Corfu?

08-03-2016 16:48 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Omdat het weer de tijd van het jaar is aan het googlen geslagen voor de zomervakantie..

Heeft er iemand recentelijk ervaring met Corfu? We zijn een stel van (tegen die tijd) 27 & 30 en willen met z'n tweetjes op vakantie. Eerder op Mallorca & Kreta geweest, wat ons beide erg goed is bevallen; hoewel we moeten toegeven dat we het strand op Mallorca mooier vonden, maar de Griekse gezelligheid in de restaurantjes juist weer boven Mallorca uitstak.

Hoop dat er mensen zijn die ook op Kreta en/of Mallorca zijn geweest en ook op Corfu, en een beetje kunnen vertellen van hoe/wat

We houden beide van zon/zee/strand, een lekker etentje/drankje/gezelligheid op zijn tijd. Maar daarnaast willen we ook wat zien; bijv. d.m.v. het huren van een auto (wat in 't verleden op zowel Mallorca/Kreta ook erg goed beviel).

Alvast bedankt!

P.S.; ook andere vakantie-tips zijn altijd welkom.
Kijk even op zoover.nl. Daar vind je heel veel informatie van mensen die er al zijn geweest. Ook kan je zien welk plaatsje het leukst is en er staan beoordelingen van de hotels.

Ik ga zelf naar Lefkas, ligt vlakbij Corfu volgens mij. Allebei prachtige eilanden.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Heb ik al op gekeken ... maar was benieuwd naar reacties op het forum.
Ik vind Kreta 100 x leuker dan Corfu.
Ja leuk. Mooi en afwisselend eiland. Blijf alleen weg uit kavos (vakantieoord van britse pubers). Leuke strandjes, rustig binnenland.
Ik vind Corfu 2 miljoen keer mooier, leuker en fijner dan Kreta.

Heerlijke week vakantie gehad.

En spijt dat het maar een week was, want ik had meer willen zien van 't eiland.

Maar volgens mij niet te vergelijken met de Spaanse vakantie-eilanden.
Oké, bedank voor de snelle reacties! @Vivapimpelmees waarom vond je Kreta leuker? En welk gedeelte van Kreta bedoel je dan?

En @Goede-fee waarom juist Corfu?

@Delicious35 ; Kavos was inderdaad niet de bedoeling... hadden leuke appartementen gezien in en rondom Gouvia, iemand daar bekend mee?
Ikzelf heb in Dassia gezeten.

1 dorp verder.

Gouvia leek ons ook een leuk plaatsje om te zitten.

Niet al te ver van de hoofdstad, dichtbij een boel busverbindingen, toen (in 2007) wat leuke cafeetjes / restaurantjes 's avonds, ...
quote:Loontjee schreef op 08 maart 2016 @ 17:12:

Oké, bedank voor de snelle reacties! @Vivapimpelmees waarom vond je Kreta leuker? En welk gedeelte van Kreta bedoel je dan?

En @Goede-fee waarom juist Corfu?

@Delicious35 ; Kavos was inderdaad niet de bedoeling... hadden leuke appartementen gezien in en rondom Gouvia, iemand daar bekend mee?Niet juist Corfu maar wel mooier en fijner dan Kreta, mooier eiland, stuk minder druk. Ik ben op beiden 2x geweest en naar Corfu ga ik zo nog een keer. Kreta liever niet.
quote:Mietrot schreef op 08 maart 2016 @ 17:15:

Ikzelf heb in Dassia gezeten.

1 dorp verder.

Gouvia leek ons ook een leuk plaatsje om te zitten.

Niet al te ver van de hoofdstad, dichtbij een boel busverbindingen, toen (in 2007) wat leuke cafeetjes / restaurantjes 's avonds, ...

Zag inderdaad al dat het vlakbij Dassia lag, en Dassia scheen lopend te doen te zijn (zo'n 40 minuutjes toch? We vinden het wel leuk om lopend alles een beetje te verkennen)... Dassia schijnt toch wat drukker te zijn dan Gouvia?

En hoe is het strand op Dassia en/of Gouvia?

Ook forummers aanwezig die een vergelijking kunnen maken met Mallorca? Het grote strand van Platja de Palma heeft namelijk een paar jaar geleden wel een beetje stiekem mijn hartje gestolen, ben benieuwd of er iets vergelijkbaars is
Ik vond Corfu qua natuur mooi. De hoofdstad is ook erg leuk...oude stad..wij zaten in Gouvia..vond ik persoonlijk niet veel aan..
quote:minka16 schreef op 08 maart 2016 @ 17:27:

Ik vond Corfu qua natuur mooi. De hoofdstad is ook erg leuk...oude stad..wij zaten in Gouvia..vond ik persoonlijk niet veel aan..Is er in Gouvia zelf niet veel te doen dan? Want we vinden het wel leuk als er overdag/savonds rondom het hotel wat te doen is.. Hou niet zo van te uitgestorven zeg maar
quote:Loontjee schreef op 08 maart 2016 @ 17:33:

[...]

Is er in Gouvia zelf niet veel te doen dan? Want we vinden het wel leuk als er overdag/savonds rondom het hotel wat te doen is.. Hou niet zo van te uitgestorven zeg maar Wij waren er destijds in oktober. Het was er stil en er was weinig te beleven. Je bent er zo door gewandeld en overdag was al veel gesloten. Maar dat zal in het hoogseizoen ws anders zijn..
quote:minka16 schreef op 08 maart 2016 @ 17:36:

[...]

Wij waren er destijds in oktober. Het was er stil en er was weinig te beleven. Je bent er zo door gewandeld en overdag was al veel gesloten. Maar dat zal in het hoogseizoen ws anders zijn..Oké, bedankt voor je reacties!
Ik vond corfu erg leuk. En the blue lagoon is daar opgenomen dus wat strand betreft zit je ook wel goed
Mooie natuur, avontuurlijke bergwegen (vooral in het donker op de scooter), mooie stranden, lekker eten.. Heerlijke vakantie gehad! Waren net voor het seizoen, dus nog niet alles was open, maar zou het zeker aanraden! Verder geen ervaring met Griekenland, dus kan t niet vergelijken..
Inmiddels op 9 Griekse eilanden een vakantie doorgebracht en een aantal daarvan 2x bezocht. Maar Corfu is nou net die ene waar ik niet weer naar toe hoef.

Wij waren daar 2 jaar geleden en zaten net buiten Gouvia. Ik vond het vies op straat, overal zooi en volle containers die stonken en overvol waren. Veel leegstand door de crisis waardoor de buitenwijken er veelal haveloos bijlagen.

Corfu-stad vond ik wel heel mooi. Mooie oude panden en gezellige sfeer. Wij hadden 8 dagen een scooter en hebben veel gezien en gedaan en een leuke vakantie gehad maar die haveloosheid heb ik op geen ander Grieks eiland gezien.
quote:Loontjee schreef op 08 maart 2016 @ 17:33:

[...]

Is er in Gouvia zelf niet veel te doen dan? Want we vinden het wel leuk als er overdag/savonds rondom het hotel wat te doen is.. Hou niet zo van te uitgestorven zeg maar Er is een grote brede straat met behoorlijk wat restaurants maar heel bruisend is het niet. Wij zaten savonds na het eten vaak in een muziekcafé https://www.facebook.com/o2corfu
Ik denk dat ik wel een ervaren Corfu-ganger ben, ben er de laatste 10 jaar 18 keer geweest! 😁 Ga er in mei weer voor 3 weken heen. Ik ben 2x op Kreta geweest, toevallig nog 2 weken geleden, in Chania, een heel gezellige leuke stad, met een prachtig oud centrum en een mooie haven en kust. Hoewel ik er dus in februari was, voor een taalcursus, was het fantastisch lekker weer, en de stad was levendig en druk, maar weinig toeristen. Het gebied rond Chania is ook heel mooi, de bergen zijn dichtbij, en hier bevinden zich enkele mooie kloven.

In Corfu kom ik altijd in hetzelfde hotel, in Dassia, omdat dit hotel tennisbanen heeft en een heel mooie ligging en prachtig uitzicht. Het eiland is groen, berg/heuvelachtig, leuke dorpjes, zoals Kassiopi, mooie strandjes en baaitjes, aardige mensen en er is genoeg te zien en te doen. Corfu-stad heeft een mooi centrum, en ligt erg centraal. Ik kom er altijd in mei en eind september/begin oktober, en meestal lekker weer, regelmatig over 25 graden. Gouvia en Dassia zijn niet heel bijzonder, maar er zijn goede busverbindingen naar de hoofdstad en naar het noorden.
Bedankt voor alle reacties! leuk om zo positieve, maar ook negatieve ervaringen te lezen. Gaan even afwegen wat we willen, vind het altijd lastig om te kiezen. (er is zoveel.. )

Ook Dassia/Gouvia gaan we even bekijken, in ieder geval wel een voordeel dat de busverbindingen dichtbij zijn.
Misschien kun je ook eens kijken naar Kos (stad) Als je van de gezelligheid van Mallorca en Kreta uitgaat kom je daar zeker goed aan je trekken.

Dan weet ik nog wel een perfect appartement aan de rand van het centrum.
Mooie natuur op corfu, erg groen, veel fruitbomen en heuvels. Ik ben zelf in Gouvia geweest en hier is weinig te doen. Wel ben je snel met de bus in corfu stad, en dat is een erg mooie plaats. De locals in Gouvia vertelden dat het toerisme erg terug liep, veel restaurantjes en winkeltjes in Gouvia waren permanent gesloten, het stadje was een beetje vergane glorie geworden helaas.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 08 maart 2016 @ 22:30:

Misschien kun je ook eens kijken naar Kos (stad) Als je van de gezelligheid van Mallorca en Kreta uitgaat kom je daar zeker goed aan je trekken.

Dan weet ik nog wel een perfect appartement aan de rand van het centrum.Oké leuk! Wil ik zeker even naar kijken. Zou je een linkje van het appartement willen sturen?
quote:Loontjee schreef op 08 maart 2016 @ 22:37:

[...]

Oké leuk! Wil ik zeker even naar kijken. Zou je een linkje van het appartement willen sturen?http://www.zoover.nl/grie ... family-resort/appartement

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven