Temperatuurstijging voor eisprong?

11-03-2016 13:02 24 berichten
Hoi dames,

Is het mogelijk om een temperatuurstijging te hebben voor de eisprong?

Na ruim vijf weken had ik nog geen eisprong gehad (temp: 36,2 graden) en ging ik 10 dagen aan de progesteron om mijn menstruatie op te wekken. Op advies van de arts was ik die dagen gestopt met temperaturen. Toen de menstruatie niet op gang kwam, ben ik weer gestart met temperaturen. Deze steeg in acht dagn van 36,35 naar 36,7 graden. De app die ik gebruik (FF) geeft aan dat ik de dag na deze stijging mijn eisprong heb gehad. Temp is ondertussen in vijf dagen naar bijna 37 graden gestegen.

Ik had verwacht dat die eisprong vlak voor de eerste stijging zou zijn. Normaal heb ik m'n eisprong rond 36,4 graden ipv 36,7 graden.

Ook heb ik meestal twee dagen na m'n eisprong beurs voelende borsten en dat had ik wel na de tweede stijging.

Heel verwarrend. Ik weet dat het afwachten mij alle antwoorden zal geven, maar ik ben benieuwd of er dames zijn die dit herkennen. Kan de hoge stijging ook met de progesteron te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
en je bent niet zwanger?
Ik heb eergisteren getest en de uitslag was negatief.
Hoelang temperatuur je nu al?

(ik ging pas na een paar maanden tendensen ontdekken)
Ik temperatuur sinds maart 2015
Mijn vraag of je zwanger was, komt voort uit mijn eigen ervaring

een 2e temperatuurstijging was zwanger (3x raak)
Ik had juist vaak een kleine dip in temp voor de eisprong. En dan daarna, dus na de eisprong een stijging. Denk dus dat de stijging in je temp wel je eisprong is geweest.

Je moet trouwens echt iedere dag op zelfde tijdstip meten. Maakt ook echt heel veel verschil vond ik. Zelfs een uurtje later geeft al een heel ander beeld
Komt deze stijging niet door de progesteron? Want volgens mij zorgt juist d as t hormoon voor de tempratuurstijging.
Mijn ervaring:

niet zwanger:

eerste 2 weken cyclus: 36,5

dan dipje 36,3

dan stijging naar 36.8

vlak voor menstruatie 36.6

bij de 3x zwanger: stijging boven de 37
Deze temperatuurkaart lijkt ook op de kaart van mijn vorige zwangerschap, maar ik vindt het gek dat FF denkt dat ik halverwege de stijging een ovulatie heb gehad en dat klopt ook met de gevoelige borsten. Maar ik kan nergens vinden dat je voor je eisprong al een tempstijging kan hebben. Daarom dacht ik dat het door de medicijnen komt.

Ik zal morgen weer eens testen.
Ik temp elke dag om 7 u. In de ochtend.

Ja, daar dacht ik ook aan, spinnenkop.
Ik vond zelf FF geen hele betrouwbare app, juist om de soms gekke conclusies. Weet niet meer helemaal precies, maar volgens mij hield die wel erg vast aan eisprong op dag 12, terwijl uit mijn metingen juist duidelijk bleek dat ik die op dag 10 of 11 al had.
quote:lilalinda schreef op 11 maart 2016 @ 13:20:

Mijn ervaring:

niet zwanger:

eerste 2 weken cyclus: 36,5

dan dipje 36,3

dan stijging naar 36.8

vlak voor menstruatie 36.6

bij de 3x zwanger: stijging boven de 37Ook als ik niet zwanger ben, kan (niet altijd) m'n temp de 37 graden halen, maar dan heel geleidelijk, een paar dagen voor de menstruatie. In de cyclus dat ik zwanger was kon je een lange schuine lijn naar boven trekken. Dat heb ik nu ook.. ik vindt het maar spannend.
quote:Olijfje1988 schreef op 11 maart 2016 @ 13:28:

[...]

Ook als ik niet zwanger ben, kan (niet altijd) m'n temp de 37 graden halen, maar dan heel gelijdelijk, een paar dagen voor de mentruatie. In de cyclus dat ik zwanger was kon je een lange schuine lijn naar boven trekken. Dat heb ik nu ook.. ik vindt het maar spannend.spannend!
quote:laurabb schreef op 11 maart 2016 @ 13:26:

Ik vond zelf FF geen hele betrouwbare app, juist om de soms gekke conclusies. Weet niet meer helemaal precies, maar volgens mij hield die wel erg vast aan eisprong op dag 12, terwijl uit mijn metingen juist duidelijk bleek dat ik die op dag 10 of 11 al had.Wauw, een eisprong op dag 12. Daar kan ik alleen van dromen. Ik heb nu m'n eisprong vlak voor week 9 van de cyclus.
Voor zover ik weet wordt progesteron gebruikten je menstruatie op te wekken of uit te stellen.

Toen ik het gebruikte ging mijn temp door het middel omhoog. Na het stoppen wordt je na een paar dagen ongesteld.
Ik zou contact opnemen met je gynaecoloog als je vermoed zwanger te zijn. Volgens mij mag dat niet als je progesteron slikt.

Bij mij stond dit op het doosje:

Zwangerschap

Gebruik dit medicijn NIET als zwanger bent of u binnenkort wilt worden. Dit medicijn kan schadelijk zijn voor het ongeboren kind.
Weet je zeker dat je niet ziek bent. Temperatuurstijging kan natuurlijk ook komen omdat je een virus hebt opgelopen.
@ Lotslove, ik werd niet ongesteld door 3x10 mg p/d Duphaston te slikken.

Ik ben na je reactie een beetje geschrokken en heb toen de gyn gebeld en zij zei dat het geen kwaad kan. Als je na je eisprong Dupaston gebruikt heb je een kans (hoeft niet perse) dat je alsnog ongesteld wordt (vruchtje heeft minder kans om zich verder te ontwikkelen door de onttrekking), maar bij mij is het andersom. Eerst Duphaston en dan eisprong en progesteron gaat snel uit je lichaam (daarom moest ik het 3x per dag slikken) dus tijdens m'n eisprong zat het niet meer in m'n systeem.

Bedankt voor je scherpe reactie!
@ forumfossiel: ik voel me kiplekker. Helemaal niet ziek geweest.
quote:Olijfje1988 schreef op 11 maart 2016 @ 14:52:

@ forumfossiel: ik voel me kiplekker. Helemaal niet ziek geweest.

Sorry ik wilde je niet laten schrikken. Fijn dat je de gynaecoloog even gesproken hebt.

Ik hoop dat je snel een positieve test hebt
quote:spinnekop schreef op 11 maart 2016 @ 13:19:

Komt deze stijging niet door de progesteron? Want volgens mij zorgt juist d as t hormoon voor de tempratuurstijging.

Dit. De progesteron zwengelt temperatuurstijging aan. Niet gek dus dat je temp hoger is dan anders.

Succes iig!
Ik ben vandaag ongesteld geworden en m'n temperatuur is ook gezakt. Helaas! Dat betekent dus dat ik m'n eisprong eerder heb gehad dan FF heeft uitgerekend.
volgende maand hopelijk beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven