's Hertogenbosch

02-03-2016 22:03 20 berichten
Manlief wil binnenkort absoluut een kunsttentoonstelling doen in 's Hertogenbosch.

Aangezien we helemaal vanuit België komen en 120 km enkel moeten rijden, wil ik er dan wel een hele dag van maken.

Iemand dus ideeën wat er nog in de stad te zien is?

Of waar de winkelstraten zitten (als die er zijn)?

Het ideale - betaalbare - Italiaans restaurantje voor 's avonds? (Mag ook Grieks, Chinees, ... zijn)

En hoe "hopeloos" is parkeren?

(We starten waarschijnlijk aan het Noord-Brabants Museum. Wat mij op kaart midden in de stad lijkt.)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet alleen dat het een hele fijne stad is vlakbij het station. Dus zou zeker gaan shoppen
De Jeroen Bosch-tentoonstelling wordt druk bezocht, dus met parkeren moet je net geluk hebben. Bij het JBZ (Jeroen Bosch Ziekenhuis) is een transferium waar je kunt parkeren en daar kun je een kaartje voor de bus kopen. Binnen 5 a 10 minuten zit je in het centrum.

Winkels zijn geconcentreerd rondom de Markt. Bijna alle zijstraten daarvan zijn winkelstraten, de rest is gevuld met horeca. Restaurantjes genoeg daar.
En je kaarten voor de tentoonstelling reserveren!!
Parkeren in het centrum is het eenvoudigst in Parkeergarage Arena. Dan zit je meteen in het centrum van de stad, op loopafstand van het museum (ca. 8 minuten). Het winkelgebied zit ongeveer tussen die parkeergarage en het museum.
Onder het CS kun je ook parkeren, of het transferium bij het Sportiom. Langs het spoor is ook een Q-park te vinden. Korte Putstraat zit vol met cafe's en restaurants. Uilenburg is ook leuk.
Krijg motto niet verwijderd :-)
De winkels zijn heel dicht bij het station. Je loopt het station uit en gaat daar rechtdoor tot je niet meer kan en dan ben je er!

Vind zelf Den Bosch de leukste stad in Noord-Brabant om te winkelen. Ook zijn daar een hele hoop leuke terrasjes tussen de winkels in.
Ik wilde je net tippen over restaurant Bruschetta, maar ik zie dat deze sinds december gesloten is. Jammer.
Als je nog geen kaarten voor de tentoonstelling hebt: snel zijn met reserveren, veel kaarten zijn al uitverkocht, zeker in de weekenden.

Geen tips over parkeren (ik kom altijd met de trein).

Wat ik wel heel leuk vond om te doen (jaaaaren geleden alweer) was een rondvaart over de Binnendieze. Volgens mij is dat niet in de wintermaanden, vanaf 1 april weer ongeveer.
quote:swaentje71 schreef op 02 maart 2016 @ 22:10:

En je kaarten voor de tentoonstelling reserveren!!

Dat las ik inderdaad ook op de website .

We gaan overigens sowieso op een weekdag.

Binnenkort allebei een week verlof.
Bossche bol eten hoort er ook bij natuurlijk!

Parkeren kan ook in de nieuwe St. Jan parkeergarage, sta je in 5 minuten op de Parade en vlakbij het museum. Overigens zit er ook een transferium (park & travel, met de bus word je midden in de stad afgezet) bij Stadion de Vliert of bij het Provinciehuis. Kost je 4,- voor een hele dag.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 02 maart 2016 @ 22:22:

[afbeelding]Bossche Kus is ook érg lekker
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik parkeer meestal in de arena, tolbrug ( vlakbij arena, dus als deze vol zit, paar 100 meter doorrijden ) of wolvenhoek.

Transferium is ook prima geregeld, bij het Jb ziekenhuis.

Winkelen in den Bosch is leuk.Ga naast de hoofdstraten vooral ook de zijstraatjes in, daar zitten leuke knusse winkeltjes.

Snelle straat bv, daar zit ook cafe Dit. Leuke ongedwongen eetgelegeheid ( wel vaak druk )

Korte put straat is erg gezellig, straatje vol met restaurantjes, heel sfeervol.

Om de hoek van die straat zit Picasso, restaurant waar je prima kan eten. Ga je in ieder geval niet met honger de deur uit, ik vind hun buitenterras daar erg gezellig met bankjes, terrasverwarmers en kleedjes.

En uiteraard de befaamde bosche bol eten bij de Groot ( zit in de straat naar het station toe )

parkeren in den bosch
tips den bosch

nog meer tips
Betaalbare, leuke pizzeria: http://www.stefano-s.nl. Minstens net zo leuk is Eetbar Dit, bij Stefano's om de hoek in de Snellestraat.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Verkade fabriek

Voltaire

Sint Jan

Jan de Groot

Lush
quote:Mietrot schreef op 02 maart 2016 @ 22:19:

[...]

Dat las ik inderdaad ook op de website .

We gaan overigens sowieso op een weekdag.

Binnenkort allebei een week verlof.

Ik heb net even zitten kijken: voor deze maand zijn er alleen nog tickets voor maandag t/m donderdag op hele vroege of hele late tijden. In april is er nog iets meer keus, maar ook dat is beperkt. Ik zou echt zo snel mogelijk iets boeken.

Is iemand van jullie eigenlijk al geweest? Ik heb al tickets, maar ik vraag me af hoe druk het gaat zijn, ondanks dat ze de toestroom reguleren door alleen tickets voor tijdvakken af te geven. Kun je een beetje fatsoenlijk op de schilderijen kijken of is het dringen om een glimp van de gedetailleerde schilderijen?
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 02 maart 2016 @ 22:22:

[afbeelding]En dat natuurlijk wel bij Jan de Groot!
quote:myque schreef op 02 maart 2016 @ 22:24:

Parkeren kan ook in de nieuwe St. Jan parkeergarage, sta je in 5 minuten op de Parade en vlakbij het museum. Overigens zit er ook een transferium (park & travel, met de bus word je midden in de stad afgezet) bij Stadion de Vliert of bij het Provinciehuis. Kost je 4,- voor een hele dag.

Ja daar hebben wij pas geparkeerd, we waren bang voor gigantische drukte en geen parkeerplek omdat we pas om 14:00 naar de stad gingen, maar in deze garage was plek zat en idd zo in het centrum.

Was toen de eerste keer maar vond het een heerlijke stad en ga er absoluut vaker heen. Zo veel gezelliger en vriendelijker dan de andere grote steden Den Haag, Rotterdam en Antwerpen waar ik normaal heen ging.

Edit: wij hebben bij een Griek gegeten vlakbij de St. Jan kerk, klein maar wel grappig tentje, zaten op de vliering met uitzicht over de begane grond van het restaurant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven