Onverwachts bezoek

18-03-2016 11:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er toch zo'n hekel aan onverwachts bezoek.

Vannacht kon ik slecht slapen, werd ik net abrupt uit slaap gebeld door bouwvakkers?? Eerlijk is eerlijk heb niet open gedaan want ik heb van te voren niets van een brief gehad dat ze in of om het huis moesten zijn..

Dus laat dan ook liever niemand binnen. Huis net gepoetst van binnen en van buiten en dan zullen hun t weer even vuil komen maken zonder van te voren een briefje in de bus..

Kennissen komen ook onverwacht terwijl iedereen weet dat ik er echt een gruwhekel aan heb en niet op zit te wachten..

Ben ik nou zo raar, word vaak echt scheef aangekeken hierom
Ik snap het wel, ik hou er ook niet van. Zit je 's avonds lekker in je pyjama voor de open haard, staat er visite voor de deur.... Maar gelukkig is dit niet zo vaak.
" Huis net gepoetst van binnen en van buiten en dan zullen hun t weer even vuil komen maken"

Nou wat een ellende zeg! Je weet toch niet wat ze komen doen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb er ook een hekel aan, maar meer omdat ik onregelmatig werk en de postbode/klusjesmannen altijd na een nachtdienst om 9 uur op de stoep staan. Heb gewoon mijn bel uit gezet en maak altijd afspraken over reparatie verzoeken ed. zodat ik weet wanneer er iemand komt.
quote:Nouschi schreef op 18 maart 2016 @ 11:08:

" Huis net gepoetst van binnen en van buiten en dan zullen hun t weer even vuil komen maken"

Nou wat een ellende zeg! Je weet toch niet wat ze komen doen?Dat klopt, maar de 1e schone bouwvakker moet nog geboren worden....
Ik hou er ook niet van, maar het gebeurd zo nu en dan. Dan zet ik mijn vrolijke gezicht op, zet ik een lekkere bak koffie en daar geeft ik een koek bij. Ik blijf te alle tijde gastvrij.

Je kunt het aangeven, maar bij sommige mensen valt het kwartje niet.

Maar, je weet dus niet wat de bouwvakkers wilde? Misschien kwamen ze alleen even doorgeven dat het water er zo even af is of weet ik veel wat...
Remember me with smiles and laughter, for that is how I will remember you all. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all
Ik ben ook niet dol op onverwacht bezoek. Ik heb het voordeel dat ze niet bij me naar binnen kunnen kijken, daarom kan ik makkelijk doen of ik niet thuis ben. Ik kijk wel even op het schermpje. Alleen als mijn balkondeur open staat kan ik er niet onderuit.
verba volant, scripta manent.
Ik moet er ook niks van hebben. Zul je zien dat je niks in huis hebt, andere plannen had, gewoon zin had in een rustig daagje....ik zou er heel bot op reageren als mensen opeens voor m'n deur zouden staan en zouden verwachten dat ze binnen mochten komen (tenzij er sprake is van een calamiteit uiteraard).
Oh dear, how sad, never mind.
Gewoon je voordeur dichtkitten. Weet je zeker dat er geen onverwacht bezoek meer komt. De brutaliteit.
Ik krijg nooit onverwachts bezoek.

Bouwvakkers komen altijd aangekondigd en de postbode hoeft niet naar binnen.

Vrienden en kennissen die onverwacht komen heb ik ook nog nooit van gehoord, als je in de buurt bent dan bel je toch alsnog eerst even?

Nou wat een ellende zeg! Je weet toch niet wat ze komen doen?

Laatste keer dat ze onverwacht kwamen huis vol modder zand en beschadigde ze mn muren... En de achtertuin vol afvall gelaten.

Klacht tegen ingediend overigens
Ik maak het eigenlijk nooit mee en het lijkt me eigenlijk heel gezellig. Alleen mijn vader komt eens aanwaaien maar wel op een voorspelbaar tijdstip, als de bel gaat weet ik dat hij het is.
quote:Maldiefje schreef op 18 maart 2016 @ 11:10:

[...]

Dat klopt, maar de 1e schone bouwvakker moet nog geboren worden....Wat een onzin
Ik vind het nooit erg. Als ik al in mijn pyjama zit ook niet. Doe gewoon open in mijn pyjama hoor het is niet alsof ik naakt ben toch? Ik hou wel van gezelligheid en onze duur staat altijd open. Ook wat eten betreft, heb weleens gehad dat mijn broer en vriendin onverwachts ineens voor de deur stonden om half 6. Dan bedenk ik wel wat zodat ze mee kunnen eten, rijden langs de frietboer ofzo. Maar misschien komt dit ook wel een beetje door mijn brabantse roots
quote:Aemateur schreef op 18 maart 2016 @ 11:10:

Ik heb er ook een hekel aan, maar meer omdat ik onregelmatig werk en de postbode/klusjesmannen altijd na een nachtdienst om 9 uur op de stoep staan. Heb gewoon mijn bel uit gezet en maak altijd afspraken over reparatie verzoeken ed. zodat ik weet wanneer er iemand komt.Dit is zo'n appartementen bel. Zit begane grond Helaas haha maar zie alleen knopje om geluid zachter te zetten. Meer niet.
Bij mij is onaangekondigd bezoek welkom hoor. Zou wat zijn als iemand eerst een 'afspraak' moet maken!

Komt het toevallig niet uit, dan zeg ik dat gewoon. Is nog nooit een probleem geweest.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 18 maart 2016 @ 11:15:

Ik vind het nooit erg. Als ik al in mijn pyjama zit ook niet. Doe gewoon open in mijn pyjama hoor het is niet alsof ik naakt ben toch? Ik hou wel van gezelligheid en onze duur staat altijd open. Ook wat eten betreft, heb weleens gehad dat mijn broer en vriendin onverwachts ineens voor de deur stonden om half 6. Dan bedenk ik wel wat zodat ze mee kunnen eten, rijden langs de frietboer ofzo. Maar misschien komt dit ook wel een beetje door mijn brabantse roots Haha ook van Brabant hier maar nee mij niet gezien. Overigens komt bezoek ook altijd s avonds en zit dan ook in pyjama ga me er niet voor opdoffen haha!
quote:AnAppleADay schreef op 18 maart 2016 @ 11:12:

Ik krijg nooit onverwachts bezoek.

Bouwvakkers komen altijd aangekondigd en de postbode hoeft niet naar binnen.

Vrienden en kennissen die onverwacht komen heb ik ook nog nooit van gehoord, als je in de buurt bent dan bel je toch alsnog eerst even?Dat snap ik niet zo goed, waarom zou je dan wel eerst bellen en niet gewoon even langs rijden? Als het niet uit komt, hoor je dat dan toch aan de deur wel? Of je dat nou via de telefoon moet zeggen of aan de deur, wat maakt dat voor verschil? Ik rij dus in zo'n geval gewoon langs. En als het niet uit komt, geen probleem, dan ga ik weer. Ik weet dat dat het risico is van onverwachts langs gaan bij iemand.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 18 maart 2016 @ 11:17:

[...]

Haha ook van Brabant hier maar nee mij niet gezien. Overigens komt bezoek ook altijd s avonds en zit dan ook in pyjama ga me er niet voor opdoffen haha!Ik heb ook rustig mijn pyjama aan als ik wel bezoek verwacht
Hier is dan het antwoord je bent thuis dus hebt tijd en accepteren geen nee kom een andere keer maar terug antwoord
Hier hoeft geen afspraak gemaakt te worden voor koffie. Ik stop gewoon met wat ik aan het doen was. Bij de ene bezoeker zeg ik misschien, ga zitten hier is de krant, ik ga me even goed aankleden. Bij de ander blijf ik zo zitten zoals ik was. Heb ik zelf een afspraak staan dan vertel ik ze hoeveel tijd ze krijgen voor de koffie, en dat ik ze daarna buiten zet. (Dat verwacht ik ook van de mensen waar ik wel eens aanwaai.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 18 maart 2016 @ 11:18:

[...]

Ik heb ook rustig mijn pyjama aan als ik wel bezoek verwacht

Hahah ik ben gelukkig dus niet de enige die dat doet. Sommige kijken me raar aan maar ik heb er nogal lak aan.

Zelfs als een date een bakkie komt doen en bij kletsen... Boeiend hij moet me leuk vinden hoe ik ben
Ik houd er ook niet van. Als het even kan doe ik ook niet open of net of ik er niet ben. Ik ben helaas ook niet gastvrij. Ik zal wel faken met een lach en mensen iets aanbieden maar vanbinnen baal ik dan echt en dan is mijn avond verpest. Ik houd wel van gezelligheid maar wel op een afgesproken moment, niet als ik me er niet op ingesteld heb. Sowieso vind ik het lastig om mensen in mijn huis te hebben. Als ik bezoek heb voel ik me altijd opgelaten. Ik heb een vriendin waar het altijd zoete inval is. Blijven eten kan altijd, blijven slapen ook. Ik vind dat echt vreselijk. Ik vind het wel jammer van mezelf dat ik zo ben eigenlijk...
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 18 maart 2016 @ 11:15:

Ik vind het nooit erg. Als ik al in mijn pyjama zit ook niet. Doe gewoon open in mijn pyjama hoor het is niet alsof ik naakt ben toch? Ik hou wel van gezelligheid en onze duur staat altijd open. Ook wat eten betreft, heb weleens gehad dat mijn broer en vriendin onverwachts ineens voor de deur stonden om half 6. Dan bedenk ik wel wat zodat ze mee kunnen eten, rijden langs de frietboer ofzo. Maar misschien komt dit ook wel een beetje door mijn brabantse roots

idem hier. vlak-bij-brabant-roots :-)

als ze mij in mijn sjieke pak willen in een spik en span huis moeten ze maar een afspraak maken. bij ons regelmatig onaangekondigd bezoek. geen probleem, ik zet wel koffie/haal eten/regel wel wat!

ik stel trouwens wel eisen hoor! en dat kan omdat het altijd eigen volk is dat onverwacht komt (ouders, broers/zussen/buren)

als de formule 1 op is dan vermaken ze zich maar met manlief, want dan ben ik niet beschikbaar. meestal kijken ze gewoon mee :-)
En doooooor!

Nou wat een ellende zeg! Je weet toch niet wat ze komen doen?Ik moet hier ook zo om lachen. De bel gaat, en TO denkt dat het bouwvakkers zijn die haar huis komen bevuilen? Terwijl ze helemaal geen bouwvakkers verwacht? Bij mij komen er nooit zomaar bouwvakkers de halve hut bevuilen en de tuin vol rotzooi gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven