Kat hoest!

12-03-2016 07:55 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen

Een paar dagen geleden begon mijn kat ineens te kokhalzen, dus ik dacht dat het ging om een haarbal. Ik heb hem vervolgens anti-haarbal pasta gegeven en de rest van de week goed op hem gelet. Na de 2e dag kwamen er 2 kleine haarballen uit dus ik was opgelucht, maar tot nu toe blijft hij maar kokhalzen/hoesten en nu ook niezen. Hij kan ook niet meer goed miauwen(beetje schor lijkt het) maar heeft gelukkig nog wel een hele goede eetlust.

Ik ga uiteraard naar de dierenarts na dit weekend, maar zou toch wel graag willen weten of iemand hier ook ervaring mee heeft of weet wat dit misschien kan zijn. Ik las dat bronchitis door o.a. roken ontstaat, maar wij roken thuis niet. Ik hoop dat het niks ernstig is...
Fijn te lezen dat je hem zo goed in de gaten houdt! Maar vraag me af of je wel moet wachten tot na het weekend? Als je merkt dat hij zich slecht voelt/ongelukkig uitstraalt en kokhalst en hoest zou ik niet wachten..! Straks stikt ie, kan moeilijk ademhalen
Nu overdag kun je sneller naar een dierenarts, en er zijn noodnummers, en anders gelijk maandagmorgen gaan. Niet nog een hele werkdag laten wachten, dan lijdt hij er nog meer onder. Hoop dat snel beter gaat!
Niet tot maandag wachten. Mogelijk zit er wat in zijn keel vast wat veel schade kanveroorzaken naar mate je langer wacht
Ik zou nu naar de dierenarts gaan en niet tot na het weekend wachten. Je kat heeft het benauwd en mogelijk zit er iets in zijn keel oid.

Ik weet niet waar je woont maar er zijn op verschillende plekken tegenwoordig praktijken met weekendopening zonder extra hoge tarieven, zoals bijvoorbeeld bij Ranzijn. Heb je dat niet in de buurt dan is het jammer, maar dat zou je niet moeten weerhouden om hulp te zoeken voor je kat.
Na het weekend?? Terwijl hij nu al een paar dagen niet in orde is?

Wat verwacht je van dit topic?

Dat wij allemaal zeggen : ach, het is vast niks, je kunt best wachten tot na het weekend.....

Dan maar 'hopen dat het niks ernstigs' is....

Lees je eigen motto nog eens!
Heb zojuist een afspraak gemaakt, dus ga er zo heen. Moet dan maar uitstel vragen voor betaling. Hij ziet er niet ziekjes uit en heeft veel energie, hij speelt nu ook met me andere kat. Maar ik ga toch maar even naar de dierenarts. Bedankt voor de (meeste) reacties.

@Beter.Laat ochtend humeur? geeft niet hoor, je kwets me niet.
quote:sanpanda schreef op 12 maart 2016 @ 08:54:

Heb zojuist een afspraak gemaakt, dus ga er zo heen. Moet dan maar uitstel vragen voor betaling. Hij ziet er niet ziekjes uit en heeft veel energie, hij speelt nu ook met me andere kat. Maar ik ga toch maar even naar de dierenarts. Bedankt voor de (meeste) reacties.

@Beter.Laat ochtend humeur? geeft niet hoor, je kwets me niet.Heel goed van je! Hopelijk valt het mee, laat je het nog even weten?
Krijg je je salaris maandag? Lijkt me niet dat de da daar moeilijk over doet hoor. Succes straks. Ik hoop dat het niks ernstig is.
@ gizzmo-returns ik laat het natuurlijk even weten

@vivamila nee dat niet, maar de da had mij al is eerder een week gegeven om het te betalen. Dus dat moet hopelijk goed komen. Wel balen dat er een extra tarief is in het weekend, maar ik doe alles voor me dieren. Hoop inderdaad ook niet dat het iets ernstig is. Denk er wel over na om een verzekering aan te sluiten, scheelt wel in de kosten.
Reken dat goed uit hoor, een verzekering scheelt lang niet altijd in de kosten..
Zoek dat idd goed uit, en overleg er eventueel over met de dierenarts. Sommige verzekeringen dekken zo weinig dat je alsnog altijd de pineut bent, de dierenarts weet daar vast wel voorbeelden van.
Succes!

De verzekering is juist een kostenpost. Als je kat verder gezond is, zou ik dat niet doen.
quote:sanpanda schreef op 12 maart 2016 @ 08:54:

@Beter.Laat ochtend humeur? geeft niet hoor, je kwets me niet.Nee hoor, ik ben een dierenliefhebber.....

Laat je ons even weten wat de dierenarts gezegd heeft?

En beterschap gewenst voor de kat!
Die van mij heeft dat ook gehad vorig jaar. Zat iets dwars in dr keel wat er niet uit kwam door hoesten. Had niet langer moeten wachten of ze was inderdaad gestikt.
Bij mijn kat begon de niesziekte eerst met hoesten. Na een week nieste hij er soms bij en dat werd erger en erger.

En hij is uiteindelijk zo ziek geworden dat hij er bijna tussenuit piepte (ondanks 3 dierenartsbezoeken

Niet uitstellen om stom geld!
Goed dat je gaat!

Onze dierenarts is ook op zaterdag open, tegen normaal tarief. Heel fijn.

Als je nog de kans hebt: maak even een filmpje van het hoesten. Je zult zien dat hij bij de da geen kuchje geeft.
Het hoeft ook niks te zijn. Ons oudje van 17 verslikt zich al een jaar of 2 met regelmaat. Nagekeken en al maar niks aan de hand.

Wel goed dat je even laat na kijken maar vertrouw ook vooral op jezelf. Als jij denkt dat het mee valt zal ze vast morgen niet dood liggen.

Succes
Net terug! Niks ergs aan de hand. Z'n keel was geïrriteerd geraakt door het overgeven, wat ik al een beetje had gedacht want dat heb je zelf ook als je gaat overgeven door al dat zuur. Dus het is nu voor al aan kijken en anders weer terug. Wel fijn dat ik nu wat zekerheid heb en rustig kan zitten nu.

@Splinter_ Had het inderdaad al opgenomen voor het geval hij niet gaat hoesten. Hij kuchten dan ook ong. 3x per dag dus niet continue. Wel heel fijn dat jouw Da een normaal tarief heeft, vind dat alle da's dat moeten doen. Ik moest 2 steden verderop reizen met OV, omdat mijn eigen dierenarts gesloten is. En mijn kater is al 5/6 kilo haha dus niet fijn om mee te sjouwen maar doe het met liefde, als hij maar gezond is ^.^''

@little_angel89 klopt, mijn kat heeft dan ook echt 100 levens haha hij heeft telkens dingetjes waar ik me zorgen om maak in tegenstelling tot me andere kat die nooit wat heeft.

Ik wacht wel af met het sluiten van een verzekering, wel iets waar je goed over na moet denken inderdaad.
Fijn!

En ik weet niet waar je woont, maar mijn da zit in diverse plaatsen: https://dierenziekenhuizen.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven