Stel jezelf eens anders voor

03-03-2016 19:26 150 berichten
Gisteravond zat ik met een lieftallige dame te eten en door ons gesprek kwam ik op een idee voor een "ander" voorsteltopic. Geen idee of het leuk wordt, we zien wel. Het idee is als volgt: stel jezelf voor via de volgende vijf begrippen, uitleg is niet direct nodig:

- Titel van een boek

- Titel van een liedje

- Titel van een schilderij/beeld

- Een sport

- Een kleur
-boek

Het midden van de wereld, van Andreas Steinhöfel of Ali & Nino van Kurban Saïd of Het leven van Pi van Yann Martel (kan niet kiezen, sorry). En daarna Harry Potter

-liedje

Defying Gravity van de musical Wicked

-beeld

De Apollo & Daphne van Bernini

-sport

Skiën en paardrijden (kan weer niet kiezen)

-kleur

Turquoise

Ik wilde twee lijstjes maken: een van mijn favo dingen en een van de dingen die iets over me zeiden toen ik me realiseerde dat mijn favo dingen eigenlijk heel veel over mij zeggen

Ik ben gek op verhalen en hoe sprookjesachtiger hoe beter, ik hou van thema's rondom seksualiteit en interculturaliteit (de boeken) en ik hou van vrijheid en snelheid (vandaar de voorkeur voor een liedje over het defyen van gravity, skiën en paardrijden) en ik ben vrolijk (ik vind turquoise een vrolijke kleur).

Verder hou ik ontzettend van schoonheid, dat komt in allen terug (verhalen waanzinnig mooi geschreven, uitzicht bij skiën/buiten rijden (need I say more?), liedje zit fantastisch in elkaar en turquoise is gewoon de mooiste kleur ter wereld ).
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 03 maart 2016 @ 20:47:

Geen schilderij maar een beeld: de Apollo & Daphne van Bernini

.

Ohh das ook mijn favoriete beeld.

Zo indrukwekkend!
Suggesties voor andere leuke vragen:

- film

About Time, People Places Things

- theesoort

Verse muntthee met honing

- ijssmaak

Chocolade sorbetijs en groene theeijs

- bloem

Zonnebloem

- serie

Fringe, Game of Thrones
quote:AnAppleADay schreef op 03 maart 2016 @ 20:51:

[...]

Ohh das ook mijn favoriete beeld.

Zo indrukwekkend!

Prachtig hè eerste waar ik naartoe ren in de Borghese

Boek: Starcrossed

Liedje: Compass van Lady Antebellum

'So let you heart, sweetheart be your compass when your lost and you should follow it wherever it may go.

When it's all set and done you can walk instead of run'

Schilderij/Beeld: Een beeld van de Godin Artemis

Sport: Dansen

Kleur: Rood.
She needed a hero. So that's what she became.
O wauw. Hier zijn echt veel antwoorden op mogelijk. Voor nu:

Boek: Nick Harkaway - The Gone-Away World

Liedje: TC Matic - Putain putain

Kunst: Mark Wallinger - Hymn

Sport: Klimmen

Kleur: Violet
Ok Lux...de aanvulling

Film : American Beauty ( Damn....dit is moeilijk want vele favorieten....maar bij deze ..wow)

Thee: No way...good old filter koffie DE

IJs : Chocolate Mousse Royal van Baskins & Robbins

Bloem: Ranonkel
Come fly with me on a jetplane
quote:lux. schreef op 03 maart 2016 @ 20:58:

[...]

[afbeelding]Jaaa, 'de roof van Proserpina' vind ik ook prachtig trouwens.
quote:orkenflow schreef op 03 maart 2016 @ 21:04:

Liedje: TC Matic - Putain putain
quote:AnAppleADay schreef op 03 maart 2016 @ 21:06:

[...]

Jaaa, 'de roof van Proserpina' vind ik ook prachtig trouwens.Haha duidelijk een medeBerniniliefhebber gevonden, vind ik ook prachtig! Maar de Apollo en Daphne is mijn allermeest favoriete
quote:pino4 schreef op 03 maart 2016 @ 21:06:

Ok Lux...de aanvulling

Film : American Beauty ( Damn....dit is moeilijk want vele favorieten....maar bij deze ..wow)

Thee: No way...good old filter koffie DE

IJs : Chocolate Mousse Royal van Baskins & Robbins

Bloem: RanonkelAls je dan koffie kiest kies dan tenminste échte koffie
ik begrijp m niet
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:lux. schreef op 03 maart 2016 @ 21:09:

[...]

Haha duidelijk een medeBerniniliefhebber gevonden, vind ik ook prachtig! Maar de Apollo en Daphne is mijn allermeest favoriete Ja ik kan al een uur naar die blaadjes bij de vingers staren. Fijn dat er meer mensen zijn die alleen al voor Bernini elke keer weer naar de Galeria Borghese willen.
- film

La vita è bella

- theesoort

Munt, maar nog liever koffie

- ijs

Pepermunt-chocola en zwarte sesamijs

- bloem/plant

Toscaanse Jasmijn

- serie

Breaking Bad, Suits, Continuum
Titel van een boek- De donkere toren 1/6

- Titel van een liedje - Proud Mary

- Titel van een kunstwerk- Taj Mahal

- Een sport - yoga

- Een kleur - goud
Ja ja Lux...ook een Nespresso Pixie....Maar sochtends moet ik een sloot echte koffie
quote:lux. schreef op 03 maart 2016 @ 20:58:

[...]

[afbeelding]

Ooit had ik ongelooflijke mazzel in Borghese, de deur ging open en ik liep de zaal in. Maar toen gooide de suppoost de deur weer dicht, achter mijn rug. Blijkbaar was die deur niet bedoeld als ingang. Toen stond ik daar in mijn uppie in een van de grotere zalen. De andere bezoekers gingen via een hele andere weg de zalen door. Dus daar heb ik zeker 5 minuten helemaal alleen kunnen zijn en onderstaand beeld ongestoord van alle kanten kunnen bewonderen. Een Bernini natuurlijk! Dat waren de 5 meest magische minuten van mijn leven.

quote:pino4 schreef op 03 maart 2016 @ 21:17:

Ja ja Lux....heb ook een Nespresso Pixie... Nee joh, de lekkerste koffie is die van versgemalen bonen koffiesnobalert
- film

Star Trek allemaal

- theesoort

Rooibos citrus

- ijssmaak

Pistache/Malaga

- bloem

Veldboeket

- serie

The walking dead
Prachtig zeg die Bernini's!
quote:AnAppleADay schreef op 03 maart 2016 @ 21:14:

[...]

Ja ik kan al een uur naar die blaadjes bij de vingers staren. Fijn dat er meer mensen zijn die alleen al voor Bernini elke keer weer naar de Galeria Borghese willen.Haha ik kan Rome niet bezoeken zonder naar de GB te gaan!
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 03 maart 2016 @ 21:17:

[...]

Ooit had ik ongelooflijke mazzel in Borghese, de deur ging open en ik liep de zaal in. Maar toen gooide de suppoost de deur weer dicht, achter mijn rug. Blijkbaar was die deur niet bedoeld als ingang. Toen stond ik daar in mijn uppie in een van de grotere zalen. De andere bezoekers gingen via een hele andere weg de zalen door. Dus daar heb ik zeker 5 minuten helemaal alleen kunnen zijn en onderstaand beeld ongestoord van alle kanten kunnen bewonderen. Een Bernini natuurlijk! Dat waren de 5 meest magische minuten van mijn leven.

[afbeelding]Wow, dat klinkt inderdaad als een magische ervaring.
quote:lux. schreef op 03 maart 2016 @ 21:19:

[...]

Nee joh, de lekkerste koffie is die van versgemalen bonen koffiesnobalert Frappucino caramel van Starbucks!
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 03 maart 2016 @ 21:17:

[...]

[afbeelding]

Jaaa de David, ook prachtig

Wat een mazzel had jij zeg! *jaloers*
Vogelman

Bat out of hell

purple ladies

Hardlopen

Blauw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven