speeltoestel

03-03-2016 17:07 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik zou graag een speeltoestel aankopen voor de tuin voor mijn driejarige dochter.

Glijbaan en schommel in een. Ik heb al eens gekeken bij wickey en jungle gym. Ik twijfel echter over de hoogte van de speeltoren, een platform van 1m20 of toch 1m50? Heeft iemand ervaring hiermee, kunnen ze lang spelen op 1m20? Zijn er nog andere aanbieders van speeltorens of heeft iemand nog andere tips?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Heb je hier al 's naar gekeken? Kun je het speeltoestel laten meegroeien met je kinderen.

http://www.bhs-speeltuigen.be/nl/quadro.php
Bij Wickey kan je ook losse onderdelen kopen om uit te breiden, daardoor blijft het leuk. Wij hebben een schommel van ze. Met een gewone en een nestschommel. Als we zouden willen kan er nog van alles aan.

Hij staat nu zes jaar in de tuin en is nog steeds mooi stevig. De kwaliteit is heel goed in ieder geval.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Is 1.20 de hoogte van de glijbaan? Dat lijkt me leuk tot en jaar of 3. 1.50 meer voor kleuters van 4 of 5. Ligt er ook aan of jouw kind een ondernemende waaghals is, of juist een rustig en voorzichtig kind is. Maar als je dochter nu al drie is, zou ik geen peuter glijbaantje meer kopen.

Hoe gedraagt ze zich ik gewone speeltuinen? Durft ze daar al van de glijbaan? Die zijn denk ik ongeveer 1.50 hoog.

Hoe lang wil je dat ze er plezier van heeft? (Ligt ook aan de prijs). Ik kocht een grote schommel/ glijbaan (ruim 2 meter hoog) van hout toen de kinderen kleuters waren voor 100,- op marktplaats. Verkocht hem 2 jaar later voor 80,- omdat we gingen verhuizen en naast een speeltuin gingen wonen. Hebben ze voor 20,- + ophaal kosten toch twee zomers veel plezier van gehad.
1m20 is de hoogte van het platform. De lengte van de glijbaan is dan meestal 2m40.

Bij een platform van 1m50 is de lengte meestal 3m.

We hebben wel een ruime tuin, maar we zitten wel aangebouwd. Ik heb wat schrik dat het ineens zo groot gaat zijn qua zicht
Alleen de schommel is al aan de maat. Meet het even uit in de tuin, dan weet je ongeveer wat je kan verwachten.
Hoe groot is je tuin?
1.20 is maar laag hoor, daar kan de gemiddelde vijfjarige overheen kijken.

Wij hadden een klimrek-tweeschommels-ringen-turnstok. Er is maar zelden op geschommel. Apenkooien daarentegen heeft die schommels en touwen compleet versleten. De buren hebben het rek nu, maar ze hebben wel nieuwe schommels moeten aanschaffen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Bij ons wordt er wel veel op geschommeld.

... Door de hele buurt. Leuk hoor, zo'n speeltoestel in de tuin! Heb je echt veel privacy in je tuin.
Wil je nog iets onder het platform maken, een zandbak of een zitje? Dan moet je er rekening mee houden dat 1m 20 daar niet veel ruimte voor biedt zodra ze wat groter is.
Niet zo'n lage iig. Wordt snel kinderachtig gevonden.

Wij hebben een huisje op palen (er hoort een zandbak onder, wij hebben het aan een kant dichtgemaakt en luikjes in de wand haaks daarop als 'winkeltje'). Aan weerszijden steekt de dakbalk een meter door, daar hangt dan een schommel aan. Of ringen of wat maar leuk is.

Compact speeltoestel en toch veel mogelijkheden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven