Eetkamerstoel

12-03-2016 02:15 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik lees hier al een poosje mee, maar nu kan ik zelf wel wat advies gebruiken omtrent eetkamerstoelen

Ik ben onlangs verhuisd en op zoek naar nieuwe stoelen voor aan een teakhouten eettafel. Er ligt een houten vloer en de tafel is vrij groot en robuust, de muren zijn wit geschilderd.

Omdat ik de woonkamer verder graag licht en ruimtelijk wil houden ben ik op zoek naar stoelen die niet al te kolossaal zijn en met een fijn onderstel. Met houten stoelen gaat het geheel voor mijn gevoel te "houterig" worden, stoffen/lederen bekleding is wat lastig vanwege de kat maar niet uitgesloten.

Normaal gesproken ben ik zeer creatief, maar hier kom ik maar niet aan uit...

Iemand ideeën?
quote:sinnombre schreef op 12 maart 2016 @ 09:07:

Als ik veel verschillende stoelen bij mensen thuis zie, vind ik dat altijd wel heel leuk staan.

Toch vind ik dat niet leuk voor langere tijd.

En ik vind het een beetje 'gemaakt hip'. Het lijkt zo nonchalant neergezet, maar stiekem is er heel erg over nagedacht. Ik vind zelf allemaal dezelfde stoelen het leukst, en het meest tijdloos en stijlvol.Tsja, dat is maar net hoe je het bekijkt. Jij vindt het nagedacht, ik denk dat er genoeg gevallen zijn waarbij men dat simpelweg de mooiste stoelen vindt, en ze dus niet willen kiezen. Zo gaat het hier iig wel, ik zou niet weten welke stoel ik moet kiezen als ik maar 1 model mag hebben.
Momenteel is het erg in de mode om de witte kuipstoeltje te hebben....

Niets is meer tijdloos, die verschillende stoelen trend is ook wel weer beetje passé.

Heb ook nieuwe stoelen nodig, mijne zijn een jaar of 12 oud, Gispen stoelen, de stof is nu 2 kinderen verder echt vies en niet schoon te krijgen.

Ik heb nog niets gezien wat ik leuk genoeg vind en durf te kopen.

Zit toch weer te twijfelen om mijn stoelen opnieuw te laten stofferen.
Ik vind het vaak rommelig als er teveel verschillende stielen staan. Dezelfde kleurstelling aanhouden helpt dan wel. Ik hoef het zelf niet.
Misschien dat je eerst moet gaan proefzitten aan een tafel TO.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:mafalda schreef op 12 maart 2016 @ 09:19:

Momenteel is het erg in de mode om de witte kuipstoeltje te hebben....

Niets is meer tijdloos, die verschillende stoelen trend is ook wel weer beetje passé.Nee hoor, dat is iets wat altijd wel zal blijven. Net zoals dat er ook altijd mensen zijn die kiezen voor 4/6 dezelfde. Leuk dat je gispen stoelen hebt, mooi!
Even een tvp

Wij zijn aan het kijken naar een nieuwe tafel en nieuwe stoelen. Gezien ons lengte verschil zitten wij zwaar te denken aan verschillende stoelen. Dan kunnen we allebei lekker zitten.

Op de bank kan ik alleen lekker zitten als ik mijn voeten op de bank heb.... (niet zo erg, ik lig toch bij voorkeur op de bank)
En zoiets? Vind ik nu ook wel heel leuk, wel modern, maar niet tè modern.

https://www.beliani.nl/st ... elstoel-metropolitan.html

(Plaatje plakken lukt niet op mobiel)
quote:WonderGirl2 schreef op 12 maart 2016 @ 06:58:

Heb je al bij meubelzaken gekeken wat hun voor stoelen bij elkaar hebben staan? Misschien kun je daar leuke ideeën opdoen.

Eetkamerstoelen kopen is erg moeilijke nog recent ervaring mee..

Deze zijn he bij ons geworden http://www.zen-lifestyle. ... /eetkamerstoel-magic.html

In 2 kleuren

We zijn al bij verschillende zaken langs geweest, maar komen er op één of andere manier echt niet aan uit.

Wat interieur betreft hebben mijn vriend en ik normaal gesproken dezelfde smaak, maar qua eetkamerstoelen schijnbaar niet. Vinden ook maar weinig stoelen mooi. Maakt het er niet makkelijker op...
quote:mjdlh schreef op 12 maart 2016 @ 08:29:

Wij hebben de volgende stoelen

Al bovenstaande stoelen zijn ook in andere kleuren beschikbaar. Kijk ook eens naar plastic stoelen TO, erg praktisch!

Heel leuk!

Ook praktisch vanwege de kat, maar vriend vindt dit dan weer afgrijselijk.
Ik vind verschillende stoelen erg leuk en speels staan. Of het wel hip, trendy en misschien zelfs passé is dat boeit me dan weer vrij weinig.

Wel wil ik iets waar ik 100% zeker van ben zodat het de nodige jaren kan blijven staan. Voor nu vind ik verschillende stoelen erg leuk, maar hoe is dat over bijv. 3 jaar...? Zou toch zonde van het geld zijn als ik het dan alweer beu zou zijn. Ik ken mezelf dan ga ik me er enorm aan irriteren en moet het zsm vervangen worden. Lastig....
Waarom zou je het dan weer beu zijn? Kijk, als je de stoelen kiest die ik later postte in de kleuren rood, groen, geel en blauw, kan ik me voorstellen dat je daar eenmaal op uitgekeken raakt. Maar als je een tijdloos model kiest - en dat is met stoelen best een ruim begrip - in neutrale kleuren, dan kan er toch niet zoveel misgaan?
Je kunt ook bij de kringloopwinkels/marktplaats bij jou in de buurt kijken wat voor tweedehands stoeltjes er te koop staan. Soms met een likje verf, afhankelijk van het type stoel. Misschien is je man stiekem wel een vintage liefhebber, dan heb je grote kans dat je slaagt
To, ik haal even mijn post leeg nu jij mijn stoelen wel gezien hebt, anders ben ik wel erg herkenbaar. Zou jij je quote ook kunnen aanpassen? Dankjewel alvast!
quote:Zoeys schreef op 12 maart 2016 @ 15:41:

Ik vind verschillende stoelen erg leuk en speels staan. Of het wel hip, trendy en misschien zelfs passé is dat boeit me dan weer vrij weinig.

Wel wil ik iets waar ik 100% zeker van ben zodat het de nodige jaren kan blijven staan. Voor nu vind ik verschillende stoelen erg leuk, maar hoe is dat over bijv. 3 jaar...? Zou toch zonde van het geld zijn als ik het dan alweer beu zou zijn. Ik ken mezelf dan ga ik me er enorm aan irriteren en moet het zsm vervangen worden. Lastig....Dan kun je over een paar jaar je stoelen misschien verkopen via Marktplats o.d?
@mjdlh

Gedaan!

Daar heb je ook wel gelijk in. Zodra ik stoelen heb gevonden waar ik echt weg van ben zal dat ook niet het geval zijn denk ik. Komt denk ik omdat ik op het moment niet weet wat ik wil, twijfel over ieder optie

Zal binnenkort eens bij de kringloop kijken, wie weet wat we daar tegen komen!

Dank jullie wel!
Dankjewel voor het weghalen!

Ik post even wat zijstraatjes die je op MP/kringloop zou kunnen vinden, misschien heb je er iets aan

katten vinden alcantara niet fijn. Wij hebben leer, stof en alcantara in de huiskamer. De eerste twee soorten zijn gesloopt, het derde niet. Werd door verkopers in diverse woonwinkels ook al gezegd, en het klopt. Misschien is dat iets om te overwegen? Het is mooi spul.
De bovenste vind ik erg leuk mjdh....als ik er daar nou 6 van kan vinden ben ik helemaal gelukkig
quote:mafalda schreef op 12 maart 2016 @ 20:43:

De bovenste vind ik erg leuk mjdh....als ik er daar nou 6 van kan vinden ben ik helemaal gelukkig https://www.woonhome.nl/b ... amerstoelen-deens-design/

Hier zijn er alvast 2!

Maar zulke komen best vaak op Marktplaats voorbij hoor! Zoektermen: deens, vintage, retro, design, enzovoort. Succes!
Ik heb deze in verschillende kleuren rond een grote, eikenhouten tafel

deze, volgens mij werkt het plaatje niet
quote:Zoeys schreef op 12 maart 2016 @ 03:53:

@Dana

Vervelend hé! Wij laten de kat niet meer alleen in de woonkamer, hij sloopt alle meubels zodra hij de kans krijgt.Mevrouw heeft voor straf een week in de gang gebarricadeerd😾 Gelukkig was de stoel niet compleet gesloopt, alleen een paar krasjes op hef zitvlak dus. Nu doet ze het niet meer, denk omdat het nieuw was... Op het moment zelf was het echt !#%^*
Is de zithoogte ook belangrijk? Wij zijn lang, dus sommige stoelen met zithoogte van Vitra stoelen DSW zullen echt te laag zijn. dus zithoogte zou voor ons een criterium zijn. En ook de houten vloer, geen krassende poten bijvoorbeeld.
quote:mjdlh schreef op 13 maart 2016 @ 17:53:

[...]

https://www.woonhome.nl/b ... amerstoelen-deens-design/

Hier zijn er alvast 2!

Maar zulke komen best vaak op Marktplaats voorbij hoor! Zoektermen: deens, vintage, retro, design, enzovoort. Succes!

Een poosje precies die zoekopdracht ingesteld op marktplaats, maar dan verdwijnt het weer naar de achtergrond. Echt 6 dezelfde bij elkaar is moeilijk, als je geluk hebt vind je een set van 4.

Maar ik denk dat je gelijk hebt dat ik ze gewoon moet gaan sparen tot de set compleet is.
nu op marktplaats minstens 5 advertenties met 6 stoelen

Ohhh ga gelijk kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven