september.

De Canarische eilanden wel. Prima weer eind september.

Caribisch gebied zit in het orkaanseizoen volgens mij, maar bijvoorbeeld curacao heeft daar geen last van. Kan wel wat warmer zijn door weinig wind. Maar goed, denk niet dat je dat gaat redden van 600/700 pp.Klopt, ik bedoelde eigenlijk dat die afstand in combi met onze vertrektijd erg handig bleek. Bij onze toen kleine kinderen dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven