Brussel

20-03-2016 15:28 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken gaan man, dochter (8) en ik een weekend naar Brussel.

Ik wil graag in het centrum blijven maar wat gaan we zien cq doen op manneke pis, bonbons kopen en frites eten na..

Wie heeft er ideeen?
Het is jammer van de negatieve verhalen van de laatste tijd, maar Brussel is echt een leuke stad (vind ik).

In het weekend is er op de Zavel antiekmarkt. Leuk om eens te bekijken.

Paleis voor de schone kunsten zou je kunnen bezoeken.

Een striproute kun je lopen (gratis).

En ik vond de kathedraal van Sint-Michiel en Sint-Goedele leuk om te zien.

Verder zijn er nog mooie parken en kun je de Europese wijk bekijken.

Eten en drinken kun je overal. Mooie stad vind ik. Al zijn de Brusselaren over het algemeen niet zo vriendelijk vind ik.
Rue de Brabant: zwarte markt achtige winkels. Stuk goedkoper dan het winkelcentrum. Snackbar Atlas is daar een aanrader: heerlijke fritekes haha.
Ik vind Brussel niks aan maar er schijnt wel een leuk stripmuseum te zijn (als in stripboeken / cartoons).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Oh ja en ik vind Mort Subite wel een fijn café.

You can never have too many hats, gloves and shoes
Er is al best wat geschreven over Brussel:

Weekendje Brussel do's and don'ts?

Brussel... here we come!

Stedent(r)ip Brussel
quote:patsy--stone schreef op 20 maart 2016 @ 16:19:

Oh ja en ik vind Mort Subite wel een fijn café.

[img]http://www.brusselspictures.com/wp-cont ... erieur.JPG[/img]Tering, wat een vreetschuur.
Op de Grote Markt zit La Brouette, kun je lekker wat eten en drinken. Is niet heel goedkoop, maar wel lekker.

Qua diner heb ik een aantal keer lekker gegeten bij Hotel Leopold. Ligt in de Europesewijk, is maar een paar minuten met de bus vanaf het centrum.
Maaltijden zijn niet belangrijk.. Dat vinden we wel. Meer de activiteiten met een kind van 8 vind ik belangrijk.
Stip...bedankt voor linkjes
Bezoekje aan het Atomium met je 8-jarige?

Verder vind ik Brussel al niet leuk voor een volwassene, en ik kan ook niet meteen leuke kinderactiviteiten bedenken eigenlijk.
quote:nephthys schreef op 20 maart 2016 @ 17:35:

Bezoekje aan het Atomium met je 8-jarige?Ze wil in het centrum blijven.
Museum voor Muziekinstrumenten. Echt een aanrader.
De stripwandeling als het mooi weer is.
Strip en muziekmuseum staat op lijstje.. Misschien langs de "Bolletjes" op de terugweg..
Op de markt zit een Vlaams restaurant. Daar wil je eten, echt.
quote:nephthys schreef op 20 maart 2016 @ 17:35:

Bezoekje aan het Atomium met je 8-jarige?

Verder vind ik Brussel al niet leuk voor een volwassene, en ik kan ook niet meteen leuke kinderactiviteiten bedenken eigenlijk.Het Atomium is vrijwel gegarandeerd een dikke tegenvaller
quote:moonlightdreamer schreef op 20 maart 2016 @ 17:41:

Strip en muziekmuseum staat op lijstje.. Misschien langs de "Bolletjes" op de terugweg..Ik vond het stripmuseum heel erg tegenvallen. Kun je beter de striproute lopen.
quote:moonlightdreamer schreef op 20 maart 2016 @ 17:41:

Strip en muziekmuseum staat op lijstje.. Misschien langs de "Bolletjes" op de terugweg..Stripmuseum is eigenlijk niet echt voor kinderen. Ik vond het wel interessant, maar het is wel heel erg op volwassenen gericht. De stripwandeling is dan leuker.
quote:Rocinante schreef op 20 maart 2016 @ 17:43:

[...]

Het Atomium is vrijwel gegarandeerd een dikke tegenvallerJa, wat niet in Brussel
quote:nephthys schreef op 20 maart 2016 @ 17:45:

[...]

Ja, wat niet in Brussel Ik ben er vooral zakelijk geweest, prima hotels, lekker eten, en fantastische tolken bij de EU-kantoren
In muziekinstrumenten museum krijg een een koptelefoon. Zodra je in de buurt van een instrument komt, start een geluidsfragment. Zo leer je hoe ze klimken en krijg je wat (klassieke) muziek mee.
Bereid je dochter voor dat manneke pis heel erg tegenvalt in het echt verder vind ik Brussel een ontzettend leuke stad . Pak een hopp on hopp off bus dan kom je al langs veel highlights en kun je later bedenken wat je wil bezoeken.
quote:Rocinante schreef op 20 maart 2016 @ 17:47:

[...]

Ik ben er vooral zakelijk geweest, prima hotels, lekker eten, en fantastische tolken bij de EU-kantoren

Exact waar elke 8-jarige naar op zoek is!

Zelf vind ik de buurt rond de kleine en grote Zavel een van de mooiere in Brussel.
Museum voor Natuurwetenschappen is helemaal gericht op kinderen. Dino's kijken en dergelijke .

Mini-Europa is ook nog een optie met een kind.

En bij slecht weer: pak zwemkleding mee en ga zwemmen in Océade.

Met de metro geraak je er zo.

Een heel weekend enkel en alleen in 't centrum is teveel.

Een halve dag kan ik daar rondlopen (of in 't beste geval met eten en laat toekomen bij 1 dag), maar 1.5 à 2 is toch echt te lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven