Wanneer positiekleding

04-02-2016 13:38 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mijn vriend en ik weten nu 2 weken dat ik zwanger ben.

Volgens mijn berekeningen ben ik 6 weken en 3 dagen. Helemaal nog niet lang dus.

Maar mijn broeken beginnen soms echt al strak te zitten, vooral als ik heb gegeten ben ik net een ballon.

Lijkt wel net alsof ik gewoon te veel heb gegeten het is nog geen babybuik.

Met hoeveel weken, of wanneer, hebben jullie positiekleding gekocht? En dan met name een nieuwe broek
M'n lage heupjeans kon ik tot week 24 nog uitstekend aan, buik zat erboven. Maar vanaf 16 weken had ik wel een jeans met stevig elastiek onder je buik van esprit gekocht, een soort brede band van elastiek die je buik een beetje ondersteuning geeft, dus niet zo'n lap die over je buik heen gaat.

Dat vond ik tijdens m'n werk (staand, en lopen en bukken en tillen) erg fijn.
Ik ben nu 19 weken zwanger van mijn eerste kind en pas mijn gewone kleding nog steeds prima.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Thanks allemaal!

Over minder dan 2 weken de intake bij de verloskundige. Als alles dan goed is koop ik denk ik voor mezelf wel even wat moois
toch zeker tot 6 maanden nog in mijn gewone broeken gepast. met 8,5 maand zagen mensen nog niet echt dat ik zwanger was. Behalve bij hele strakke kleding
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Eerste zwangerschapsbroek heb ik met 13 weken gekocht. Was toen nog veel te groot. Rond 20 weken heb ik een hele hoop positiekleding to gekocht (nieuw en 2e hands). Had ik beter niet gedaan, want de laatste 3 weken kon ik enkel nog in joggings en harembroeken. De week voor uitgerekende datum ben ik nog wat gaan kopen.

Dus: koop wat als je normale kleding niet comfortabel zit, maar koop niet meteen een hele kast vol
Met een week of 8/9 nu bij de tweede. Erg misselijk en de positiebroeken zaten comfortabeler.
Bij de eerste rond de 12-13 weken, bij de tweede rond de 8 weken. Kon het toen ook met 13 weken echt niet meer veebergen.
Ik heb nog helemaal geen positiekleding.

Nu ruim 20 weken zwanger, moet wel zeggen dat ik mijn spijkerbroeken niet meer dicht krijg, maar meestal draag ik treggings, dus die rekken door de elastiek lekker mee.

En van wat ik op internet heb gezien is er in mijn maat niet heel veel te vinden, ja op h en m, maar daar is nou ook niet zoveel keus.

Denk dat ik volgende week eens een naar de stad ga en een paar winkels ga afstruinen.
Gefeliciteerd! Ik had positiekleding pas vanaf een week of 20 echt nodig. Maar al heel snel vond ik broeken vreselijk zitten en droeg alleen nog maar jurkjes met leggings. Dus ik had spijt van de broeken die ik had gekocht. Heb ze vlak daarna maar veel gedragen. (Nog niet in oude kleding passen en broek knelt niet meer zo omdat buik weg is.)
Het kunnen je darmen zijn natuurlijk. Gewoon als je kleding niet meer lekker zit doe je positie kleding aan. Niemand die dat ziet :-)
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Een spijkerbroek of andere strakke broek kan nog een tijdje mee als je door het knoopsgat zo'n haar-elastiek haalt en dat om het knoopje legt. Pas als de rits spontaan open gaat wordt het tijd voor andere kleding.
verba volant, scripta manent.
quote:OldWood schreef op 04 februari 2016 @ 16:47:

Ik heb nog helemaal geen positiekleding.

Nu ruim 20 weken zwanger, moet wel zeggen dat ik mijn spijkerbroeken niet meer dicht krijg, maar meestal draag ik treggings, dus die rekken door de elastiek lekker mee.

En van wat ik op internet heb gezien is er in mijn maat niet heel veel te vinden, ja op h en m, maar daar is nou ook niet zoveel keus.

Denk dat ik volgende week eens een naar de stad ga en een paar winkels ga afstruinen.

Welke maat heb je? Ik heb maat 44-46 en slaag prima.

ik ben nu 15.4w zwanger en draag sinds week 14 positiebroeken. Draag nog wel mijn eigen shirts.

Ik ben ook veel afgevallen en heb nog een weekje in maat 48 gelopen maar dat flubberde om mijn benen.
quote:ikbenik49 schreef op 04 februari 2016 @ 18:46:

[...]

Welke maat heb je? Ik heb maat 44-46 en slaag prima.

ik ben nu 15.4w zwanger en draag sinds week 14 positiebroeken. Draag nog wel mijn eigen shirts.

Ik ben ook veel afgevallen en heb nog een weekje in maat 48 gelopen maar dat flubberde om mijn benen.

Kleine maat 34, die maat hebben ze niet overal.

Niet zwanger kan ik best goed slagen, maar met positiekleding is dat moeilijker als ik op internet kijk voor positiekleding.
quote:OldWood schreef op 04 februari 2016 @ 19:20:

[...]

Kleine maat 34, die maat hebben ze niet overal.

Niet zwanger kan ik best goed slagen, maar met positiekleding is dat moeilijker als ik op internet kijk voor positiekleding.Ai ook lastig inderdaad. Dan kan ik je niet helpen.
Gefeliciteerd met je zwangerschap, toevallig zit ik op 5 weken en zo juist mijn eerste broek gekocht/aan. Voor mijn zwangerschap veel afgevallen en paste al mijn broeken niet meer, droeg over 't algemeen jurkjes en legging's vinden mijn darmen nu niet Cool.

Ik heb er voor gekozen om ze nu al te dragen zodat ik het langste plezier heb van de broeken en het verdomd lekker zit. Ik had ook een jegging besteld, maja vind 60 euro hoop geld voor iets "op de groei". In de zomer kan ik gewoon al mijn jurken aan, maar nu in 't eerste trimester en dus ook voor t laatste ( Koud in November) heb ik in iedergeval al een broek.

Kleding en styling is voor mij heel belangrijk en zie er nu gewoon super uit en het zit goed? wat wil je nog meer?
Ik hou het nog steeds vol zonder positiekleding! Ben alleen toe aan andere bh's en denk met een paar weken ook aan een andere broek.

Alleen savonds zitten ze niet meer lekker. Dan trek ik vaak gewoon wat makkelijks aan
Gefeliciteerd met je zwangerschap TO!

Ik ben morgen 11 weken zwanger en heb vorige week een tuinbroek gekocht. Een paar weken geleden kocht ik een nieuwe spijkerbroek - dat was hard nodig en ik dacht dat het zo'n vaart nog niet zou lopen, maar wel dus. Die spijkerbroek heb ik nog wel aan als ik een klus heb (freelancer) maar die gaat thuis gauw los, want het zit echt niet lekker meer. Ik stel het zwangerschapsjeans kopen nog even uit denk ik, omdat het nu nog alleen mijn darmen zijn. Maar die tuinbroek zit me toch lekker!
Bij de eerste kon ik het 'rekken' tot een week of 8, bij de tweede zwangerschap na 5/6 weken. Ik blaas ook meteen op... Het is echt een verademing om een lekker zittende broek aan te hebben als de boel al zo knelt. Pas lekker een aantal merken/modellen, zul je echt profijt van hebben!
Ik ben maandag idd ook 11 weken. Zit nu met mijn broek los

Overdag gaat het redelijk, met zitten soms last. Savonds wil het echt niet meer. Kan niet wachten tot de termijn echo volgende week! Op de een of andere manier moet ik gewoon zeker weten dat alles goed is voor ik een nieuwe broek/bh durf te kopen.
Vorige zwangerschap pas bij 20 weken. Ben nu 8 weken maar val alleen nog maar af al gaat een buikje bij een 2e vaak sneller. Van mij mag het nog wel even duren. Ik ben niet zo fan van die broeken...
Ik ben nu 9 weken en merk soms dat mn broeken niet lekker zitten (vooral savonds thuis op de bank). Veel winkels verkopen nu broeken met elastiek bovenaan, daar heb ik er een van gekocht. De broek lijkt net een gewone, nette broek en met een langer shirt ziet niemand het elastiek. Pas hem nu op zn strakst getrokken, maar heb nog veel ruimte om te groeien!
Ik ben nu 24 weken zwanger. Toen ik 21 weken zwanger was, heb ik voor het eerst een positiebroek aangedaan. Ik draag nu een combinatie van 'gewone' kleding en positiekleding, zolang het nog gaat. Mijn buik is nu eindelijk sinds een paar weken (zonder jas) goed zichtbaar en goed aan het groeien.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Heb vanavond de termijnecho en als alles fan goed is mag ik van mezelf morgen een nieuwe broek (en bh's) aanschaffen. Eerst kreeg ik hem savonds niet meet dicht maar het begint nu ook smiddags soms al te knellen. Lijkt wel alsof ik teveel taart heb gegeten want een echt mooie buik is het nog niet helaas.
tvp, hier ook een opblaasbuik met 6,5 week zwanger
The best is yet to come
Ik heb gisteren toch maar een positiespijkerbroek gekocht. Een gelukje, er hing er eentje in mijn maat voor maar ¤7! Man, wat zit dat lekker. Ik ben morgen 12 weken maar begin al aardig te groeien. Ik kan nu ook zien dat het mijn baarmoeder is die naar voren komt en dus niet alleen maar opgezette darmen. Maar die jeans, wat een genot!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven