Stel jezelf eens anders voor

03-03-2016 19:26 150 berichten
Gisteravond zat ik met een lieftallige dame te eten en door ons gesprek kwam ik op een idee voor een "ander" voorsteltopic. Geen idee of het leuk wordt, we zien wel. Het idee is als volgt: stel jezelf voor via de volgende vijf begrippen, uitleg is niet direct nodig:

- Titel van een boek

- Titel van een liedje

- Titel van een schilderij/beeld

- Een sport

- Een kleur
Alle reacties Link kopieren
Boek: Shopaholic / It

Liedje: Mutter Rammstein

Schilderij: Man met hond van Herman Brood

Sport: Gymnastiek

Kleur: Oker
Ik heb het opgevat als een boek waarvan de 'moraal' bij mij past, een liedje waarvan de songtekst over mij zou kunnen gaan, enz.

Ik vind geel bijvoorbeeld een stomme kleur maar hij past wel bij mijn persoonlijkkheid.
Titel boek : American Psycho

Titel liedje: Somewhere down the crazy river

Titel beeld: For the love of God

Sport : Running

Kleur : Groen
Come fly with me on a jetplane
Voyage au bout de la nuit

Hör Ich das Liedchen klingen (Schumann)

Judith onthoofdt Holofernes (Caravaggio)

Paardrijden

Purper
3 x Daags 1 Mop van Max Tailleur

Du

panorama medsdag

BB

blauw
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 maart 2016 @ 20:12:

panorama medsdag
-Disgrace

-You got the love

-stilleven met bloemen (Rachel Ruysch)

-zwemmen

-blauw
quote:strikjemetstippels schreef op 03 maart 2016 @ 20:12:

Voyage au bout de la nuit

Hör Ich das Liedchen klingen (Schumann)

Judith onthoofdt Holofernes (Caravaggio)

Paardrijden

PurperEen liefhebber van Caravaggio, wat leuk!
Boek; wir kinder von bahnhof Zoo

Lied; Sugar, Tori Amos

kunst(enaar) Johan Thorn Prikker

Sport; denksport

Kleur; lila/paars en zwart
Scherven brengen geluk
Is het topic wat je ervan had verwacht?

ik zie trouwens referenties voorbij komen van boeken of liedjes die ik zelf ook heel leuk vindt! maar de rest is dan weer niet echt mijn smaak.

American psycho was mijn 'lievelingsboek' op de middelbareschool. Daar kon ik een beetje mee shockeren bij engels.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 03 maart 2016 @ 20:16:

[...]

Een liefhebber van Caravaggio, wat leuk!

Oooohja, echt fantastisch mooi, ontroerend zelfs, baan brekend in die tijd ook, gedurfd. Zo levendig dat de tijd om je heen stopt en je idee hebt dat je getuige bent van iets dat nu gebeurt.

Ik vind het gewoon heel mooi Van Gogh trouwens ook...van alle kunstenaars heb ik het idee dat je bij hem rechtstreeks zijn ziel in kijkt als je zijn werken ziet.
Ben wel benieuwd Jolly, hoe jouw tafeldame zich dan heeft voorgesteld.
quote:strikjemetstippels schreef op 03 maart 2016 @ 20:19:

[...]

Oooohja, echt fantastisch mooi, ontroerend zelfs, baan brekend in die tijd ook, gedurfd. Zo levendig dat de tijd om je heen stopt en je idee hebt dat je getuige bent van iets dat nu gebeurt.

Ik vind het gewoon heel mooi Van Gogh trouwens ook...van alle kunstenaars heb ik het idee dat je bij hem rechtstreeks zijn ziel in kijkt als je zijn werken ziet.

Dat vind ik bijzonder, dat je hem ontroerend vindt. Want dat heb ik zelf ook, in zijn werk zie ik veel waarheid en dat ontroert me. Maar veel mensen zien alleen het duistere. Voor mijn verjaardag heb ik een Taschen uitgave van zijn werk gehad, zo mooi.

Ben je wel eens in Rome bij Galleria Borghese geweest? Daar hangen veel werken van hem. In Rome bij Palazzo Barberini hangt die Judith die Holofernes onthoofdt.
Haha, American Psycho heb ik ook gelezen voor mijn lijst. Ik heb dat stuk met de prostituees en de kleerhanger wel overgeslagen. Toch is het, ook bij herlezing, een tamelijk goed beeld van de leegte van een bestaan dat enkel gericht is op bezit. En het was soms ook erg grappig. De film was echt een teleurstelling.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 03 maart 2016 @ 20:23:

[...]

Dat vind ik bijzonder, dat je hem ontroerend vindt. Want dat heb ik zelf ook, in zijn werk zie ik veel waarheid en dat ontroert me. Maar veel mensen zien alleen het duistere. Voor mijn verjaardag heb ik een Taschen uitgave van zijn werk gehad, zo mooi.

Ben je wel eens in Rome bij Galleria Borghese geweest? Daar hangen veel werken van hem. In Rome bij Palazzo Barberini hangt die Judith die Holofernes onthoofdt.

Nee helaas, moet ik zeker nog eens doen!

Ik heb altijd het idee gehad dat de clip van Losing my religion van REM op zijn schilderij de ongelovige Thomas was gebaseerd. Heb het nooit na gekeken eigenlijk. Gekeken, en dat is dus echt zo Gemaakt door Tarsem Singh, en die heeft een prachtige film gemaakt, The Fall. Als je fan bent van mooie landschappen en een enorme fantasie met triest verhaal er achter, zeker kijken! Heel indrukwekkend..
- Titel van een boek

Prive: "The Hollywood Connection"; en Professioneel: "The Art of Being Brilliant"

- Titel van een liedje

Beautiful

Sometimes it snows in April

- Titel van een schilderij/beeld

Morning Sun

- Een sport

Paardrijden

- Een kleur

Roze
Oh, ik ga die clip zo opzoeken op youtube, nog even met dat schilderij ernaast.

Rome is echt een aanrader, een groot museum, met de mooiste kunst. Als je ooit de kans heb, zeker gaan, het is zo gaaf.
boek: De reiziger serie (Diana Gabaldon)

liedje: Unchained melody (righteous brothers)

schilderij/beeld: Vrouw met de waterkan (vermeer)

sport: Dressuur

kleur: Donker blauw
Boek: Zorro

Liedje: Fields of gold

Schilderij/beeld: de denker

Sport: Tennis

Kleur: Donkerblauw

Edit: eigenlijk moet liedje November Rain zijn... super moeilijk dit!
- Het Reservaat (Ward Ruyslinck)

- Runnin' (The Pharcyde)

- De Sterrennacht (van Gogh)

- Fietsen

- Groen
quote:barbaracartland schreef op 03 maart 2016 @ 20:23:

Haha, American Psycho heb ik ook gelezen voor mijn lijst. Ik heb dat stuk met de prostituees en de kleerhanger wel overgeslagen. Toch is het, ook bij herlezing, een tamelijk goed beeld van de leegte van een bestaan dat enkel gericht is op bezit. En het was soms ook erg grappig. De film was echt een teleurstelling.

die film was idd een teleurstelling! zonde. Met christian bale nog wel.

Ik weet nog dat hij 8 hele pagina's besteedde aan het beschrijven van hoe hij zn ontbijt klaarmaakte; luisterde nogal nauw. De prostituees nam ik een beetje 'voorlief' en heb ik diagonaal doorgelezen. Al is het ook voor het eerst geweest dat ik van een boek een beetje opgewonden raakte
- Titel van een boek ==> The Golfinch

- Titel van een liedje ==> Unputdownable

- Titel van een schilderij/beeld ==> Who's afraid of red, yellow and blue.

- Een sport ==> Curling

- Een kleur ==> Zwart
The bone people van Keri Hulme

Skin van Beth Hart

De vrouw van de kunstenaar van Egon Schiele

Aikido

Turqoise
boek: Rode Sneeuw in December

liedje: Ode to my Family

schil:derij/beeld: Sun Set Sail (Robert Gonsalves)

sport: Volleybal

kleur: groen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
ik zou zelf trouwens naar favoriete film hebben gevraagd (ipv kleur bijvoorbeeld).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven