't feeling good topic.

14-03-2016 16:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doe jij om je goed te voelen?

Ik merk dat ik vastloop. Er zijn zoveel therapieën, zoveel ideeën. Wat doe jij om je zo fit (en angst vrij) mogelijk te voelen? Welke routine en aanpak werkt(e) voor jou?
Muziek luisteren
Ik laad op van de zon, lekker wandelen of fietsen met je favoriete muziekje
Muziek luisteren, met mooi weer (zonnetje) wandelen, sporten, op de bank kruipen met thee, chocola en tijdschriften of een boek
Een wandeling maken door een mooi gebied.

Muziek luisteren.

Een lijstje maken van de dingen waar je blij mee bent.
Voor mij werkt douchen en opmaken heel goed iedere dag. En sieraden om. Na een frisse dagelijkse douche voel ik me een ander mens. En naar buiten gaan, even de frisse lucht in. Hoeft echt niet lang of ver te zijn maar even buiten fietsen doet wonderen.

Verder fijne muziek luisteren en feel good boeken lezen (die ik eigenlijk bijna nooit lees, zoals Shopaholic, lekker luchtig).
Douchen, mediteren, muziek luisteren, mindfulness boeken lezen.
De natuur in, even lekker vals mee kraaien met de muziek.

Maar kwa therapieën zou ik eerder naar de huisarts gaan die kan je daarin beter advies geven.
Lekker langs water lopen.
Lekker naar buiten! Of nieuwe dingen doen. Ik heb een poosje geleden in een uitverkoop in een opwelling een ukulele gekocht, op internet staan allemaal filmpjes met hoe je liedjes kunt spelen. Ik vind het zo leuk en kan mezelf er helemaal in verliezen. Sporten helpt ook, yoga voor mij al helemaal, zeker als ik het regelmatig doe (www.doyogawithme.com).

Ik ga dit topic even volgen:)
Elke dag even naar buiten, sporten, zoveel mogelijk de zon in, zo vaak mogelijk leuke reisjes plannen (mijn hobby), zo vaak mogelijk paardrijden (mijn andere hobby), uit lunchen of uit eten met gezellige mensen. Dan voel ik me echt beter, wat voor dag ik ook heb, een van die dingen werkt altijd.
quote:lux. schreef op 14 maart 2016 @ 17:22:

Elke dag even naar buiten, sporten, zoveel mogelijk de zon in, zo vaak mogelijk leuke reisjes plannen (mijn hobby), zo vaak mogelijk paardrijden (mijn andere hobby), uit lunchen of uit eten met gezellige mensen. Dan voel ik me echt beter, wat voor dag ik ook heb, een van die dingen werkt altijd.Lijkt me fijn dat je dan altijd iets hebt om op terug te vallen!
Bewegen helpt tegen dipjes, is bewezen, maar voor mij werkt het zeker.

Hoef je echt niet in te overdrijven, een halfuurtje wandelen helpt al.

Yoga en mediteren vind ik ook relaced en ontspannend.

Waar ik verder blij van word is zingen en muziek.

En leuke mensen natuurlijk.
Sporten, muziek, buiten genieten van de frisse lucht, tijd doorbrengen met fijne mensen, goede koffie, een opgeruimd en fris huis en in de armen van mijn vriend weg kruipen zijn de dingen waar ik gelukkig van word.
Dat was ik vergeten, van lekkere koffie word ik heel erg blij...
Mediteren

Wandelenin de natuur

Meezingen of dansen op muziek

Lekker op de bank met deken

Uit eten/ lunchen

Sporten
quote:miloen schreef op 14 maart 2016 @ 17:10:

Ik laad op van de zon, lekker wandelen of fietsen met je favoriete muziekje Dit! Lekker 6 km lopen met oordopjes in. Al je favoriete muziek erbij en van het zonnetje genieten!
Ik koop dan iets voor mezelf

Een lekkere gezichtscreme die ik eigenlijk te duur vind, een mooi lingeriesetje, een kadootje voor mijn man kan ik ook blij van worden.
Nou.. voorlopig niet ergens tegenaan duwen wil ik mijn armen nog kunnen gebruiken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:notalwaysdark schreef op 14 maart 2016 @ 17:23:

[...]

Lijkt me fijn dat je dan altijd iets hebt om op terug te vallen!Ik denk dat het iedereen helpt. Sporten en bewegen helpen om uit je hoofd te komen en in je lijf en ik denk dat mensen vaak ongelukkig zijn doordat ze teveel in hun hoofd zitten en te weinig in hun lijf.
quote:Rose-87 schreef op 14 maart 2016 @ 18:35:

[...]

Dit! Lekker 6 km lopen met oordopjes in. Al je favoriete muziek erbij en van het zonnetje genieten!

Het fijnste wat er bestaat! Gister nog gedaan, ik wilde mede door het heerlijke weer niet meer stoppen.

Daar zagen mijn voetjes op een gegeven moment de humor niet meer van in...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven