Overlast

15-03-2016 12:28 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net nieuw op dit forum mijn verhaal in de hoop wat herkenning tegen te komen. Wij wonen in een huurhuis. Als enige nog in de straat, want alle andere huizen zijn verkocht. En daar is de ellende ook mee begonnen, want vorig jaar werd er in de straat een huis verkocht aan een gezin met zes kinderen. En deze kinderen gillen. En niet zo'n klein beetje ook. Na grotendeels de zomer te hebben doorgebracht met de tuindeuren dicht, de televisie een stuk harder en oordoppen in en het verhuizen van mijn werkkamer (ik werk thuis) van de tuinkant na de straatkant en ettelijke keren aan te hebben gegeven dat we last hebben van het lawaai, wijkagent die ondertussen kind aan huis werd, kwamen de herfst en de winter. Iets meer rust. Weliswaar zijn de huizen hier zo gehorig dat je ze af en toe zelfs binnen kunt horen (er zit één huis tussen en wordt bewoond door Poolse mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn), maar het was te doen.

Tot afgelopen weekend... En vooral tot gisteren waarbij het gegil buitenproportionele afmeting was. Op mijn vraag of het wat minder kon kreeg ik nul op rekest. Wederom de wijkagent gebeld die er van de week naartoe gaat.

We hebben ondertussen een stappenplan gemaakt omdat we er anders aan onderdoor gaan. Mijn man is namelijk ook nog eens ernstig ziek en dit soort dingen vreten energie.

A: Sinds vorig jaar staan we ingeschreven voor een andere woning, helaas geldt er een wachtrij.

B: Als er langer dan een half uur gegild wordt gaan we ernaartoe en vragen heel vriendelijk of het wat zachter kan omdat we er last van hebben en als daar niet op gereageerd wordt dan zeggen we dat we de wijkagent bellen.

C: We zijn van plan het gegil een keer op te nemen zodat de wijkagent het zelf ook een keer kan horen.

Zijn er hier anderen die misschien nog aanvullingen of ideeën hebben?

Groetjes, Dephil
Geen tips, maar ik wil je wel sterkte wensen. Overlast van de buren is echt heel naar. Wij zijn er ook om verhuisd.
Mind the gap
Shit, niet goed gelezen, never mind.
anoniem_271947 wijzigde dit bericht op 15-03-2016 12:34
Reden: Stom
% gewijzigd
Oh dear, how sad, never mind.
Gillen als in druk spelen?
Als het overdag is kun je toch niks er tegen doen??
Maar ik herken het wel en kan me er ook dood aan ergeren hoor.
Een tussentijdse woning zoeken. Het gillen gaat toch niet stoppen. Ze zijn eraan gewend en doen het dus automatisch. Kun je niet particulier even iets kleiners huren? Als je ergens rustig kunt wonen is dat veel bepalender voor je woongenot dan ruimte.
Misschien eens op zoek gaan naar een koopwoning? De rente staat laag.
quote:parbleumondieu schreef op 15 maart 2016 @ 12:46:

Een tussentijdse woning zoeken. Het gillen gaat toch niet stoppen. Ze zijn eraan gewend en doen het dus automatisch. Kun je niet particulier even iets kleiners huren? Als je ergens rustig kunt wonen is dat veel bepalender voor je woongenot dan ruimte.Met een zieke man zal dat niet zomaar gaan, en de woningen liggen niet voor het oprapen helaas.
Geen advies, alleen een en de bedenking 'wat een geluk dat je daar huurt en niet gekocht hebt, nu kun je nog relatief gemakkelijk weg'.
www.woningruil.nl
Curieus, wat heeft de Poolse nationaliteit van sommige van jouw buren te maken met geluidsoverlast?

Verder: huur een kantoor op een bedrijventerrein, dan kun je in ieder geval rustig werken.

In een woonwijk wonen namelijk ook andere mensen, en die hoor je nou eenmaal altijd.
quote:jo12345 schreef op 15 maart 2016 @ 12:52:

Curieus, wat heeft de Poolse nationaliteit van sommige van jouw buren te maken met geluidsoverlast?

Mensen die geen Nederlands spreken zullen minder snel klagen waardoor de buren die overlast veroorzaken denken dat het wel meevalt. De directe buren klagen immers niet.

quote:jo12345 schreef op 15 maart 2016 @ 12:52:Verder: In een woonwijk wonen namelijk ook andere mensen, en die hoor je nou eenmaal altijd.Nou nee, ik hoor mijn buren hoogst zelden.

Verder: huur een kantoor op een bedrijventerrein, dan kun je in ieder geval rustig werken.

In een woonwijk wonen namelijk ook andere mensen, en die hoor je nou eenmaal altijd.

Dit dacht ik ook, is het omdat het vermoeilijkt dat je niet met de buren hierover kunt spreken? Want anders snap ik de toegevoegde waarde hier ook niet zo van.

Verder: Inderdaad vervelend, hopelijk krijgen jullie snel iets anders aangeboden.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.

In een woonwijk wonen namelijk ook andere mensen, en die hoor je nou eenmaal altijd.Ik weet dat zij er ook last van hebben, maar zijn de taal niet machtig om dat aan te geven. Toevallig geef ik op woensdag taalles en is mijn Poolse buurvrouw een van mijn 'leerlingen'.
quote:wyandotje schreef op 15 maart 2016 @ 12:39:

Als het overdag is kun je toch niks er tegen doen??

Ook overdag is het niet toegestaan om overlast te veroorzaken hoor.

Heel vervelende situatie dit. Ik herken het enigszins, maar dan door muziek. Je kan er echt gek van worden helaas ik zou toch gewoon continu de wijkagent blijven lastigvallen hiermee. Heel vervelend ook, maar misschien helpt het als de wijkagent continu aan de deur komt.
Leg een logboek aan (digitaal of papieren agenda) waarin je de overlast noteert. Dus ook die keren dat je niet de wijkagent belt. Beschrijf zo duidelijk mogelijk de overlast (wat hoor je, welk tijdstip, hoe lang, waar hoor je het, etc) zodat je dit (mocht het nodig zijn) kunt aanvoeren als bewijslast.

Sterkte met de situatie en ik hoop voor je dat je snel minder last ervaart en dat je man vooruit gaat.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 15 maart 2016 @ 13:00:

[...]

Ook overdag is het niet toegestaan om overlast te veroorzaken hoor.

Heel vervelende situatie dit. Ik herken het enigszins, maar dan door muziek. Je kan er echt gek van worden helaas ik zou toch gewoon continu de wijkagent blijven lastigvallen hiermee. Heel vervelend ook, maar misschien helpt het als de wijkagent continu aan de deur komt.Hier doen ze er niks aan overdag. Hoort bij normale leefgeluiden. Maar de hele dag de buren horen ruziën en schreeuwen tegen hun kindje gaat op den duur wel storen.
Ik heb anderhalf jaar lang naast tokkies gewoond. Verschrikkelijk, wat een k** herrie produceerde zeg. Elkaar door de keet slaan, schreeuwen, alcoholprobleem, verzin het maar. De politie kwam op den duur niet meer en de woningbouw deed niks. We moesten zelf maar verhuizen, terwijl zij overlast voor iedereen bezorgde. Wij hebben toen een huis gekocht en waren blij dat we weg konden.

Overlast is echt verschrikkelijk. Ik heb geen tips voor je, maar wil je echt heel veel sterkte wensen!
Misschien een decibelmeter aanschaffen en iedere keer opschrijven / foto's maken van hoeveel db dat ding aangeeft? Dat is objectiever dan alleen 'ik heb er last van'.
Wat rot! Leef absoluut met jou/jullie mee!

Alles bijhouden en vastleggen. Geluidsopname maken is ook een goed idee.

En steevast elke keer bellen. Is erg vervelend, maar misschien komt er dan enige actie?

Vind het altijd rot als ik lees dat mensen in hun woongenot en leven worden beperkt door iets of iemand op een plek waar ze zich veilig en fijn en prettig zouden moeten voelen.

Hoop dat mij/ons dat bespaard zal blijven. Komt zo vaak voor dat je er bang voor moet zijn namelijk.
Klagen bij de woningbouw?

Ik heb het zelf ook meegemaakt hoor, muziek en vooral overlast op de stoep. Ik heb ook een paar keer gebeld met de woningbouw en ze konden er pas iets aan doen als er echt regelmatig overlast wordt veroorzaakt. Dus idd een logboek bijhouden, telefoontjes bijhouden naar de wijkagent.

Ik snap je wel. Je wilt je thuis voelen in je eigen huis en dat gaat niet.. En steeds die ' angst' voor overlast. maw je ziet meer relaxed op de bank.

Sterkte to..
It's 5 o'clock somewhere
quote:wyandotje schreef op 15 maart 2016 @ 13:12:

[...]

Hier doen ze er niks aan overdag. Hoort bij normale leefgeluiden. Maar de hele dag de buren horen ruziën en schreeuwen tegen hun kindje gaat op den duur wel storen.Dat hoort dus niet meer bij normale leefgeluiden. Die grens is lastig te bepalen, maar als het de hele dag is en zo erg als TO zegt, dan moeten ze er echt wel wat aan doen want dit valt niet meer onder "normaal".
quote:Troeteltje schreef op 15 maart 2016 @ 13:21:

Wat rot! Leef absoluut met jou/jullie mee!

Alles bijhouden en vastleggen. Geluidsopname maken is ook een goed idee.

En steevast elke keer bellen. Is erg vervelend, maar misschien komt er dan enige actie?

Vind het altijd rot als ik lees dat mensen in hun woongenot en leven worden beperkt door iets of iemand op een plek waar ze zich veilig en fijn en prettig zouden moeten voelen.

Hoop dat mij/ons dat bespaard zal blijven. Komt zo vaak voor dat je er bang voor moet zijn namelijk.Idd mjn grootste angst is dat mijn rustige buren verhuizen en dat er aso's komen wonen... Ben echt heel erg gehecht aan rust.
It's 5 o'clock somewhere
quote:poppetje2006 schreef op 15 maart 2016 @ 13:26:

Klagen bij de woningbouw?

Dat was eerst ook mijn reactie. Toen las ik de OP nog eens goed door en zag ik dat TO juist de enige in een huurwoning is. De rest is koop.
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven