schooltas middelbare school help!

05-03-2016 20:32 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de zoveelste keer is de tas van mijn dochter kapot. En ze doet er echt niet raar mee.

Welke tas is nu echt goed.

Ze wil geen rugzak. Maar ook niet zo'n eastpak schoudertas. Ze heeft een nep cowboybag gehad. Dat was geen succes. De hengsels lubberde helemaal uit. Toen een echte cowboybag. Alles blijft nog helemaal goed alleen die rits blijft op de naad kapot gaan. Dus nu zijn we op zoek naar wat anders maar wat?

Wie heeft een goede tip.
quote:Blandar schreef op 05 maart 2016 @ 21:52:

[...]

Dakine heeft ook mooie en stevige tassen. Het merk is een beetje vergelijkbaar met eastpack. Persoonlijk zou ik voor een rugtas gaan, omdat je met een schoudertas sneller last krijgt van je schouders en scheef gaat lopen bij meer gewicht

Hier ook een Dakine(wel rugtas)

Echt kwalitatief goed en leuke prints.
quote:pamelacourson schreef op 06 maart 2016 @ 08:48:

[...]

Dat vroeg ik me ook al af. Ik heb er zelf een, maar daar past bij lange na niet in wat ik vroeger mee naar school moest nemen. Daar zou ik er 3 voor nodig hebben. Mijn dochter moet volgend jaar trouwens ook elke dag een laptop meenemen, die moet ook nog bescherming krijgen. Aan de andere kant, maar dat weet ik nog niet, zou het kunnen dat ze dan minder boeken heeft omdat veel digitaal gaat. We zullen zien.

Ik heb deze van Case Logic, zit een laptopvak in en nog meer dan genoeg ruimte voor evt. boeken/ andere spullen.

Bedankt voor de vele reacties. We gaan hem nog een keer laten repareren.
Hier tot volle tevredenheid een Eastpak. Dochter moet zo'n 7km naar school fietsen (enkele reis) en heeft zo'n krat voorop haar fiets, daar gaat de volle tas in. Op school een kluisje zodat ze niet de hele dag het volle gewicht hoeft te dragen.
quote:Isa_Bela schreef op 06 maart 2016 @ 10:15:

[...]

Kipling? Dat was social suïcide op de scholen van mijn kinderen.

Populariteit van Kipling snap ik ook niet, vind dat nou bij uitstek een tas/rugzak waar een oma van 60+ voor kiest bij het maken van een jaarlijks treinuitstapje met een kruidvatkaartje.

Ook rugzakken/Eastpack etc begrijp ik niet zo goed. Ik hoop op een revival van die afgeragde, volgekladderde leren tassen.
quote:lisbeth schreef op 06 maart 2016 @ 08:19:

Ik snap niet hoe kinderen met cowboybags kunnen lopen. Oudste heeft gemiddeld 7 uur pd. Twee boeken per vak is 14 boeken. Dan nog schriften broodtrommel drinken. Dat past volgens mij nooit in een cowboybagToen ik op de middelbare school zat, werden gewoon niet alle boeken meegenomen van huis. Die lagen in het kluisje, en in de pauze wisselde je ze. Ik had nooit meer dan 4 boeken bij me.
quote:NYC schreef op 06 maart 2016 @ 11:55:

[...]

Populariteit van Kipling snap ik ook niet, vind dat nou bij uitstek een tas/rugzak waar een oma van 60+ voor kiest bij het maken van een jaarlijks treinuitstapje met een kruidvatkaartje.

Ook rugzakken/Eastpack etc begrijp ik niet zo goed. Ik hoop op een revival van die afgeragde, volgekladderde leren tassen. Ik vond die lompe, grote leren tassen verschrikkelijk. Niet alleen lelijk, maar ook nog eens onhandig. Met al die boeken erin moest ik hem met twee handen vasthouden (onder mijn ene arm en met de andere hand vasthouden), met een rugzak heb je je handen vrij. Een rugzak kreeg ik ook veel makkelijker op mijn fiets en zeker tegenwoordig met die kratten op de fiets gaat het met zo'n leren boekentas helemaal niet meer. Ik was dolblij toen die dingen bij ons vanaf de vierde klas of zo niet meer verplicht waren.
quote:Stokstaartjenl schreef op 06 maart 2016 @ 12:02:

[...]

Toen ik op de middelbare school zat, werden gewoon niet alle boeken meegenomen van huis. Die lagen in het kluisje, en in de pauze wisselde je ze. Ik had nooit meer dan 4 boeken bij me.En hoe maak je dan huiswerk? Oudste heeft dagen dat ze voor 6 of 7 vakken huiswerk op heeft. Dat kan ze niet maken met de boeken op school.
quote:lisbeth schreef op 06 maart 2016 @ 12:16:

[...]

En hoe maak je dan huiswerk? Oudste heeft dagen dat ze voor 6 of 7 vakken huiswerk op heeft. Dat kan ze niet maken met de boeken op school.Volgens mij is dat tegenwoordig veel meer zo dan vroeger, ze hebben geloof ik ook meer vakken. Maar bij mijn dochter is het geloof ik zo (volgend jaar dan) dat ze veel van het huiswerk al op school kunnen maken, dus het is niet overal hetzelfde.
quote:pamelacourson schreef op 06 maart 2016 @ 12:05:

[...]

Ik vond die lompe, grote leren tassen verschrikkelijk. Niet alleen lelijk, maar ook nog eens onhandig. Met al die boeken erin moest ik hem met twee handen vasthouden (onder mijn ene arm en met de andere hand vasthouden), met een rugzak heb je je handen vrij. Een rugzak kreeg ik ook veel makkelijker op mijn fiets en zeker tegenwoordig met die kratten op de fiets gaat het met zo'n leren boekentas helemaal niet meer. Ik was dolblij toen die dingen bij ons vanaf de vierde klas of zo niet meer verplicht waren.

Die leren schooltassen kon je met 1 hand op je heup dragen. Zo deed ik het altijd. Ik had op de middelbare school zo'n leren tas, die toen al redelijk old school was. Maar juist omdat zo'n tas toen eigenlijk "not done" was, vond ik het juist leuk om er 1 te hebben (mijn vriendinnen en ik waren toen al gek op retro).

Dochter heeft hier gewoon een rugzak, eentje die we ergens nog in de kelder hadden liggen. De ritsen zijn een zwak punt, maar dat komt ook door dochter, die geen zin heeft om haar boeken uit te zoeken en dus gewoon alles meeneemt (tas is niet te tillen).
Vriendinnen en ik hadden destijds (jaren 90) ook fietsen met manden voorop. Dat was destijds absoluut niet cool, maar wel heel handig (je kon er eten en drinken in doen voor onderweg, we moesten een eind fietsen). Maar eigenlijk waren wij gewoon trendsetter, ook al werd de trend pas 20 jaar later echt opgepikt ).
Ik heb een Dakine rugzak met apart laptop vak en ik ben er super blij mee.

Op de middelbare school had ik een Eastpak die gejat werd. Mijn gymkleren en boeken lagen er nog naast, maar mijn tas was weg. Eeuwig van gebaald.

Mijn kind zou sowieso een rugtas krijgen. Met een schoudertas ga je helemaal naar de klote. Het is te zwaar.

Rugzak mag hij/zij zelf uitkiezen, maar wel alleen een Kipling, Eastpak of Dakine.
She needed a hero. So that's what she became.
quote:lisbeth schreef op 06 maart 2016 @ 12:16:

[...]

En hoe maak je dan huiswerk? Oudste heeft dagen dat ze voor 6 of 7 vakken huiswerk op heeft. Dat kan ze niet maken met de boeken op school.

Op school, tijdens de les, of tijdens de tussenuren (en voor een deel van de klas: niet).

Of je nam bijvoorbeeld alleen de werkboeken mee.
Ik denk wel eens dat het Vo nu anders is. Tussenuren zijn er nauwelijks, huiswerk tijdens de les gebeurt maar bij een paar vakken en huiswerk niet maken is straf. Er worden hier ook onvoldoendes uitgedeeld als er controles zijn en je huiswerk is niet gemaakt. Er is ook meer huiswerk dan wij vroeger hadden
quote:lisbeth schreef op 06 maart 2016 @ 12:57:

Ik denk wel eens dat het Vo nu anders is. Tussenuren zijn er nauwelijks, huiswerk tijdens de les gebeurt maar bij een paar vakken en huiswerk niet maken is straf. Er worden hier ook onvoldoendes uitgedeeld als er controles zijn en je huiswerk is niet gemaakt. Er is ook meer huiswerk dan wij vroeger haddenHet is bij mij niet zo heel lang geleden dat ik op de middelbare school zat, en hoewel er zeker dingen zijn veranderd, is het niet zo dat het totaal anders is. Ik had ook huiswerkcontroles, en consequenties die eraan hingen. Maar bij mij op school was het vaak zo dat huiswerk (maakwerk) bestond uit wat je in les niet af had gekregen. Volgens mij verschilt dat wel per school, of ze bewust huiswerk opgeven, of niet. En dat ligt niet zo zeer aan de tijd, maar meer aan de school.
Mooie aanbieding!

http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_ ... 20508.html
De rits van je Cowboysbag kan je laten vervangen.

En Dakine is ook goed.
Ik had, 10 jaar geleden, een eastpack(lastpack xD) 5 jaar havo overleefd en ik gebruik hem nog steeds als ik een dagje weg ga oid. Zijn niet kapot te krijgen.
Mijn Eastpak heeft inderdaad mijn middelbare schooltijd, bachelor en master overleefd. En nu gebruik ik 'm nog steeds. Die tas is niet stuk te krijgen
quote:Stokstaartjenl schreef op 06 maart 2016 @ 12:52:

[...]

Op school, tijdens de les, of tijdens de tussenuren (en voor een deel van de klas: niet).

Of je nam bijvoorbeeld alleen de werkboeken mee.

Op school van jongste 4 havo. Geen huiswerk maken op school. zeker niet tijdens les Tussenuren worden ingevuld door invallers en is er altijd een lespakket

Huiswerk niet af of niet gemaakt zonder vooraf gemelde reden is aantekening. 3 x aantekening is eruit. Dan melden bij afdelingsleider en krijg je straf
quote:Philae schreef op 17 augustus 2016 @ 19:24:

Mijn Eastpak heeft inderdaad mijn middelbare schooltijd, bachelor en master overleefd. En nu gebruik ik 'm nog steeds. Die tas is niet stuk te krijgenKnap! Bij mij sleet de bodem door.
Voor dochter, start na de vakantie ook op de middelbare school, heb ik ook een Dakine rugzak van 25L besteld. Motiefje heeft ze zelf uitgekozen. Inclusief laptopsleeve, versvakje voor lunchtrommel en nog meer vakjes voor sleutelbos, medicatie etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven