Faalangst training kinderen

09-03-2016 16:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met faalangst trainingen/cursussen voor kinderen? Onze zoon (10) loopt steeds vast op school vanwege zijn faalangst gecombineerd met grote bewijzingsdrang. Hierdoor heeft hij gedragsproblemen. Er is zoveel op het internet te vinden, ik wil graag uit eerste hand ervaringen van ouders horen.
tvp!
Hangt er vanaf waar je zoekt?

Ik vond ik-coach wel een goeie
Wat wordt op school al aangeboden? (Kanjertraining?) handig om daar bij aan te sluiten.
Is er geen leerlingbegeleider of pedagoog op de school aanwezig die Kanjertraining of Rots en Water aanbiedt?
Kanjertraining is meer gericht op het stimuleren van sociaal vaardig gedrag en het voorkomen of verminderen van sociale problemen zoals pesten, conflicten, uitsluiting en sociaal teruggetrokken gedrag. Mijn zoon heeft hier niet genoeg aan gehad, te algemeen en heeft nu heel veel baat bij lessen van Mission Possible. Dit volgt hij 1 op 1 in een pedagogisch centrum.
Nou ja.. dat dus..
Mijn zoon heeft, toen 8 jaar, een aantal sessies bij een kinderpsycholoog gehad. Daar kreeg hij cognitieve gedragstherapie, op een kinderlijk niveau. Hij heeft er heel veel aan gehad. Denk aan ontspanningsoefeningen, uitleg wat angst fysiek met je doet, manieren om je gedachten positief te beïnvloeden. Toetsen zijn nu geen drama meer.
Hebben al een heel traject achter de rug bij verschillende instellingen. School weet het ook niet meer. Kanjertraining en rots en water sluit niet aan bij zijn problemen, dat is allemaal al uitgezocht.
quote:nina69 schreef op 09 maart 2016 @ 17:23:

Hebben al een heel traject achter de rug bij verschillende instellingen. School weet het ook niet meer. Kanjertraining en rots en water sluit niet aan bij zijn problemen, dat is allemaal al uitgezocht.Is er geen (ortho)pedagoog aanwezig die aan de slag kan met jullie zoon? Als school het ook niet meer weet, dan lijkt mij dat een goede verdere stap, mits jullie natuurlijk hier nog geen ervaring mee hebben.
quote:Treurniet12 schreef op 09 maart 2016 @ 19:23:

[...]

Is er geen (ortho)pedagoog aanwezig die aan de slag kan met jullie zoon? Als school het ook niet meer weet, dan lijkt mij dat een goede verdere stap, mits jullie natuurlijk hier nog geen ervaring mee hebben.Al gebeurd. Plus een intern begeleider. Hij zit op speciaal onderwijs, dus alle handgrepen en begeleiding zijn al uitgeprobeerd. Ook buiten de deur. Ik ben nu echt (samen met school) op zoek naar trainingsprogramma's puur gericht op de combinatie faalangst/bewijzingsdrang.
quote:nina69 schreef op 10 maart 2016 @ 07:52:

[...]

Al gebeurd. Plus een intern begeleider. Hij zit op speciaal onderwijs, dus alle handgrepen en begeleiding zijn al uitgeprobeerd. Ook buiten de deur. Ik ben nu echt (samen met school) op zoek naar trainingsprogramma's puur gericht op de combinatie faalangst/bewijzingsdrang.Als de problematiek zo heftig is, dan ga je het niet redden met een cursus buiten de deur. Ik zou gaan voor professionele hulp (bijv GGZ therapie of parttime dagbehandeling).
quote:RegenDruppie schreef op 10 maart 2016 @ 08:02:

[...]

Als de problematiek zo heftig is, dan ga je het niet redden met een cursus buiten de deur. Ik zou gaan voor professionele hulp (bijv GGZ therapie of parttime dagbehandeling).Is ook al gebeurd. Een half jaar, 4 middagen per week bij Karakter. Heeft ook weinig gedaan.
quote:nina69 schreef op 10 maart 2016 @ 15:07:

[...]

Is ook al gebeurd. Een half jaar, 4 middagen per week bij Karakter. Heeft ook weinig gedaan.Okee, lastig. Maar waarom zoek je nu dan naar een lichte variant, als dit al niet geholpen heeft? Wat hebben zij als advies meegegeven? En zou je terug kunnen voor hulp?
is een sterkamp niet iets voor hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven