spullen kopen voor de pup

08-03-2016 12:38 41 berichten
Hallo,

Zoals in mijn vorige topic geschreven krijgen we over een paar weken een pup!

Wat moet ik hier allemaal voor aanschaffen?

En dan bedoel ik niet de gebruikelijke dingen zoals de bench, riem, halsband etc.

Maar misschien dingen waar ik nu niet meteen aan denk.

Hebben jullie tips voor mij waar ik allemaal nog aan moet denken.

Heb ik een vetbed nodig in de bench of wat kan ik het beste in de bench leggen? Dit wordt namelijk

ook zijn slaapplaats. Ik wil dus nu niet ook een mand kopen, misschien wel in een later stadium.

En hoeveel van die vetbedden moet ik dan kopen ivm ongelukjes...

En welke speeltjes zijn het leukst?

Kortom, alle tips zijn welkom!!!
quote:MarianneDavids schreef op 08 maart 2016 @ 14:04:

Misschien heb ik er overheen gelezen maar wordt je pup een grote hond, middel groot of is het een klein(er) ras?We krijgen een cairn terriër pup.
Alle reacties Link kopieren
quote:maureen70 schreef op 08 maart 2016 @ 14:09:

[...]

We krijgen een cairn terriër pup.O, die zijn hartstikke leuk. Ik ken er toevallig eentje, die is al wat ouder, een jaar of acht. Ontzettend lieve hond die een knuffeltje wel fijn vindt en dan bijna gaat spinnen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 08 maart 2016 @ 14:26:

[...]

Ja we zijn ook heel erg benieuwd hoe het zal gaan! heb wel gehoord dat dit ras echt een eigen willetje heeft maar dat vind ik ook wel weer heel leuk....

O, die zijn hartstikke leuk. Ik ken er toevallig eentje, die is al wat ouder, een jaar of acht. Ontzettend lieve hond die een knuffeltje wel fijn vindt en dan bijna gaat spinnen.
Hier ervaring met een groter ras, dus misschien werken mijn ervaringen niet ;)

Wij hadden het goedkoopste dekbed en hoes van ikea gekocht en zo hadden we voor 10 euro totaal een geweldige onderlaag in de bench. Kon ook zo in de wasmachine met ongelukjes.

Zet de bench en pup de eerste nachten naast je bed. Pup onrustig? Ga naar buiten. Slopend de eerste nachten maar ongelukjes ben je liever voor. Was geen pretje de eerste nacht om een panische pup te hebben die door z'n eigen poep liep en tegen de spijlen van de bench opsprong...

Bullepezen zijn licht verteerbaar en dus perfect kauwspeeltje. Misschien dat kalfsbullepezen klein genoeg zijn.

Door vers vlees drinken ze minder en plassen ze ook minder. Dus hoef je er 's nachts minder vaak uit. De overstap naar smuldier was een verademing en gewoon in de supermarkt te krijgen. Google eens naar kvv als je meer over vlees voeren wilt weten.
...
Bij ons is iemand de eerste 2-3 nachten juist in de huiskamer gaan liggen bij de hond. Zo kon hij direct aan zijn slaapplek wennen en hoefde hij niet weer te verhuizen naar een nieuwe omgeving. Geen idee of het uitmaakt overigens.
quote:bloemetje77 schreef op 08 maart 2016 @ 15:00:

Ik ben ouderwets. Wij hebben nooit een bench gehad maar een stukje van de kamer afgezet met oude kranten en een mand. Pup was binnen een paar weken 'krantzindelijk'. Is stukken makkelijker dan een bench met allerlei dure vetbedjes enzo. Stuk goedkoper ook. En 's nachts kan je hetzelfde doen in een stuk van de slaapkamer als je dat wil. Kan prettig werken.

Scheelt ook sjouwen met zo'n bench.Daar ben ik het wel mee eens. Wij hadden een bench met het idee die alleen de eerste twee weken 's nachts te gebruiken, we zetten hem ook in de slaapkamer zodat pup niet alleen was. Ze was al wel zindelijk omdat ze ergens vandaan kwam waar ze met haar moeder vrij in en uit kon lopen door een hondenluik. Het leek ons veiliger, ik was bang dat ze op de bank of het bed zou springen en eraf zou vallen, ze was tien weken. Meteen de eerste nacht ging het mis, ze protesteerde niet echt toen we haar in de bench zetten met een kluifje en een bakje water. Iedereen ging slapen tot we ons een ongeluk schrokken door gegil en gepiep, ze zat met een Hubertusklauwtje klem tussen de tralies, achterpootje. We wisten niet hoe snel we haar voorzichtig moesten bevrijden, snel verband gepakt, pootje verbonden want het bloedde, gelukkig stond de afspraak met de DA voor de volgende ochtend al vast voor een check up, een inenting en chippen. Die constateerde dat het nogal meeviel maar we hebben de bench ingeklapt en in de kelder gezet, tot een buurvrouw een hondje kreeg dat de boel sloopte en dat nu hij een jaar of zes is nog steeds doet. Die van mij sloopt niet. Heeft ze ook nooit gedaan.
De kong kan je voor de maaltijd en als tussendoortje gebruiken. Wij gebruiken het als tussendoortje
quote:summer111 schreef op 08 maart 2016 @ 15:12:

Bij ons is iemand de eerste 2-3 nachten juist in de huiskamer gaan liggen bij de hond. Zo kon hij direct aan zijn slaapplek wennen en hoefde hij niet weer te verhuizen naar een nieuwe omgeving. Geen idee of het uitmaakt overigens.

Dit heb ik ook gedaan. Onze pup was heel erg aanhankelijk en raakte in paniek als ik niet in de buurt was. Ik heb op de bank gelegen en de bench tussen de bank en tafel gezet. Als ze begon te piepen dan zakte mijn hand naar beneden en was ze rustig.

Toen dat beter ging heb ik elke nacht de bench wat verder weg gezet, kleed erover zodat ze me niet zag maar wel hoorde.

Ik heb een week op de bank geslapen, gelukkig een fijne bank
Hoe hebben jullie de pup in de auto vervoert in het begin? Ik heb maar een hele kleine auto en een reisbench zal niet passen denk ik...
quote:maureen70 schreef op 08 maart 2016 @ 17:17:

Hoe hebben jullie de pup in de auto vervoert in het begin? Ik heb maar een hele kleine auto en een reisbench zal niet passen denk ik...Wij hebben een speciale riem; aan de ene kant van de riem klik je de riem in het ding waar je de autogordel normaal in klikt en de andere kant klik je aan zijn halsband; heel simpel.

Hoe hebben jullie de pup in de auto vervoert in het begin? Ik heb maar een hele kleine auto en een reisbench zal niet passen denk ik...Gewoon op schoot met een kleedje tegen het plassen
Hier ook veel speeldingetjes gekocht bij de Action, balletjes/touw maar ook poepzakjeshouder en riempje.

Halsbandje keileuk met een zakdoekje aan en de zindelijkheidstrainingskleedjes. Hebben wij 1 pak van nodig gehad

In de bench zou ik in het begin alleen wegwerpkleedjes / kranten inleggen.

Onze pup meldde zich niet s'nachts als ze wat moest met het gevolg dat een paar keer alles onder de poep lag :(

Fijn als je dat dan zo in de kliko kunt kieperen.

Hier ligt ze nu alleen in de bench als wij niet thuis zijn en s'nachts.

Overdag slaapt ze in een mandje (ook van action) superzacht en knus.

Gelukkig neemt ze zelf de rust die ze nodig heeft, dus hoef ik haar niet in de bench te doen zodat ze haar rust MOET nemen.

Ze doet het supergoed is nu 3 weken bij ons (vanaf 13 weken) en geeft al heel goed aan wanneer ze haar behoefte moet doen. Hebben wel een krant voor de buitendeur gelegd.
Niks moet, Niksen mag
En misschien okugest?

Hoe hebben jullie de pup in de auto vervoert in het begin? Ik heb maar een hele kleine auto en een reisbench zal niet passen denk ik...

De eerste korte ritjes over binnenwegen op schoot, om te laten wennen aan autorijden. Daarna een tijd achter mijn knieën voorin, niet echt veilig, ik deed wel de lus van de riem aan de veiligheidsgordel. Met een maand of acht paste dat niet meer, toen kreeg ze de achterbank, met een speciale veiligheidsgordel. Daar ligt ze prinsesheerlijk. Laat je hond niet los in de auto zitten, als bij een aanrijding, zelfs een kleintje, de deur openvliegt kan hij de weg oplopen met alle gevolgen van dien. Altijd zorgen voor een fles water in de auto en een drinkbakje. Iets eetbaars gaat ook altijd mee, wat brokjes of zo.

Edit: op schoot en achter je knieën niet als je zelf rijdt.
Onze pup was al gewent om in de bench te reizen voordat hij bij ons kwam omdat ze nog moesten reizen naar Utrecht voor een DNA onderzoek.

Op weg naar huis nadat we hem ophaalden, was het erg rustig in de bench.

We hadden een touw om op te kauwen en een fles water bij ons.

Geen enkel probleem.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven