Glasgow stedenreis; tips
zaterdag 19 maart 2016 om 13:34
Ik Lees al een hele tijd mee op dit forum en omdat er best wel goede tips gegeven worden, waag ik het ook een keer.
Wij maken elk jaar een stedenreis en meestal kies ik dan een bestemming in het zuiden, ook omwille van grote kans op mooi weer. Denk aan Rome, Valencia, Lissabon...
Dit jaar wil mijn man graag naar Glasgow. We gaan in juni, dus ik hoop op weinig regen. We gaan een dag of 4.
In elk geval zullen we celtic bezoeken (dat is stiekem denk ik de reden van zijn keuze). Maar omdat Glasgow nu niet meteen de nummer 1 is op mijn lijstje, ben ik verder blanco....
Hebben jullie tips van dingen die we niet mogen overslaan?
Meestal heb ik een 100% boekje, maar dat is er Glasgow niet.
En...is Edinburgh leuker? Of toch Glasgow?
Wij maken elk jaar een stedenreis en meestal kies ik dan een bestemming in het zuiden, ook omwille van grote kans op mooi weer. Denk aan Rome, Valencia, Lissabon...
Dit jaar wil mijn man graag naar Glasgow. We gaan in juni, dus ik hoop op weinig regen. We gaan een dag of 4.
In elk geval zullen we celtic bezoeken (dat is stiekem denk ik de reden van zijn keuze). Maar omdat Glasgow nu niet meteen de nummer 1 is op mijn lijstje, ben ik verder blanco....
Hebben jullie tips van dingen die we niet mogen overslaan?
Meestal heb ik een 100% boekje, maar dat is er Glasgow niet.
En...is Edinburgh leuker? Of toch Glasgow?
zaterdag 19 maart 2016 om 13:54
zaterdag 19 maart 2016 om 16:06
http://www.glasgownecropolis.org
Mijn vriend en ik vonden het enorme kerkhof, met enorme tombes/standbeelden/stenen erg indrukwekkend.
Mijn vriend en ik vonden het enorme kerkhof, met enorme tombes/standbeelden/stenen erg indrukwekkend.
zaterdag 19 maart 2016 om 16:15
quote:jippie55 schreef op 19 maart 2016 @ 13:48:
Edinburgh is veeeeeeeeeeel leuker! Ik zou dus Edinburgh doen en een dag Glasgow. Het is anderhalf uur met de trein ongeveer dus goed te doen.Dit! Heb ik vorig jaar ook gedaan. Ik vind Edinburgh veel gezelliger dan Glasgow, maar een dagje Glasgow was best leuk
Edinburgh is veeeeeeeeeeel leuker! Ik zou dus Edinburgh doen en een dag Glasgow. Het is anderhalf uur met de trein ongeveer dus goed te doen.Dit! Heb ik vorig jaar ook gedaan. Ik vind Edinburgh veel gezelliger dan Glasgow, maar een dagje Glasgow was best leuk
If chocolate can't fix it, it's a real problem
woensdag 23 maart 2016 om 13:00
Aan de mensen die tips gaven; bedankt! Het loopt niet storm qua tips; blijkbaar is het geen populaire bestemming. En de ene vind het geweldig en de andere vind er niks aan... Tja. Natuurlijk blijft een stad ervaren een heel persoonlijk iets. We gaan het toch doen, dus al er mensen nog meer tips hebben.... Alles is welkom!
woensdag 23 maart 2016 om 13:52
Deze twee grootste Schotse steden hebben elk een heel eigen karakter.
Edinburgh is super historisch, mooie oude stad met restanten uit de Romeinse tijd. Erg toeristisch ook en mooi opgeknapt.
Glasgow is echt een industrie stad (geweest), weinig mooie oude gebouwen dus maar wel veel industrieel erfgoed en de stad krabbelt langzaam op uit het oude, grauwe, arbeidersverleden. Juist omdat die ruimte er is wordt er van alles opgestart, de stad bruist dus echt.
Een simpele vergelijking: Edinburgh is Parijs, mooi, netjes, chique en Glasgow is Berlijn, bruisend, industrieel met een rauw verleden maar wel veel rafelrandjes.
Waar houd je het meest van?
Edinburgh is super historisch, mooie oude stad met restanten uit de Romeinse tijd. Erg toeristisch ook en mooi opgeknapt.
Glasgow is echt een industrie stad (geweest), weinig mooie oude gebouwen dus maar wel veel industrieel erfgoed en de stad krabbelt langzaam op uit het oude, grauwe, arbeidersverleden. Juist omdat die ruimte er is wordt er van alles opgestart, de stad bruist dus echt.
Een simpele vergelijking: Edinburgh is Parijs, mooi, netjes, chique en Glasgow is Berlijn, bruisend, industrieel met een rauw verleden maar wel veel rafelrandjes.
Waar houd je het meest van?
woensdag 23 maart 2016 om 15:46
Wij vinden zowel Glasgow als Edinburgh geweldig.... Glasgow heeft ontelbaar veel mooie plekjes en is in cultureel opzicht minstens zo interessant als Edinburgh. Maar je moet misschien wel iets beter weten waar je moet zijn. Veel leuke tips voor je bezoek - zoals de Macintosh trail (doen!) en de belangrijkste bezienswaardigheden staan op http://surprisetickets.nl/reizen/160-glasgow-citytrip Ook heel handig http://www.goedkoopstestedentrip.nl/citytrips-glasgow om alle aanbiedingen van citytrips, vluchten en hotels in Glasgow snel te vergelijken.