Werk & Studie alle pijlers

Studie management?

28-02-2016 23:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag richting Fashion Management na mijn mbo opleiding. Helaas zal ik wel 25 jaar zijn als ik klaar ben en eerlijk gezegd heb ik geen zin om verder te studeren, maar met mbo kom je niet ver en blijft het een ''functie'' van ondersteunende werkzaamheden. Nu is mijn vraag aan jullie > met de opleiding Fashion Management kan je productmanager worden, salesmanager, inkoper, marketing manager etc. De opleiding duurt 3,5 jaar (korter dan een normale HBO). Er is ook een mogelijkheid om deeltijd te studeren richting marketing/management (duurt 2 jaar) en je kan ook richting marketing, sales, inkoper etc. Wat is het verschil tussen ''fashion management'' en gewoon een reguliere ''management'' bussines administration?
Een 'product manager' 'managed over het algemeen geen mensen', in geen enkele branch.
quote:Lavia09 schreef op 29 februari 2016 @ 19:27:

[...]

Nee.. maar ik wil wel iets creatiefs met management combineren.Dat klinkt nogal vaag.. vind je zelf ook niet?
Productmanager is iemand die een product in de markt zet. Dan wordt er ook veel van je gevraagd. Het is een commerciële functie en het product moet verkopen. Als design je passie is zou ik iets als Industrieel Productontwerp (IPO) gaan doen. Hoe is je wis- en natuurkunde?
ik ben niet van de wiskunde, helaas....
quote:Lavia09 schreef op 29 februari 2016 @ 19:32:

Design is mijn passie, altijd al geweest. Ik teken superveel, ik ontwerp mijn eigen sieraden etc. maar daar kan ik geen baan mee vinden.Voor jezelf beginnen? Als je goed genoeg bent lukt dat best. Maar zoals met alles: 5% inspiratie en 95% transpiratie. Oftewel: verwacht niet dat je als professioneel ontwerper lekker de hele dag kan tekenen en ontwerpjes maken. Het grootste deel van de tijd is het vooral hard werken om een creatief idee om te zetten in iets wat te verkopen is.
En waarschijnlijk veel deadlines (en dus stress)......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Lavia09 schreef op 29 februari 2016 @ 19:27:

[...]

Nee.. maar ik wil wel iets creatiefs met management combineren.

Maar je wilt geen stress, terwijl er al verschillende keren is aangegeven dat je dat wél gaat krijgen in een managementsfunctie.

Bovendien zul je zonder (relevante) werkervaring onderaan moeten beginnen en moet je je extra inzetten om door te groeien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat denk jij dat management eigenlijk is?
quote:hejda schreef op 01 maart 2016 @ 04:50:

Wat denk jij dat management eigenlijk is?Waarschijnlijk wat veel mensen denken dat het is: een beetje op je luie reet mensen zitten vertellen dat ze hard moeten werken.......
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven