onzeker

15-03-2016 17:53 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb afgelopen zaterdag een test gedaan en daar kwam in het resultaatvakje een hele lichte blauwe streep. nu hebben mensen het weleens over een indroogstreep maar die is meestal grijs van kleur wat ik gehoord heb. Ik weet niet of dit klopt! maar nu heb ik vanochtend weer een test gedaan en nu stond er niks in dat vakje maar dat is heel raar want dan had daar ook een uitdrooglijntje in moet staan als dat werkelijk zo kan zijn. maar er stond helemaal niks, was gewoon helemaal wit. Maar ben naar huisarts geweest vanochtend en die vond het ook heel vreemd... die zei inderdaad ook dat als er in de 1e test een uitdrooglijntje zou zijn dan zou er ook eentje in de 2e moeten komen staan. dushet heel verwarrend of t nu wel of geen positieve test was zaterdag. en waarom er nu dan niks in verscheen..

iemand dit ook weleens gehad?
Koop een digitale test van clearblue, geen verwarring mogelijk! Ik duim mee voor het resultaat waar jij het gelukkigst van zou worden :-)
Wat voor testen heb je gebruikt? Ik heb wel eens een vals positieve gehad met kruidvat early en over de testen van e action hoor ik dat ook.
wat adviseerde de huisarts?
Kan de huisarts niet bloedprikken om het HCG te meten?
ik heb test van de DA genomen een huismerk. niet van DA zelf iets van Idyl heet het ofzo... er zaten er twee in een doosje, maar heb nu cb gekocht wil ik vrijdag gebruiken. maar het is toch raar wat ik zei dat er n dat een venster een blauw heeeeeel licht streepje staat en dan in dat andere NIKS.. zelfs de dokter vind het raar... wat vinden jullie dan?
quote:jufsjaak schreef op 15 maart 2016 @ 17:57:

Kan de huisarts niet bloedprikken om het HCG te meten?ja heb inderdaad en formulier gekregen om bloed te laten prikken! maar dan nog vonden zij en ik het verschil van de testen raar.. het is toch logisch dat er dan in dat andere ook iets moet komen als het echt om een indrooglijntje zou gan
en k ben niet ongesteld terwijl ik dat vorige week donderdag had moeten worden, en min hele gezicht zit onder de puisten.

[img]null[/img]
quote:22sereentje schreef op 15 maart 2016 @ 17:58:

ik heb test van de DA genomen een huismerk. niet van DA zelf iets van Idyl heet het ofzo... er zaten er twee in een doosje, maar heb nu cb gekocht wil ik vrijdag gebruiken. maar het is toch raar wat ik zei dat er n dat een venster een blauw heeeeeel licht streepje staat en dan in dat andere NIKS.. zelfs de dokter vind het raar... wat vinden jullie dan?

Het is idd raar maar wat maakt het verder uit? Waarom wil je zo graag een verklaring?

Wacht de bloedtest af of doe nog een test van clearblue en dan weet je het zeker.
Als je vorige week al ongesteld had moeten worden zou ik nu nog een andere test doen. Als die niet positief is, is het misschien in een heel vroeg stadium mis gegaan.
ik wil zo graag een verklaring omdat ik het gewoon raar vind... dat beide testen iets anders aangeven maarja ik ga inderdaad vrijdag cb gebruiken. dat bloedprikken moet ik nog gaan doen en dan kan ik inderdaad de bloedtest afwachten, mar als de cb een negatieve test aangeeft dan hoef ik geen bloed te laten prikken want cb is eigenlijk wel heel betrouwbaar dus
quote:south schreef op 15 maart 2016 @ 18:22:

Als je vorige week al ongesteld had moeten worden zou ik nu nog een andere test doen. Als die niet positief is, is het misschien in een heel vroeg stadium mis gegaan.vorige week donderdag inderdaad en het is nu dinsdag dus 6 dagen geleden. maar het kan misschien nog zo zijn dat ik nog ongesteld word. en is he dan mis gegaan door te weinig hcg?
Huh waarom doe je niet gewoon je cb test als je over tijd bent. Wat heeft wachten voor zin?

Als het mis is gegaan dan moet je toch ongesteld worden.

Ik hoop op een positieve test voor jou.
quote:22sereentje schreef op 15 maart 2016 @ 18:22:

ik wil zo graag een verklaring omdat ik het gewoon raar vind... dat beide testen iets anders aangeven maarja ik ga inderdaad vrijdag cb gebruiken. dat bloedprikken moet ik nog gaan doen en dan kan ik inderdaad de bloedtest afwachten, mar als de cb een negatieve test aangeeft dan hoef ik geen bloed te laten prikken want cb is eigenlijk wel heel betrouwbaar dusBlijkbaar is een van de twee testen niet goed gegaan, of de test zelf was niet goed. Niemand kan weten welke er wel of niet klopt, dus een verklaring willen is ook niet echt nodig.
Gewoon opnieuw testen en ik denk overigens niet dat een indroogstreepje (als het dat was) per definitie altijd bij een tweede test ook tevoorschijn moet komen. Heb testen gehad van kruidvat waarbij ik ene dag indroogstreepje had en volgende dag wit venster. Wel is het belangrijk dat het controle raampje aangeeft dat de test goed gegaan is.
quote:22sereentje schreef op 15 maart 2016 @ 18:23:

[...]

vorige week donderdag inderdaad en het is nu dinsdag dus 6 dagen geleden. maar het kan misschien nog zo zijn dat ik nog ongesteld word. en is he dan mis gegaan door te weinig hcg?

Lijkt mij wel dat je nog gewoon ongesteld gaat worden als de test negatief is. Als die eerste echt (licht) positief was, dan is er bij de innestelling of dd aanleg iets misgegaan en werd er eerst wel wat hcg aangemaakt (vandaar positieve test) en daarna niet meer. (Vandaar negatieve test).

Maar het kan ook gewoon een indroogstreepje zijn geweest natuurlijk.
Waarom zou je dan bij een 2e test ook zo'n indroogstreepje moeten hebben? Dat begrijp ik niet helemaal..
Waarom zou je dan bij een 2e test ook zo'n indroogstreepje moeten hebben? Dat begrijp ik niet helemaal..

nou dat zij mijn huisarts. Want of je nu de 1e of de 2e ergens ff neerlegt en hij indroogt dan is dattoch bij elke test dat er n streepje komt?
quote:22sereentje schreef op 15 maart 2016 @ 19:05:

nou dat zij mijn huisarts. Want of je nu de 1e of de 2e ergens ff neerlegt en hij indroogt dan is dattoch bij elke test dat er n streepje komt?Nee dat is per definitie absoluut niet waar. Er hoeft geen indroogstreepje te komen het KAN. Is je huisarts een man?
Je kan ook zwanger zijn geweest en een hele vroege miskraam hebben gehad. Afwachten is het enige wat je kan. Sterkte
quote:gordijn87 schreef op 15 maart 2016 @ 19:42:

[...]

Nee dat is per definitie absoluut niet waar. Er hoeft geen indroogstreepje te komen het KAN. Is je huisarts een man?nee mijn huisarts is een vrouw dus meestal hebben die er wel verstand van van dat onderwerp
maar ik zeg ook niet dat dat vage lichte streepje op de 1e test een indroogstreepje was maar als dat een posi was dan zou de andere test toch ook iets moeten aangeven lijkt me?

of kan die1e test niet goed zijn geweest?
Er zijn zoveel vrouwen die op de ene test een indroog streepje hebben en op de volgende niet.

Wat trouwens een rare reactie van je huisarts.

En waarom zou je zo'n dure cb test kopen?

Haal morgen gewoon 2 voor 5 euro bij o.a kruitvat, die zijn erg gevoelig en betrouwbaar.

Als die negatief is weet je genoeg.
quote:22sereentje schreef op 15 maart 2016 @ 19:05:

nou dat zij mijn huisarts. Want of je nu de 1e of de 2e ergens ff neerlegt en hij indroogt dan is dattoch bij elke test dat er n streepje komt?

Hè? Wat versta jij onder een indroogstreepje?

Ik zou gewoon die bloedtest laten doen waar je een formulier voor hebt gekregen. Waarom heb je dat nog niet gedaan als je zo benieuwd bent?
maar is het niet zo dat een indroogstreepje meestal grijs van kleur is? of maakt dat niet uit?

want bij mij was t streepje blauw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven