GPS voor katten

13-03-2016 16:40 36 berichten
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Ik woon in een katvriendelijke buurt, hartstikke fijn, maar een van de buren verderop vindt mijn kat wel erg tof: hij haalt hem binnen en doet de deur dicht. En houdt de deur dicht, steeds vaker ook 's nachts. Ik zie mijn kat dan een paar dagen niet. Hij weet dat ie hem niet mag voeren ivm nierproblemen, maar het kan niet anders dan dat ie dat doet, na een dagdeel heeft ie echt wel honger.

Heb de buur er meerdere keren op aangesproken dat ik dit niet wil. Probleem: ik heb geen bewijs. Toen ik hier net woonde heeft hij toegegeven dat ie bij hem binnen kwam, en nu ruik ik het gewoon aan de kat (een of andere creme met doordringende geur). Soms hou ik hem een paar dagen binnen, maar hij is een echte buitenkat en krijgt daar stress van. Dus wil ik zo'n gps-bandje proberen, zodat ik in de gaten kan houden waar ie zit, ook 's nachts.

Heeft iemand hier dat al wel eens geprobeerd?
Woon jij bij mijn oude buurvrouw in de buurt? Die heeft m'n kat 'gestolen' op deze manier. En dan sta je na een half jaar raar te kijken als kat blakend van gezondheid langs komt lopen.
Niet dat ik weet... Ik zou gewoon aanbellen bij hen als ik mijn kat weer eens kwijt was.
Alle reacties Link kopieren
Als jouw buur met opzet je kat bij zich houdt zet hij dat apparaatje natuurlijk gewoon uit als hij de kat binnenhaalt. Ze zijn niet bepaald onzichtbaar, die dingen......
Is de kat gechipt én op jouw naam geregistreerd (dat vergeten veel mensen)? Dat lijkt me in ieder geval nodig, zo kun je aantonen dat het jou kat is.

Is je buurman zich er van bewust dat dit diefstal is? Een kat is eigendom. Jij mag ook niet zomaar de fiets van jouw buurman in je schuur zetten.
Ja, hij is gechipt en op mijn naam. Ik wist niet dat je zo'n gps-bandje kan uitzetten? Dan moet ik hem de eerste keer goed volgen... om te zien waar ie strandt.
Zorg inderdaad voor die chip, mocht je die nog niet hebben. Ik zou als je kat kwijt bent, doen wat ana_isabel zegt: aanbellen bij die buren en vragen of kat 'toevallig' bij hun binnen zit. Wel eerst zelf door het raam naar binnen kijken of je hem ziet. Ook zou ik nogmaals het gesprek met die mensen aangaan en duidelijk maken dat kat echt speciaal voer nodig heeft. Dus dat het oke is als ze hem aandacht geven (als dat zo is), maar absoluut geen eten. Sorry, geen gps ervaringen.
Met een hamer zal hij in ieder geval wel uitgaan.

Duur geintje om de kat éénmalig goed te volgen.
Als mn kat te lang weg is, bel ik de buurman op. Dan heeft ie hem altijd nét gezien, of de middag ervoor, maar nu echt niet hoor. Hij ontkent dus altijd. Maar de kat komt dus altijd heel toevallig niet lang daarna weer thuis.

Ik ksn niet naar binnen kijken door hele dikke vitrage. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen.
GPS werkt binnen en bij dichte begroeiing (waar katten meestal gebruik van maken als ze buiten zijn) niet. Dus de kans dat je de kat kunt vinden via GPS in een doorsnee omgeving is vrij klein.
Daarom vraag ik ook ervaringen, omdat ze wel zo worden verkocht.
En als je bewijs heb, wat dan?
Wat een rare buurman heb je en wat blijf je relaxt en netjes.

Ik zou hem nog 1 keer duidelijk maken dat hij die geintjes niet meer moet flikken. Je weet nooit wat zo'n malloot met je huisdier van plan is.

En als hij zo graag een kat in huis heeft dat je met hem samen er eentje gaat uitzoeken in het asiel ofzo. Hij blij, jij blij, kat blij.
Biertje?!
Ja, dat heb ik ook al voorgesteld, een kat uit het asiel. Maar dan moet je ervoor zorgen he. Iets met lusten en lasten.

Als ik bewijs heb dat mijn kat daar binnen zit, ga ik (dreigen met) naar de wijkagent. Ofzo. Dan heeft ontkennen iig geen zin meer.
Maak een kattenren of zet je tuin af.
quote:MarindaH schreef op 13 maart 2016 @ 17:18:

Ja, dat heb ik ook al voorgesteld, een kat uit het asiel. Maar dan moet je ervoor zorgen he. Iets met lusten en lasten.

Als ik bewijs heb dat mijn kat daar binnen zit, ga ik (dreigen met) naar de wijkagent. Ofzo. Dan heeft ontkennen iig geen zin meer.De wijkagent zou zeggen dat je hem maar binnen moet houden. Die doet er niets aan.
quote:Annelaure schreef op 13 maart 2016 @ 17:21:

Maak een kattenren of zet je tuin af.Hier heb ik niet zoveel aan, mijn kat zou doodongelukkig worden. Het is geen kip.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/trans ... era/190088

Is dit wat ? Kan je kat gelijk de buurman filmen als hij hem in huis haalt
quote:paper-clip schreef op 13 maart 2016 @ 17:32:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/trans ... era/190088

Is dit wat ? Kan je kat gelijk de buurman filmen als hij hem in huis haalt Haha! Heeft tie ook een verbinding met internet? Kun je vanuit je luie stoel bekijken wat de buurman allemaal voor vage dingen doet.
Biertje?!
quote:patchouli_ schreef op 13 maart 2016 @ 16:48:

Als jouw buur met opzet je kat bij zich houdt zet hij dat apparaatje natuurlijk gewoon uit als hij de kat binnenhaalt. Ze zijn niet bepaald onzichtbaar, die dingen......Dan ziet ze in ieder geval dat hij daar is uitgezet. Weet ze ook genoeg.
quote:MarindaH schreef op 13 maart 2016 @ 17:26:

[...]

Het is geen kip.

Het nadeel aan die gps dingen vind ik dat je er een of ander sms abonnement bij moet nemen. Ik heb er dus ook geen ervaring mee, sorry.

Maar die camera ziet er ook wel vet uit.
Ik zou bijna zelf zo'n camera kopen voor eigen genot, maar dan wel poes op pad sturen. en hopen dat ze ergens anders binnenloopt.
Biertje?!
Die camera is dan weer niet live te volgen, da's jammer. Wel een optie overigens.
Ik heb eens een docu gezien over een klein dorpje in Engeland waar heel veel katten wonen. Ze hadden ze allemaal uitgerust met een gps en zo'n cat cam. Konden ze precies in beeld brengen dat Minoes van nr 13 's nachts door het kattenluikje bij Tijger op nummer 7 ging en daar de brokjes opvrat

Er was er ook 1 bij die iedere nacht wel 5 tot 10 km de hort op ging, was erg leuk !

Misschien nog ergens terug te kijken.

Maar erg vervelend dit met de buurman, ik zou hem er nogmaals op aanspreken dat hij jouw kat niet in huis moet nemen. Of je gaat gewoon eens om 23.30 aanbellen of je je kat terug mag misschien dat hij het dan leert.
kat binnenhouden of accepteren dat hij er meerder baasjes op na houdt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven