Vreemde stank

26-02-2016 16:51 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar is weer zo'n mysterieus topic over onverklaarbare stank in huis. Wie o wie heeft de gouden tip want ik word er gek van ondertussen.

Sinds een week hangt er een luchtje in de slaapkamer. Heel specifiek, een soort schimmel/rottingslucht. In de hoek waar ik en mijn dochter, in de co-sleeper, slapen. En ik kan de oorsprong niet vinden!!!

Wat heb ik uitgezocht, geprobeerd en bedacht:

- bed van de plek, ligt niets onder

- co-sleeper van de plek, ligt niets onder

- de hele matras besnuffeld van zowel mij als dochter, ik ruik de geur maar de matras lijkt onaangedaan

- de ramen opengezet om goed te luchten, doe ik dagelijks al maar nu de hele bovenverdieping, alle ramen tegelijkertijd

- achter de verwarming gekeken en geroken, niets

- de uitgang van de buizen bekeken en beroken, niets

- bedden verschoond, elke dag, drie dagen op rij, het wordt niet minder

- de bedden uitgeklopt, komt geen heftiger geur vrij dan

- het ventilatierooster tegen het plafond besnuffeld maar dat is het ook niet

- ik heb geen etenswaar, planten, dieren of anderszins op de kamer

- geef borstvoeding maar het is ook geen zure melk in het bed...

Het hangt op een specifieke plek, een anderhalve meter boven de grond, met een oppervlakte van een vierkante meter. Je ruikt het als je de slaapkamer binnenkomt, maar het is ook snel weer weg, behalve op die specifieke plek.

Help
..
Bedwantsen? Die hebben een specifieke geur. Zie je kleine zwartachtige plekjes rond kieren van bed, matras, hoofdboard?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 27 februari 2016 @ 14:56:

Bedwantsen? Die hebben een specifieke geur. Zie je kleine zwartachtige plekjes rond kieren van bed, matras, hoofdboard?Brrr, dan moet één van jullie ook jeukende pukkels hebben.
verba volant, scripta manent.
Heel oud behang wil ook nogal eens meuren. In dat geval lostrekken en vervangen. En haal de plint eens los, soppen, goed laten drogen.
quote:retrostar schreef op 27 februari 2016 @ 14:56:

Bedwantsen? Die hebben een specifieke geur. Zie je kleine zwartachtige plekjes rond kieren van bed, matras, hoofdboard?Als je die hebt merk je het wel.
quote:MarianneDavids schreef op 27 februari 2016 @ 15:05:

[...]

Brrr, dan moet één van jullie ook jeukende pukkels hebben.Nou, dat hoeft niet; iets meer dan de helft zal geen overgevoelige reactie krijgen. Dan zie je alleen iets wat op een wondje van een injectienaald lijkt.
In het beginstadium hoeft dat niet hoor Koko. Sommige mensen hebben zwarte plekken onder het label van hun matras en vermoeden absoluut niets.
Klinkt als een dooie muis. Die zitten bij mij vaak onder de vloer, tussen de muren of achter de plint van de keukenkastjes. Precies waar ik niet bij kan. Het goede nieuws is dat die geur vaak na een week van de ene op de andere dag is verdwenen.
Ieuw, gecheckt op bedwants maar niets gevonden, gelukkig! Alle kiertjes bekeken maar niets, pfioe!

Ik denk ook steeds meer aan een dode muis eigenlijk.

De plint is verlijmd en dat zou een kleine verbouwing zijn dus daar wacht ik voor nu nog even mee. Maar als het blijft duren, gaat ie er wel af!
Hier heb ik dat bij vocht ook. Soms kruipt ongedierte in de spouwmuren. We hebben ook plafondplaten en daarboven is ook wel eens een muis te horen. Van alles geprobeerd, maar liever dat ze leven, dan dat ze liggen te rotten daarboven. Nu is de woning opnieuw geisoleerd, dus hoop dat ze weg blijven. Kan een raar luchtje zijn inderdaad. Misschien ruik je geen dode muis, maar juist de muizen zelf?
Muis kan ook IN de matras gekropen zijn he...
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 27 februari 2016 @ 16:12:

Muis kan ook IN de matras gekropen zijn he...

Yakkie waar is de kostsmiley heen als die eens echt gepast is.

TO, ben erg benieuwd wat het is, hou ons vooral op de hoogte niets is erger dan mysterie topics die geen updates krijgen
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Haha, ik houd jullie zeker op de hoogte! Maar nog niets gevonden (gelukkig en helaas).
Even een update: de geur is verdwenen en ik heb niet meer kunnen vinden wat het was... Ik vermoed dus toch een muis in de muur...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven